חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גם לאתרי אינטרנט יש אישיות

אתרי אינטרנט - משרדי עורכי דין
עורכי דין המבקרים במשרדי עו"ד שונים במסגרת עבודתם, נוכחים לדעת כי כל משרד שונה ממשרד אחר ונבדל ממנו בפרמטרים רבים. ניתן לומר כי כל משרד מתאפיין בסגנון ו-'אופי' הייחודי לו ולעובדי המשרד.

האופי השונה משתקף בכל פעולותיו של משרד- החל באופן בו עונה צוות המשרד לטלפונים, דרך מידת התכונה המורגשת במסדרונות המשרד, טיב היחסים בין העובדים ועוד. בין היתר, תורם אופי המשרד לשוני בין המשרדים גם מבחינה ויזואלית. ומה לגבי אתר האינטרנט של המשרד?

אתר המשרד- לא בהכרח "רשימת מכולת"

בשוק עמוס לעייפה בעורכי דין, בידול המשרד והבלטתו למול סביבתו התחרותית אינם משימה קלה. אחת הדרכים להשגת מטרה זו היא באמצעות אתר האינטרנט של המשרד. למרבה הצער, אתריהם של חלק בלתי מבוטל ממשרדי עוה"ד בישראל מתאפיינים במבנה גנרי דומה, ורבים מביניהם מתפקדים כ-"רשימת מכולת", הכוללת את תחומי העיסוק של המשרד בקווים כלליים, ביוגרפיות לקוניות המתארות הישגים אקדמיים ומקצועיים של השותפים ופרטי יצירת קשר. עולה השאלה- מדוע לא לשקף באתר המשרד את אופיו וסגנונו הייחודי?

בעידן האינטרנט, לקוחות רבים מתחילים את חיפושם אחר משרדי עורכי דין המספקים שירותים משפטיים התואמים את צרכיהם על גבי הרשת. לקוחות אחרים, שקיבלו המלצה למשרד עו"ד ממקור פלוני, ירצו אף הם לבדוק תחילה מיהו המשרד המדובר ולתהות על קנקנו ב-Google. אתר המשרד עשוי להיות הקשר הראשוני של הלקוח, ובמידה רבה, ביכולתו לקבוע את הרושם הראשוני שייחרט בזכרונו ביחס למשרד.

כשם שאדם משעמם בעל קצב דיבור מונוטוני המדבר אודות עצמו רוב הזמן אינו נתפס כאדם אטרקטיבי, אתר אינטרנט המייצר חזות שכזו למשרד עורכי-הדין, עלול להיות אטרקטיבי פחות מאשר אתר אינטרנט המדגיש את ייחודיותו ואת יכולתו, לדוגמה, להעניק ללקוחותיו טיפול משפטי המתאפיין ביחס אישי.

על מנת להפיק את המיטב מאתר המשרד, נרצה אתר 'שונה', אתר ייחודי עד כמה שניתן (ובכפוף להוראות לשכת עוה"ד ושמירה על כבוד המקצוע, כמובן) ששייזכר על ידי הגולש, ואולי, רק אולי, עשוי להפכו מלקוח פוטנציאלי ללקוח בפועל.

 
רצוי לבטא באתר האינטרנט לא רק את פעילותם של עוה"ד במשרד, אלא לציין גם מי הם הנפשות הפועלות בו ומהי זהות המשרד. בשוק התחרותי של היום, משרדים יכולים לחקות דרכי פעולה רבות, אך אופי המשרד אינו נכלל ביניהם. באמצעות תכנון נכון של תוכן האתר, ובאמצעים גרפיים שונים, ניתן לספר את סיפור המשרד ואת השקפת העולם דרך עיניו.

מהי אישיות המשרד המשתקפת באתר משרדכם? גלשו לאתר האינטרנט של משרדכם, וחשבו על השאלות הבאות:

  • האם אתר המשרד לובש ארשת רצינית לכל אורכו, או שמא נעשה שימוש מסויים בהומור במהלכו?
  • האם אתר המשרד עמוס במלל ותוכן, או שמא הוא דוגל במינימליזם?
  • האם תוכן האתר קבוע, או שמא הוא משתנה ומתעדכן לעיתים תכופות?
  • מיהו קהל היעד אליו פונה המשרד?
  • האם האתר מבליט את מסורת ו-'רוח' המשרד, או שמא האתר מדגיש את חדשנותו וחלוציותו המקצועית (באמצעים מילוליים או ויזואליים)?
  • האם האתר הינו Business minded לחלוטין, או שמא הוא מדגיש היבטים של מעורבות בקהילה?
  • כיצד האתר מציג את צוות המשרד?
  • האם האתר אינפורמטיבי, או כולל הסברים כללים לצד פרטים ליצירת קשר?
  • האם האתר נעים לצפיה מבחינה ויזואלית?

ולא נעזוב אתכם לפני מספר דוגמאות. משרדי עו"ד רבים בעולם ככלל ובארה"ב במיוחד, החל מפירמות ענק וכלה במשרדי בוטיק קטנים הפנימו תובנות אלו. גלישה באתרי משרדי עורכי דין, מספקת לנו "הצצה" לנעשה בתחום זה מעבר לים. להלן מספר דוגמאות:

—————————————————————

משרד Springhouse solicitors משרד זה הינו משרד עו"ד בריטי אשר עוסק אך ורק בתחום דיני העבודה. אתר המשרד מדגיש את יתרונו כבעל גישה "רעננה" לתחום עיסוקו כמשרד המתאפיין ביצירתיות מקצועית, ביחסי אנוש טובים משל מתחריו ובטיפול אישי לציבור לקוחותיו. (אתר המשרד- http://www.springhouselaw.com)

—————————————————————

משרד עורכי הדין BDBL משרד BDBL Avocats Inc. משרד עורכי דין קנדי אשר בחר להדגיש את סגנונו המקצועי הייחודי באמצעות הבלטת טעמו בעיצובו הפיזי של המשרד ובאמצעות מינמליזם בתוכן ובעיצוב. (אתר המשרד- http://www.bdblavocats.com/en/).

—————————————————————

משרד עורכי הדין Axiom משרד Axiom משרד עורכי-דין אמריקני גדול, שבחר להדגיש את יכולותיו של צוות המשרד כבעלי חשיבה "מחוץ לקופסה". אתר המשרד זכה לשבחים רבים ועיצובו נושא פרסים. (אתר המשרד- http://www.axiomlaw.com).

—————————————————————

משרד עורכי הדין Katten Munchin Rosenmanמשרד Katten Munchin Rosenman משרד עו"ד אמריקני המונה כ-600 עו"ד אשר בחר להתמקד ביחס האישי המוענק ללקוחותיו, ובגישת "הלקוח במרכז" הנהוגה בו. גימיק מעניין נמצא בתיבת חיפוש רב-ברירתית של האתר (בצד ימין ולמעלה באתר)- הכולל את השאלה- How can katten help you?, כיצד המשרד יכול לעזור לך. (אתר המשרד- http://www.kattenlaw.com/).

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין