חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גוגל בשירות המשפט / טור של עו"ד זהר פישר במגזין משפט הארץ

בגיליון דצמבר 2010 פורסם טור של עו"ד זהר פישר, מנכ"ל משרד Robus העוסק בטיפ לעורכי דין המתמודדים עם לקוחות פוטנציאליים הבוחרים את עורך דינים ברשת האינטרנט, וכן את החשיבות של השימוש במדריכי הדירוג המשפטיים.

לפרק בלי להתפרק

גוגל בשירות המשפט / עו"ד זהר פישר

בחירת עורך-דין היתה מאז ומתמיד משימה קשה. לא בשל מחסור בעורכי-דין טובים, אלא בשל הבחירה הקשה באדם שאינך מכיר שיש לתת בו אמון ולהפקיד בידיו נושאים הרי גורל.

אם עד לפני מספר שנים הדרך לבחירת בעל מקצוע עברה דרך 'טיפ' מחבר או פתיחת 'דפי זהב', הרי ממרומי 2010 התהליכים השתנו באופן עמוק. כשהאינטרנט זורם מכל עבר, דרכי ההגעה לבעלי מקצוע השתנו פלאים במיוחד בתחום עריכת הדין.

חברים עורכי-דין יש לרובנו (במיוחד כשמספרם בישראל נע סביב ה-50,000), והמלצות 'מפה-לאוזן' ממכרים ימשיכו להיות רלוונטיות, אולם הזרקור שהופנה מאז ומתמיד אל הכלים השמרניים שמשרדי עורכי-הדין השתמשו בהם למשיכת לקוחות חדשים הולך ודועך, והמיקוד מופנה לכלים חדשים.

אחת הדרכים הנבונות לאיתור עורך-דין היא להשתמש במדריכי הדירוג המשפטיים, מדריכים אינטרנטיים רבי תפוצה, ישראליים וזרים כאחד (לדוגמת D&B, BDI, Legal 500 ו- Chambers) המחזיקים במחלקות מחקר המדרגות משרדי עורכי-דין מבחינת איכות בתחומי עיסוק שונים. בנוסף, מציינים המדריכים שותף ספציפי כבולט או מונים את רשימת לקוחות המשרד.

עבור לקוחות זרים המחפשים עורכי-דין בישראל, מדריכי הדירוג הינם נקודת הציון הראשונה לקבלת חוות דעת רחבה, אולם מעניין לציין כי גם ישראלים רבים נוהים למדריכי הדירוג הזרים בשל רמת המחקר הגבוהה שבהם.

התחנה הבאה היא אתרי האינטרנט של המשרדים. הלקוחות קוראים את פרופיל המשרד, עוברים על קורות החיים של השותפים, ומתעניינים במיוחד בלקוחות, בעסקאות ותיקים אחרונים ובכתבות מהתקשורת.

ככלי תומך החלטה, התחנה האחרונה היא מנוע החיפוש האינטרנטי. הקלדת שם המשרד או עורך-הדין בצירוף העיסוק המבוקש, יחשוף את הלקוח לעולם תוכן גדוש, ולא פעם – תוכן שמשרד עורכי-הדין מנסה להסתיר… הלקוחות נחשפים לתוצאות חיפוש מהעיתונות הכלכלית, מדיווחים מיידיים של חברות בורסאיות ולפעמים גם מפורומים משפטיים בהם נכתבת האמת העירומה על משרדי עורכי-דין.

אלו דרכי החיפוש של המאה ה-21 ללקוח המחפש עורך-דין מקצועי ואיכותי (ולאו דווקא יקר), בחירה מבוססת אינטרנט הנשענת על מידע אובייקטיבי (עד כמה שניתן), מדורגת לפי איכות ומתובלת בדעות חופשיות.

שימוש מושכל בכלים אלו, יסייע בנתינת אמון והפקדת נושא משפטי טעון בצורה נינוחה יותר בידיו של עורך-דין פלוני.

* עו"ד זהר פישר הינו מנהל Robus, משרד ייעוץ אסטרטגי לתחום ה- Legal Marketing

לקישור לעותק המקוון של 'משפט הארץ' אנא לחצו כאן.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין