מדריכי הדירוג המשפטיים הם לא פעם נקודת ההתחלה של לקוחות פוטנציאליים ולקוחות קיימים מבחינות שונות.

מדריכי הדירוג השונים והאינדקסים המשפטיים הולכים ותופסים נפח חשוב בסיוע ללקוח לקבלת החלטה בבחירת משרד עורכי הדין שייצג אותו, וכן מעוררים עניין תקשורתי.

ראוי לציין, כי מדריכי דירוג בינלאומיים הם לא פעם מקור המידע העיקרי ממנו שואבים לקוחות פוטנציאליים מידע על שוק עריכת הדין בישראל ועל ההתמחות והאיכות של משרדי עו”ד ספציפיים.

מטרת מדריכי הדירוג היא להראות ללקוחות (קיימים ופוטנציאליים) שהמשרד נמנה עם המשרדים המובילים בתחומי פעילות מסוימים, וכן להבליט עו”ד מובילים ונישות משפטיות ייחודיות למשרד כדי לבדל אותו מהמתחרים. תהליך ההגשה למדריכי הדירוג השונים הינו מתודי, ויש לדעת את “חוקי המשחק”. תהליך ההגשה גם לא מסתיים עם הגשת מסמכים וקיום ראיונות, אלא נמשך לאורך השנה כולה, הן מבחינת שימוש בתוצאות הדירוג וביכולת להפיק לקחים ולהשתפר בדירוגים.

חיפוש במדריכים השונים, מאפשר ללקוח לבצע מספר רב של בדיקות והצלבות. בין היתר:

  • בדיקת משרד עורכי הדין מבחינת איכות
  • בדיקת הרמה המקצועית לעומת משרדים אחרים
  • סקירה ‘ממעוף הציפור’ של תחומי עיסוק נוספים
  • רשימת עסקאות בולטות מהשנים האחרונות
  • בדיקת עורכי דין ספציפיים והערכת הקולגות עליהם

המדריכים המומלצים הם אלו בהם ידוע כי המחקר הינו אובייקטיבי המבוצע בידי סוקרים בלתי תלויים ומבוסס על:

  1. המידע שהמשרד מעביר והריאיון האישי
  2. מה שיש לעמיתים למקצוע לומר אודות המשרד או עורך הדין הספציפי
  3. מה לקוחות המשרד אומרים אודות המשרד או עורך הדין הספציפי

מעבר לכך, כיוון שהמידע המועבר על ידי המשרד והריאיון האישי הינם סובייקטיביים, משקלם היחסי נמוך ומהווה נקודת בסיס. יתרה מזאת, העובדות הנמסרות הן בגדר נושאים לאימות כך שיש לייחס להן כובד ראש על מנת לא לפגוע באמינות המשרד. לכן, מדריכי הדירוג צריכים להיות תחת עינו הפקוחה של איש הליגל מרקטינג, לשתף עימם פעולה ולטפח אותם. ללא ספק, מדובר בעולם שלם שיש ללמוד אותו היטב.

הגשה בליווי רובוס

בעולם של תחרות חסרת תקדים בין משרדי עורכי דין על ליבו של הלקוח הבא, מדריכי דירוג משפטיים נתפסים כתו תקן מקצועי אובייקטיבי שאין שני לו – והתחרות על מקום בדירוג עזה בהתאם. מנגד, המציאות מוכיחה כי משרדי עורכי דין רבים המבקשים לבצע הגשה עצמאית למדריך דירוג נופלים לעתים תכופות למלכודות שבדרך, שהנפוצות שבהן: כתיבה מונוליטית בסגנון משפטי; אי מתן הדגשים החשובים בראי כל מדריך דירוג; וכמובן, השקעת זמן יקר ותשומות מצד שותפים והשחתת שעות פוטנציאליות לחיוב.      

למשרד ניסיון מצטבר בתחום מאז שנת 2006, העולה לכדי אלפי שעות ניסיון בכתיבת הגשות למדריכים הישראלים והבינלאומיים בכלל התחומים המשפטיים. במרוצת השנים פיתח המשרד היכרות אינטימית עם המדריכים השונים וצוותיהם, לרבות תיאום פגישות וביקורים בישראל עבורם. כלל עובדי משרד רובוס דוברי אנגלית שוטפת, ומנוסים בכתיבה שיווקית המותאמת לציפיותיהם של אנשי הדירוג. ניסיוננו מאפשר להגיש משרדים ישראלים למדריכי דירוג תוך מזעור הזמן והתשומות הנדרשים מצד המשרד ובאופן האיכותי, האפקטיבי והקצר ביותר.  

הליווי של רובוס את לקוחותיו לא מסתיים עם שליחת מסמכי ההגשה. לאחר ביצוע ההגשה משרדנו אמון על מיסוד הראיונות מצד אנשי המדריך עם השותפים במשרד, לרבות שיחת הכנה ותדרוך מקדים מול השותפים הרלוונטיים. בסיום ההגשה מסמכי ההגשה המסודרים עוברים מחזקת רובוס לחזקת המשרד, והופכים לזיכרון ארגוני ברמת גימור גבוהה העשוי לשמש במכרזים, הצעות מחיר, אתר האינטרנט המשרדי ועוד.

ניסיוננו מוכיח כי משרדי עורכי דין המבצעים הגשה בליווי רובוס משפרים בעקביות את מיקומם במדריכי הדירוג.

קראו עוד על מדריכי דירוג בבלוג...