חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אז על מי הם בעצם משפיעים? מדריכי הדירוג בעולם המשפט

כבכל שנה, יש את התקופה הזו – הנחשבת ל- 'תקופת השיא' מבחינת מדריכי הדירוג – מדריכי דירוג ישראלים ובינלאומיים חושפים בפני הפירמות השונות בישראל ובעולם את תוצאות הדירוג לשנה הנוכחית ובמקביל עומלים לקראת הגשת המידע הרלבנטי הנדרש לקראת הדירוג של השנה הבאה, שתבוא עלינו לטובה.

רוב המשרדים ממתינים בשקיקה לקריאת תוצאות מדריכי הדירוג – ואיך שלא? לבדוק ירידות, עליות, ושמירה על מצב קיים. מי נכנס, מי יצא, מי התקדם ומי נמוג. משרדים רבים, גדולים וקטנים כאחד, רואים בדירוג משרדם במדריכי הדירוג השונים, כחלק חשוב ובלתי נפרד ממיתוג הפירמה.

האם אי פעם עלתה בדעתכם השאלה מהיכן נובעת החשיבות הרבה שמשרדי עורכי דין בישראל מייחסים לדירוגים אלו? מדוע יום פרסום תוצאות הדירוג של מדריכי הדירוג הוא כמו קבלת תוצאות מבחני הלשכה – הן מבחינת ההתרגשות והן מבחינת הציפייה?

ובכן, נפתח בעדכון קל מהזירה העולמית – אין מדובר בתופעה המאפיינת את השוק הישראלי בלבד- באנגליה, כמעט 3/4 מהמשפטנים עובדים בפירמות שמדורגות במדריכי דירוג, וזה רק במדריך דירוג אחד… להרחבה – מוזמנים להקליק כאן.

בישראל טרם נערך מחקר מסוג זה – אך ללא כל צל של ספק, חשיבות תוצאות הדירוג בקרב הפירמות השונות נובעת ממספר סיבות אפשריות, להלן כמה עיקריות:

1) פרסום שמה של הפירמה – בעת פרסום התוצאות מתפרסם שמו של המשרד ונחשף לעיני כל. ממחקר שערך ה-IICJ (כתב העת של היועצים המשפטיים הפנימיים) בשנת 2015, 61% מהיועצים המשפטיים בוחרים בפירמות בהתאם לתוצאות מדריכי הדירוג. וכמובן, שגם ההופעה במספר מדריכי דירוג גם חשובה לפרסום הפירמה.

מחקר של BTI (חברת ייעוץ העורכת מחקרים עצמאיים על האופן שבו לקוחות רוכשים, מנהלים ומעריכים את נותני השירותים שלהם), שנערך לפני למעלה מחצי עשור, מראה שהסיכוי שיועצים משפטיים חיצוניים ייבחרו פירמה מדורגת, גדול בהרבה מהסיכוי שיבחרו בפירמה שלא דורגה (81% מול 50%).

2) מיצוב הפירמה בשוק – מדריכי הדירוג עורכים בדיקות מקיפות על הפירמה, משוחחים עם ממליצים של הפירמה, בודקים את טיב החברות אותן מייצגת אותה פירמה וכן את היקף וחשיבות עבודתה של הפירמה במשק הישראלי ומחוצה לו.

בדרך זו, בוחנים מדריכי הדירוג לא רק את איכותה ורמתה המקצועית של הפירמה, אלא גם מעניקה לה מעמד ומקום של כבוד בשוק רב-מתחרים.

3) תחרות בריאה – מדריכי הדירוג מספקים "דלק" למנהלי הפירמות לרצות ולשאוף להגיע למקום הגבוה ביותר, וככל שהפירמה כבר שם – לשמור על הרמה הגבוהה אליה הגיעה.

לתוצאות מדריכי הדירוג של שנה מסוימת תהיינה לרוב השפעה על התנהלות הפירמה לשנה הבאה עליה לטובה. פירמות שלא מרוצות ממיקומן- ישתדלו לשפר ביצועיהן- דבר שיביא בסופו של יום, גם לשיפור ביצועים בתוך הארגון, העלאת מוטיבציה בקרב עובדיה וכו'.

4) גיוס כוח אדם איכותי לפירמות – ניסיון העבר מלמד כי פירמה מדורגת (באופן כללי) ופירמה המדורגת במקום טוב (באופן ספציפי) תצליח יותר בגיוס כוח אדם איכותי וטוב יותר, בדגש על מתמחים.

נראה כי השפעת תוצאות מדריכי הדירוג חשובה לכל פירמה – קטנה כגדולה. לראייה – נפתח את העמוד הראשי באתר האינטרנט של פירמות עורכי דין ונראה במקום מכובד את סמלי מדריכי הדירוג הישראליים (ולעיתים גם הזרים) כאות של מופת וגאווה. כך גם בכניסה למשרדים, פסלי הדירוג והמהדורות המודפסות של מדריכי הדירוג מופיעים במקום של כבוד, שאינו נעלם מהעין.

בישראל ובעולם חשיבות מדריכי הדירוג לפירמות גדולות וקטנות כאחד, היא גדולה וחשובה ולו עקב הסיבות שנמנו קודם לכן.

יהיה מעניין לראות מחקרים מדעיים שאף יוכיחו שכל ההשערות שעלו כאן הן גם נכונות – העולם כבר סקר והוכיח את חשיבותם של מדריכי הדירוג בעולם המשפט.

לכשיפורסם מחקר בנושא- נהיה הראשונים לעדכן.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין