חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חדשות מתפרצות- עדכונים חשובים בתחום האתיקה לעו"ד בתחום הפרסום

וועדת האתיקה הארצית בלשכת עורכי הדין (הוועד המרכזי) מפרסמת החודש הנחיות והחלטות חשובות עד מאוד בתחום האתיקה המקצועית, בדגש על המותר והאסור לעורכי הדין בתחום הפרסום והפרסומת. חלק מההנחיות חדשות וחלקם מוכרות- אולם חודדו.

מהיכרות משרד Robus עם שוק עורכי הדין, קיימים מספר משרדים ועו"ד שפעילותם חורגת מהמוגדר בהנחיות החדשות, וראוי לערוך בדיקה פרטנית לגבי כל נושא, לפני המשך הפעילות השוטפת. להלן ההנחיות המרכזיות-

  • ניהול פורום משפטי– עורך-דין אינו רשאי לשלם לאתר אינטרנט כסף בעבור ניהול פורום משפטי. וועדת האתיקה מציינת כי ניהול פורום משפטי לכשעצמו אינו אסור, אולם עצם התשלום בעבור ניהול הפורום- אסור.
  • פרסום מאמר בעיתון– חל איסור על עו"ד לשלם בעבור פרסום מאמרים בנושאים משפטיים בעיתון. הוועדה מציינת כי פרסום מאמר בעיתון בתשלום אסור, מכיוון שיש בו אלמנט פרסומי מובהק.
  • קישורים באתרי עו"ד– מותר להוסיף לינק (קישור) מאתר האינטרנט של משרד עו"ד לאתרים של עו"ד אחרים או לאתרים מקצועיים משפטיים. ברם, חל איסור להוסיף באתר באנר / פס פרסומת לאתרים אחרים.
  • פרסום באנרים באתרי עו"ד– חל איסור על עו"ד לפרסם באנר באתרים אחרים. ברם, מותר להשתמש בלינק (קישור) לאתר משרד עוה"ד באתרים אחרים- ובלבד שבשימוש והקשריו לא יהיה משום פרסומת אסורה, שידול או פגיעה בכבוד המקצוע.
  • לוגו משרד עו"ד– אין מניעה לרשום לוגו של משרד עו"ד המורכב מאותיות שמות עורכי הדין / השותפים, אולם אסור להוסיף ללוגו איורים או כיתובים אחרים.
  • שימוש באתר Facebook– אין מניעה שעו"ד יציין בכתיבה ברשתות חברתיות (לדוגמת אתר Facebook) שהוא עו"ד, אולם יש להקפיד שתוכן הדברים וההקשר שלהם, לא יהווה שידול או פגיעה בכבוד המקצוע, ושנושא כללי האתיקה- יישמר.
  • פרסום מאמרים באתר משרד עו"ד– ניתן להעלות באתר האינטרנט של משרד עו"ד מאמרים ועבודות שונות בתחום המשפטי גם של מי שאינו עו"ד, ובלבד שהנושא יהיה קשור לתחום המשפטי.

 

אנו ב- Robus נמשיך לעדכן, כהרגלנו, בנושאי האתיקה המקצועית וההנחיות החדשות לגבי האסור והמותר בפרסום לעו"ד, בדגש על רשת האינטרנט ורשתות חברתיות.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין