חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מדריכי דירוג משפטיים –הגיע הזמן להבין את השיטה

legal guides Israelמדריכי הדירוג המשפטיים הם מקור מידע משמעותי בו נעזר קהל יעד נרחב ושונה. בין היתר, ניתן למנות לקוחות פוטנציאליים ולקוחות קיימים לקבלת החלטה בבחירת משרד עורכי הדין שייצג אותם, מתמחים לעתיד שמחפשים משרד עו"ד עתידי בעבורם, עו"ד שכירים המבקשים לעבור ממשרד אחד לאחר, כתבים משפטיים המבקשים לראיין עו"ד מתחום ספציפי, ועוד ועוד.

מטרתו של מדריך הדירוג היא לחשוף בפני קהלי היעד את מיקום המשרד בהתאמה לתחום העיסוק ולהבליט נישות משפטיות ייחודיות ועו"ד מובילים במשרד, בין היתר – על מנת להיבדל מהמתחרים.

מדריכי הדירוג מעמידים בפני הלקוח את האפשרות לבחון את רמת המקצועיות של המשרד לעומת אחרים, חושף עסקאות ולקוחות מרכזיים בשנים האחרונות, הערכה כלפי שותפים ספציפיים, ועוד.

אז איך זה (באמת) עובד

איך בעצם נערכת ההגשה? ראשית מומלץ לערוך בדיקה מקדמית ולנסות להבין מהי המתודולוגיה בה משתמש המדריך הספציפי לדירוג המשרדים. עניין זה חשוב להכרעת ההתאמה בין שיטת העבודה במשרד לבין מדריך הדירוג הנבדק, וכמובן – יסייע בבחירת מדריך הדירוג אליו תבצעו הגשה.

יש לבחון שאלות כמו האם המדריך מתאים ליעדי הפיתוח העסקי שלך? או חשוב לא פחות – האם מועד ההגשה מתאים לשלב בו המשרד מצוי כרגע?

חשוב לדעת כי ישנם מדריכים שמקיימים תקופת הגשות קבועה בכל שנה אך לא כולם. רוב מדריכי הדירוג פותחים חלון של בין ארבע עד שישה שבועות להגשת מועמדות.

לאחר שביררנו מי הם השחקנים בשטח ובדקנו את אמינותם מגיע שלב ההגשה. חשיבות ההגשה רבה, ועליה להיעשות בקפידה (הימנעו מCopy Paste וחבריהם). על ההגשה להעביר באופן הטוב ביותר מדוע המועמד שלך – הוא המועמד המוביל. במידה וההגשה לא נשלחה לאחד ממדריכי הדירוג המובילים, סביר שהיא תגיע לידיים שאינן בקיאות ברזי עולם המשפט. על כן, השתדלו להתנסח בצורה שתהיה ברורה להבנה והימנעו משימוש ייתר של לשון משפטית.

legal guide upלבסוף ולאחר מלאכה מרובה – המדריך העניק לך מיקום של כבוד, ברכות- דורגת! אך אל לך לנוח על זרי הדפנה. כעת הכיף מתחיל, והפצת הזכייה הינה שלב מהותי. שתף את הדירוג המכובד שלך באמצעות כלי התקשורת, פרסום באתר האינטרנט המשרדי וכמובן – איך אפשר בלי – מדיה חברתית! פרסם בפרופיל הלינקדאין ולא יזיק גם ציוץ של כבוד בטוויטר.

מדריכי דירוג כחול אשר על שפת הים

חשוב לציין כי קיימים אינספור מדריכים המציעים דירוג שאינו מהימן, ועל כן הגשת מועמדות אליהם עשויה להיות בזבוז של זמן ומאמץ. איך תחליט אם מדובר במדריך ששווה את הזמן והמאמצים שלך?

ראשית בדוק האם מדובר בהגשה שכרוכה בתשלום, ואם כן – בדוק מהי אוכלוסיית התפוצה של הדירוג ובאיזה אופן היא מתפרסמת. חשוב לוודא שמדובר בקהל אליו אתה מכוון.

שנית, האם הגשת המועמדות נעשית בטופס? מעטים המדריכים שלא נעזרים בטפסי הגשה. בנוסף, במידה ומפרסמי מדריך הדירוג הם אלו שיצרו קשר אתכם ולא להיפך – הרימו דגל אדום.

שלישית, היזהרו ממדריכים שלא עורכים בדיקה יסודית אחר המשרד. ישנם מדריכים מוערכים בודדים שידרגו משרד ללא מעורבות של המשרד. בדקו אילו קריטריונים נבדקים ועד כמה הם מקצועיים.

ומה לגבי מדריכי דירוג בישראל

מדריכי הדירוג הזרים Legal 500, Chambers & Partners וכן מדריך הדירוג IFLR ידועים מאוד בארץ, נחשבים למקצועיים ביותר ואף מסוקרים בתקשורת. המדריכים הזרים מדרגים כמובן הן משרדים ישראלים והן משרדים בפריסה עולמית, המחולקים לפי קריטריונים של איכות ותחומי עיסוק רבים.

בראש מדריכי הדירוג הישראלים ניצבים (לפי סדר א'ב') מדריך הדירוג BDI (שהינו חלק מקונצרן Coface הבינלאומי העוסק במידע עסקי) ומדריך הדירוג גלובס DUN'S 100 (חברה וותיקה בתחום המידע העסקי), מדריכים השומרים על אמינות ומקצועיות לאורך שנות פעילותן הרבות.

ראוי לציין כי מדריכים אלו דואגים 'לשכלל' ולעדכן תחומי עיסוק חדשים בכל שנה, דבר המעיד על רצינותם והקשר שלהם לשוק עריכת הדין בישראל. רק בשנה החולפת ראינו מכיוון BDI רמת דירוג חדשה של "קבוצת עילית", ומכיוון גלובס DUN'S 100 ראינו כניסה של תחומי עיסוק נוספים. חשוב לציין כי בשני המדריכים הישראלים, אנו צופים בכמות הולכת וגוברת של משרדי בוטיק, המבצעים הגשה לדירוג ומבקשים להתברג בנישות שבעבר היו שמורות למשרדים הגדולים בלבד.

לסיכום, נציין כי מדריכי הדירוג המשפטיים מעניקים סמל סטאטוס ומיתוג שיש בו לסייע רבות למשרד עורכי-דין, ולכן אין זה פלא כי יותר ויותר משרדים מוצאים חשיבות רבה בהגשות, ומבקשים להיות מבין המשרדים המדורגים והמתפרסמים במדדי הדירוג – ישראלים וזרים כאחד.

עם בואו של הקיץ נפתחת עונת ההגשות למדריכים היוקרתיים Chambers ו- Legal 500, ולקראת תום – נפתחת עונת ההגשות למדריכי הדירוג הישראלים BDI ו- גלובס Duns 100. זוהי הזדמנות לנצל כלי שיווקי יעיל זה, המוצע בידי מדריכי הדירוג, ולהגיע אל הלקוחות שכבר ממזמן הבינו את השיטה ויודעים לבחון את המשרדים בכלים אלו. בהצלחה.

* משרד Robus Legal Marketing מתמחה בתחום מדריכי הדירוג, הישראלים והזרים כאחד, ומבצע הגשות למדריכי הדירוג מזה קרוב לעשור. לפרטים נוספים – מוזמנים לפנות למשרדנו.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין