חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אתרי האינטרנט הטובים בשוק עורכי הדין לשנת 2017 (ע"פ מגזין Lawyerist)

כבכל שנה, המגזין המשפטי Lawyerist ערך תחרות לבחירת אתרי האינטרנט הטובים בשוק עורכי הדין, הפעם לשנת 2017. אין מדובר באתרים של המשרדים הגדולים ביותר או הרווחיים ביותר – מדובר באתרים ש– 'קרצו' לעורכי המגזין מבחינת בידול, עיצוב ושימוש.

רבים מאתנו נוטים להפחית בחשיבות העולם הווירטואלי – הדבר בא לידי ביטוי במיוחד בקרב קהילת עורכי הדין אשר מרבה לעשות שימוש במונח "nice to e-meet you", אך לרוב נוטה להתעלם מחשיבות העולם המלא והעשיר אשר מתנהל לו אי שם במעמקי הרשת…

עו"ד רבים נוטים שלא להטריד את מנוחתם ביצירת או חידוש אתר אינטרנט מקצועי – לרוב מתוך תחושה שאם יש תעסוקה ללא קדמה, אין צורך להתקדם. לעניות דעתנו, מטרתו של אתר אינטרנט משרדי הינה בראש ובראשנה לייצר איזשהו רושם ראשוני חיובי לגבי המשרד (כל משרד והמסר הפרטני שלו) – להוות כרטיס ביקור אלקטרוני, ולאו דווקא לייצר קהל לקוחות חדש.

יחד עם זאת, עבודת שימור המסר ברשת איננה פשוט, הסטטיסטיקה קובעת כי כל 3 שנים בממוצע יש לעדכן את עיצוב אתר האינטרנט על מנת שייתפס כמעודכן (התוכן כמובן חייב להיות מעודכן באופן רציף, ולכל הפחות אחת לחודש).

המגזין המשפטי Lawyerist, חרט על דגלו במשך שמונה השנים האחרונות, לאתר את הדוגמאות הטובות ביותר של אתרי משרדי עורכי דין ולדרגם (ניתן לראות את הדירוג לשנת 2017 כאן). במסגרת בחינתו כלל המגזין את הקריטריונים הבאים: שיטות העבודה המומלצות לעיצוב אתרים, אופטימיזציה בסיסית למנועי חיפוש ואבטחת מידע.

המגזין מציין כי אתרי האינטרנט הטובים ביותר נועדו להגיב בצורה שתסייע לחוויית המשתמש, בין היתר על ידי ממשק נוח, תצוגה מתאימה, מהירות תגובה להקלקות ועוד…

בשנת 2017, אנשים מסתכלים על אתרים במחשבים, בטאבלטים ובטלפונים הניידים, ומחפשים אתרים שפריסתם מותאמת למסך בו הם מוצגים.

אתרים שאינם מגיבים ואינם מותאמים למשתמש, הם בלתי רלוונטיים. רובנו נוטים לחשוב כי העיצוב הוא הבסיס לאתר מוצלח, המגזין (בצדק) מדגיש אחרת – אם לא נוח לשוטט באתר, אנחנו פשוט לא נעשה זאת, ואין זה משנה עד כמה הוא יפה או מעניין.

With that said, נרצה לשתף מספר מוטיבים עיצוביים אשר שווים הצצה לדעתנו, אותם דלינו משיטוט ברשימת 10 האתרים המומלצים לשנת 2017 של מגזין Lawyerist:

(1) תמונה חזקה בעמוד הבית – תמונת הבית של משרד Roulston Urquhart Criminal Defence, איננה משתמעת לשתי פנים, מדובר במשרד פלילי קשוח "who gets the job done". כמה פשוט, ככה טוב.

ניתן ללמוד מאתר זה כיצד שימוש בנתונים קיימים (עורכות הדין במשרד), בשילוב עם רקע גולמי (מבנה בטון גס), תאורה וקומפוזיציה, מסייעים להרכבת תמונת רקע אשר מעבירה את המסר בצורה כה ישירה וחדה.

(2) סלוגן לא קונבנציונאלי – משרד Yeti Law, בחר להציג את עצמו כמשרד מבין "Law… with understanding", לסלוגן זה מספר פרשנויות אפשריות (1) משרד שמבין את הלקוח; (2) משרד שדואג להבנת הלקוח; (3) משרד בעל הבנה של המטריה המקצועית; ו/או (4) משרד שמבין ומפרש נכון את הסיטואציה המשפטית.

באמצעות שימוש בסלוגן זה, המשרד מושך תשומת לב חיובית ומותיר המון מקום לפרשנות והזדהות אינדבידואלית עם המסר.

(3) מסר Jessica Birken היא "one woman show". לא ניתן להתבלבל, המסר שחשוב לג'סיקה להעביר הוא שהיא מסייעת לארגוני אומנות ולארגונים ללא מטרות רווח להתמקד במה שחשוב להם – העבודה. ג'סיקה מצליחה להעביר את המסר באמצעות תמונה שמשרה אווירה נעימה ורגועה וכיתוב אשר חוזר על עצמו ומדגיש את חשיבות המסר בעבורה.

ניתן ללמוד מכך, שעל מנת להעביר מסר בצורה ברורה, אין זו בושה לציין אותו בצורה רפטטיבית, כך שייטמע היטב במודעותו של הלקוח. ניתן אף להדגיש מסר זה באמצעות אמצעים משלימים (כגון תמונה המשדרת מסר זהה, צבעוניות – או חוסר צבע, מתן דגש על תחומי התמחות, בלוג העוסק במסר וכו').

(4) צבעוניות ועניין – לראות ולבכות, משרד Bick Law LLP הצליח לייצר אתר מעוצב למשעי, עם סלוגנים רלוונטיים, מעניינים ושנונים. אך מעל לכל, האתר של המשרד מכתיב מחדש את ערך החשיבה מחוץ לקופסא ומביא לידי ביטוי נועזות חסרת תקדים (בכל הקשור לאתרי אינטרנט של משרדי עו"ד…).

אתר זה ממחיש בצורה פנטסטית את העובדה שיצירת עניין וחווית משתמש נעימה יכולה לתרום משמעותית לרצון של לקוחות המשרד להתקשר עימו. בתור "לקוחות פוטנציאליים" של משרד  Bick Law LLP, אנחנו יכולים להעיד שאתר האינטרנט שלהם הפך אותנו ללקוחות שבויים עם מספרי כללי אצבע שלא קשה להתחקות אחריהם:

(א) נעים להיכנס לאתר; (ב) האתר מעניין ועושה חשק לחקור אותו (ובכך מעלה את משך זמן השיטוט); (ג) מדובר באתר יוצא דופן היות ואינו זהה מבחינה עיצובית לאתרים דומים בתעשייה ובכך מבדל עצמו ומייצר לעצמו יתרון תחרותי.

סוף דבר בעולם המשפטי העמוס להפליא בו אנו חיים כעת, אין לזלזל בשימוש במסר ברור, סלוגנים מעניינים, צבעוניות ותמונות אשר שובות את העין. שהרי, אלו יכולים לתרום לאפיון המשרד, לייחודו ולבידולו למול המתחרים בעידן בו הוויזואליות, דברור הערכים והחדשנות הופכים להיות ערכי יסוד בכללי השיווק הנכון.

מוזמנים להקליק על האתרים לעיל, להתרשם, לקבל תובנות, ואולי להטמיע באתר האינטרנט הבא שלכם. שווה.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין