חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יתרונות עסקיים בהנגשת האתר המשרדי

כפי שרובכם בוודאי כבר שמעתם (ואם לא שמעתם, ניתן לקרוא על כך כאן), תקנות הנגישות החדשות שנכנסו לתוקפן ב-26/10/17 קובעות שכל אתר אינטרנט במדינת ישראל המציע לציבור הרחב שירותים או מידע יהיה חייב לעמוד בשורה של תנאים ודרישות, כדי שגם אנשים בעלי מוגבלויות יוכלו לגלוש בו וליהנות במידע המופיע בו.

באופן הגיוני, האינסטינקט הראשוני של בעלי משרדי עו"ד רבים עלול להיות שעל אף שהתקנות החדשות באות לפעול למען אנשים עם מוגבלויות וליצור שוויון חברתי, הן מערימות קשיים, מייקרות את תהליך בניית האתר ודורשות תשומת לב מיוחדת בעת הזנת תכנים. למרות זאת, עם השנים והניסיון שהצטבר מהנגשת אתרי אינטרנט בישראל ובעולם הובן שישנם יתרונות עסקיים רבים להנגשת אתרי אינטרנט.

אז חוץ מלחסוך לכם קנסות שעלולים להגיד עד  62,000 ₪, מדוע משתלם להנגיש את אתר האינטרנט המשרדי שלכם?

1. נגישות אתר האינטרנט שלכם מגדילה באופן משמעותי את הקהל החשוף אליו

בניתם אתר, כתבתם תוכן איכותי, שילמתם למעצב גראפי והשקעתם בקידום? יש מצב שכ-1.5 מיליון גולשים ישראלים לא יוכלו ליהנות מכך. זה הזמן להזכיר, ששיעור בעלי המוגבלויות בישראל עומד על למעלה מ-20%- זה אומר ש-1 מתוך 5 לקוחות פוטנציאליים שלכם הוא אדם בעל מוגבלות (!).

מבקרים אלה, שלפני הנגשת האתר השירות אותו הוא מציע נמנע מהם, עשויים להפוך ללקוחות ממשיים כאשר הם יוכלו ליהנות מחוויית משתמש נגישה. כלומר, הנגשת אתרי אינטרנט היא הזדמנות עסקית מצוינת להרחיב את מעגל הלקוחות שלכם.

2. הנגשת אתרים משפרת את חווית הגלישה גם עבור קהלי מטרה נוספים

מעבר לאנשים המוגדרים בחוק כבעלי מוגבלויות, אוכלוסיות רבות חוות קשיים בזמן גלישה באינטרנט, והנגשת האתר עשויה לסייע להם בכך. גולשים שאינם בקיאים בשפה, בעלי לקויות למידה, אנשים בעלי חיבור אינטרנט איטי/ כאלו הגולשים בגרסאות דפדפן ישנות, אוכלוסייה מבוגרת שלא בקיאה בשימוש באינטרנט, 'טכנופובים' ועוד הם דוגמאות לתופעה. כך, הפיכת עמודים באינטרנט לנגישים הופכת אותם גם לקלים ונוחים יותר לשימוש בקרב חלקים גדולים בציבור הרחב שאינם בהכרח אנשים בעלי מוגבלויות ומשפרת עבורם את חווית הגלישה.

מעבר לשיפור חווית הגלישה עבור גולשים המתקשים בהבנת התכנים ללא הנגשה, גם המכשירים בהם אנו משתמשים נוטים להציג ביצועים טובים יותר על אתרים מונגשים, והקפדה על כללי ההנגשה מועילה לנראות אתרים במכשירים סלולאריים ובטאבלטים.

3. קידום המוניטין של העסק ושיפור התדמית שלו

רבים רואים (ובצדק) את הנגשת אתר האינטרנט ושיפור יכולתם של אנשים בעלי מוגבלויות לקבל שירותים כחלק מאחריות חברתית. אם בניית אתר נגיש יכול לסייע לכם לשפר את המוניטין של משרדכם, מדוע לא להתבלט בתור משרד נגיש לכולם שמדגים מחויבות חברתית?

4. קידום בתוצאות מנועי החיפוש

כאשר רובוטים של מנועי חיפוש כמו גוגל סורקים אתרים על מנת להכניס אותם לאינדקס שלהם, הם פועלים בצורה דומה מאוד לקוראי מסך שנמצאים בשימוש אצל לקויי ראייה. הסיבה לכך היא שבין הדרישות של תקנות הנגשת האתרים לבין האלגוריתם של גוגל יש פרמטרים משותפים רבים, וכך הנגשת האתר תורמת מאוד גם לקידום האתר במנועי החיפוש (SEO) ומגדילה את תנועת הלקוחות הפוטנציאליים לאתר.

לסיכום, רשת האינטרנט כיום היא חלק בלתי נפרד בחיינו. היא משרתת אותנו בכל תחומי החיים, מבחינה אישית, בריאותית, תרבותית, מקצועית, אקדמית, וכן, גם משפטית. הנגשת האתר המשרדי שלכם טומנת בחובה לא מעט יתרונות עסקיים, כמו הגדלת כמות הגולשים באתר, קידום הופעת האתר המשרדי במנועי החיפוש ושיפור תדמית המשרד. במילים אחרות, הנגשת אתרים מאפשרת מצב של win-win: גם עבור בעלי המוגבלויות, וגם עבור בעלי המשרדים ולקוחותיהם.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין

תמונת מצב – זה הזמן לפרוץ לחו"ל: על הרחבת אופקים של משרדי עו"ד מסביב לעולם

שוק עריכת הדין נמצא כיום במצב מאתגר ותחרותי יותר מאי פעם, בישראל כמו גם בעולם כולו, ובפני משרדי עו"ד עומדת כיום האופציה להעניק שירותים משפטיים גם אל מעבר לים – לשוק הגלובאלי – ולספק שירותים על פני אזורי זמן שונים.

קרא עוד