חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המדריך למפרסם המתחיל- שיטות פרסום באינטרנט לעורכי-דין

אם נשאל כל בר דעת לדעתו בנוגע לפרסום באינטרנט, קרוב לוודאי שנזכה לתשובה אחידה: "אם אתה לא שם, אתה לא קיים". רובו המכריע של ציבור עורכי הדין הפנים תובנה זו, וכיום כל משרד עורכי דין שמכבד עצמו מחזיק באתר אינטרנט.

בנוסף לאתר המשרד, עורכי דין רבים מעלים מאמרים מפרי עטם לאתרים שונים, מנהלים בלוג מושקע אשר מתעדכן לעיתים קרובות, ומשקיעים מאמץ רב במטרה להגביר את נוכחותם מעל דפי הרשת.

ברם, חרף המאמצים הרבים המושקעים בהם, תדירות המבקרים באתריהם של חלק מהמשרדים, אינה עולה על תדירות הגשמים במדבר. אם גם אתרכם סובל מבעיה זו, יש לשקול להשתמש בטקטיקות פרסום אינטרנטיות אקטיביות, לרבות- Pay Per Click ו- SEO.

Pay Per Click

כידוע, הקשת מילות חיפוש במנועי חיפוש אינטרנטיים (ובראשם Google, BING ו- Yahoo) מובילה למספר דפי תוצאות. שיטת ה- Pay Per Click כשמה כן היא: באמצעות שימוש בשיטת פרסום זו, תשלום קבוע מראש לאתר החיפוש אתרכם יופיע בדף התוצאות הראשון, כאשר הוא צבוע בצבע בולט ובראשית הדף.

יתרון השימוש ב- Pay Per Click הוא ששיטה זו פונה לקהל יעד ממוקד ביותר: לקוחות פוטנציאליים המחפשים בדיוק שירותים משפטיים מהסוג שמציע המשרד באופן מודע, מכוון ואקטיבי, וזאת לעומת סוגים אחרים של פרסום, כגון מודעות במדריכי דירוג, בעיתונות וכו', אשר מנסות ללכוד את תשומת ליבם של לקוחות פוטנציאליים אקראיים ומזדמנים.

המשמעות היא פוטנציאל בולט להגדלת מספר לקוחות המשרד באופן ניכר. יתרון נוסף הוא ששיטת התשלום ב- Pay Per Click היא צודקת והוגנת למדי- החיוב יתבצע רק בעבור כניסות ממשיות לאתר המשרד.

SEO
SEO (ראשי תיבות- Search Engine Optimization) היא טקטיקת פרסום באינטרנט המבוססת על סדרת פעולות אשר מטרתם היא להגביר את הסיכויים שאתרכם יופיע במקום בולט, ובשאיפה- בדפי התוצאות הראשונים במנוע החיפוש.

יתרונות השימוש ב- SEO ניכרים למדי: אתר המדורג בין 10 התוצאות הראשונות למילת חיפוש כלשהי יזכה לעלייה משמעותית בתנועת המבקרים בו, כל עוד יישאר במקומו. גם שיטת פרסום זו, בדומה ל- Pay Per Click, תמשוך לקוחות ממוקדים המחפשים אחר שירותיו של משרדכם באופן אקטיבי, אך בשונה משיטת ה- Pay Per Click (בה יש להגדיר מראש מספר מצומצם של מילות חיפוש וביטויים אשר בהם יתמקד הקמפיין) טקטיקת SEO מאפשרת לאתר להופיע במקום בולט גם בדרכי חיפוש רבות ושונות אשר קמפיין Pay Per Click עשוי לפספס מאחר ולא נעשה בהם שימוש במילים שהוגדרו מראש.

לדוגמה, בקמפיין Pay Per Click  חיפוש אחר מילים כמו "לשון הרע" ו"משרד נזיקין" יוביל בוודאות למשרדכם אם מילים אלו הוגדרו מראש, אך חיפוש בשפה חופשית או במילים נרדפות שלא הוגדרו, כגון "איך מתגוננים מתביעת דיבה" משרדכם עשוי להופיע במקום בולט פחות בתוצאות ולא בראש הדף.

יתרון נוסף הוא שתוצאה שעלתה בעקבות קמפיין Pay Per Click אמנם תופיע בראש הדף ובצבע בולט, אך לצד הכיתוב "Ad" ("מודעה"). לפיכך תוצאה שתעלה בראש התוצאות בעקבות קמפיין SEO ללא כיתוב זה עשויה להתפס כאובייקטיבית יותר עבור לקוחות ספקניים.

כמו כן, ניתן למדוד את הצלחת קמפיין ה-SEO בקלות באופן מדיד ואמפירי באמצעות שימוש בתוכנות כגון Google analytics (קישור- http://www.google.com/analytics/) החינמית. סקירת הנתונים העולים תספק תשובות מדויקות בנוגע למספר המבקרים באתר דרך Google לאורך זמן מה, כך שניתן להעריך במדויק את יעילות הקמפיין ובחינם.

הבעייתיות הטמונה בטכניקות SEO, היא שאלגוריתם החיפוש במנועי החיפוש השונים הינו סודי, וקשה לשער מהם הקריטריונים שעל בסיסם מדורגות תוצאות החיפוש, ולכן שליטה בדירוג אתרכם בתוצאות החיפוש היא קשה וסבוכה.

גוגל אינה "אוהדת" של שימוש בשיטות SEO שכן שימוש רחב היקף בשיטות אלו עשוי לפגום בתדמיתה חסרת המתחרים כמנוע החיפוש היעיל והאובייקטיבי ביותר שקיים. לכן משנה Google תדיר את אלגוריתם דירוג האתרים שלה. בעקבות זאת,  Pay Per Click עולה על SEO במובן זה שבאמצעות שיטה זו מושגת וודאות לכך שאתרכם יופיע במקום הראשון (או במקומות הראשונים הבולטים ביותר) בדף החיפוש.

שיטת ה- SEO מצטיינת במיוחד ביחס עלות- תועלת שהיא מאופיינת בו, בהשוואה לדרכי פרסום רבות (בוודאי בהשוואה למתן חסויות לאירועים ומודעות באתרי אינטרנט ובעיתונות, מבין שיטות הפרסום המועטות האפשריות בישראל עבור משרדי עוה"ד תחת מגבלות האתיקה הנוקשות של הלשכה).

אם אתר משרדכם מעוצב היטב, מכיל תוכן רלוונטי והותאם לאופטימיזציה בתוצאות חיפוש, קרוב לוודאי שיחזיר את ההשקעה בשירותי חברות ה- SEO במהירות מרגע שייתייצב מקומו במסגרת תוצאות החיפוש הראשונות, ובאופן אשר יפיק כניסות רבות יותר לעומת אתר שקודם באמצעות שיטת Pay Per Click.

שכירות מול בעלות

ניתן להמשיל את ההבדל שבין שימוש בשיטת ה- SEO לשיטת ה- Pay per Click להבדל שבין שכירות ובין בעלות על נכס.  Pay per Click משולה לשכירות על נכס- יתרונותיה רבים וניכרים לעין, אך כאשר תפסיקו לשלם לגוגל ושאר מנועי החיפוש עבור קידום האתר- אתרכם עשוי להיות מוטח הרחק מטה בתוצאות החיפוש, למקומות בלתי נראים עבור לקוחות פוטנציאליים.

SEO דומה יותר לבעלות על נכס, שכן תשלום חד פעמי מוביל להישארות לפרק זמן ארוך וממושך בתוצאות החיפוש, ולזרם מבקרים מוגבר במשך 24 שעות ביממה, ובחינם. ההישארות במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש יישמר עד אשר אתרים אחרים יעלו מעלה על פניכם בתוצאות החיפוש, בין אם בעקבות שימוש בטכניקות SEO ובין אם בעקבות שינויים באלגוריתמים של מנועי החיפוש אשר עשויים להניב תוצאות דירוג שונות.

שיטות אלו (ובמיוחד שיטת ה- SEO) מומלצות בחום, מתוקף היותן מבין שיטות הפרסום האפקטיביות והמוצלחות ביותר עבור משרדי עורכי דין בינוניים וקטנים, שכן לקוחות רבים של משרדים אלו מתחילים את מהלך החיפוש אחר שירותים משפטיים במנועי החיפוש השונים.

יש להדגיש, כי SEO הינה שיטה שימושית במיוחד עבור משרדי עורכי דין המנהלים פעילות מעבר לים או מעניקים שירותים הנוגעים לעסקאות בינלאומיות, שכן יצירת אופטימיזציה בתוצאות החיפוש באנגלית עשויה למשוך לקוחות זרים התרים אחר משרד עורכי דין ישראלי אשר יטפל בענייניהם.

בעבור משרדים חדשים שהוקמו לראשונה או התמזגו זה עתה, קמפיין פרסום באינטרנט המשלב בין שתי השיטות ישיג את התוצאות היעילות ביותר: בשלב הראשוני קמפיין  Pay per Click אגרסיבי אשר יכלול מילות ומונחי חיפוש רבים, ייצור למשרדים אלו נראות ונוכחות מיידית במנועי החיפוש ויסייע להבאתם לתודעת הקהילה העסקית, המשפטית ותודעתם של לקוחות פוטנציאליים.

קמפיין SEO נמרץ במקביל יביא לייצוב אתר המשרד בין תוצאות החיפוש הראשונות. כאשר יתקבע האתר במקומות אלו, ניתן יהיה לצמצם את היקף קמפיים ה- Pay per Click.

ואחרון חביב – קיימות חברות רבות המציעות שירותי SEO של אנשי מקצוע בארץ ובעולם. הקפידו לבצע "סקר שוק" והשוואת מחירים טרם שכירת שירותי חברות אלו.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין