חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסיבת הרשתות החברתיות בעיצומה… אולי הגיעה העת להצטרף

לאלו שהתבודדו בביקתה במכתש רמון בשנים האחרונות, או חיים בהכחשה, להלן Newsflash – הרשתות החברתיות כאן, והם לא עומדות להעלם.

בכל פעם שנושא הרשתות החברתיות מועלה לשולחן, מתחיל ויכוח על הצורך בנחיצותו של כלי שכזה במשרדי עורכי-דין. שאלות שונות עולות- אתיקה, מיתוג, תשומת לב ציבורית ועוד. שאלות שונות חולפות בראשם של שותפים במשרדי עו"ד- "האם ראוי שהמשרד שלי 'יתבזה' בעמוד באתר Facebook ?… האם אני באמת צריך להופיע בקפה The Marker ? האם זה בהחלט נחוץ ?".

בגדול, התשובה לשאלה על נוכחות ברשתות חברתיות הינה חיובית אך כרגיל, האלוהים נמצא בפרטים הקטנים. אין דין נוכחות ברשת LinkedIn כנוכחות ברשת Facebook, ויש הבדלים רבים בין נוכחות מקוונת בכל אחת מהרשתות החברתיות מבחינת מיתוג, אופי השיח, קהל היעד שאתם מבקשים לפנות אליו ועוד.

אולם לכל אלו שחשבו שמדובר בטרנד חולף- זה הזמן להתפכח. הרשתות החברתיות כאן, והן לא הולכות לשום מקום, נהפוך הוא, הן עומדות לחדור עמוק יותר לחיים המקוונים של כל אחד מאיתנו בשנים הקרובות, ובשורה התחתונה מדובר על דרך לא רעה כלל לחלק ממשרדי עוה"ד ודרך מצוינת לחלק אחר, להגיע לקהלים חדשים ולשמור על קשר עם לקוחות נוכחיים.

פייסבוק – כמשל

משרדי עורכי-דין רבים פתחו דפי פייסבוק, חלקם דפים יפיפיים המתעדכנים תדיר וחלקם דפים שוממים שרוחות חמות ויבשות נושבות מהם. אולם בדצמבר האחרון נפל דבר כשאחד ממשרדי עוה"ד הגדולים בישראל, פישר-בכר-חן-וול-אוריון-ושות' פתח דף פייסבוק רשמי של המשרד (למשתמשי הפייסבוק, להלן קישור).

אפשר לומר הרבה דברים בגנותו של עמוד הפייסבוק של המשרד- לא מנוהל, לא מתעדכן ועוד ועוד- אבל ראשית מדובר בתחילת הדרך, ושנית- מדובר בסמן ימני לשאר משרדי עורכי הדין בישראל- אם אנחנו הצטרפנו, אתם ככל הנראה בעקבותינו.

יבואו הצינקנים, ויאמרו- "משרד פישר בכר חן הגדול עם 72 Like בלבד… (נכון לכתיבת שורות אלה) בושה". אמת ויציב, אבל זו תחילת הדרך. אנו חיים בעולם של תוכן וזמינותו של התוכן. תוכן רלוונטי ומעניין, בין אם מקצועי-משפטי גרידא, ובין אם בגוון צהבהב יותר, המוגש בדרך רלוונטית לקהל הגולשים, יביא עוד Likes ועוד תשומת לב ועניין, ובמידה ומשרד פישר-בכר-חן ימשיך בדרך זו, גולשים נוספים יצטרפו לעמוד שלהם.

אני פשוט אבקש מהמתמחה…

יושב לו עכשיו שותף במשרדו הממוזג, מביט בפקקים של אזור המרכז מעבר לחלון, ואומר לעצמו- 'נכון, אני חייב גם דף בפייסבוק / לינקדאין / טוויטר / קפה דה מרקר (מחק את המיותר)'. יבקש השותף מהמתמחה שלו לסור לחדרו, ויבקש מזה האחרון- 'סור נא לאתר פייסבוק, אני רוצה דף למשרד'.

ובכן, זה הזמן לעצור ולחשוב. אין טעם להכנס לעולם הרשתות החברתיות רק כדי 'להיות שם'. יש להקדיש לכך מחשבה. מה הם בעצם המטרות והיעדים שלכם, כמשרד עורכי-דין, בבואו להתערות בעולם הרשתות החברתיות ?

מטרותיו של משרד פישר-בכר-חן, כאחד מהמשרדים הגדולים בישראל ששמו מוכר וידוע הן לברנז'ה המשפטית והן ללקוחות רבים, שונות לחלוטין ממשרד עורכי-דין מסחרי-אזרחי בינוני הפועל בעיקר עם חברות זרות, או מהיעדים של משרד נזיקין של שני שותפים שהוקם לא מכבר. השונות הזאת, המתורגמת ליעדים ולמטרות צריכה להכתיב את הטון השולט בפוסטים שייכנסו, בעדכונים, בבקשות למציאת חברים ועוד – עד כדי השפה/שפות בה תתבצע הכניסה לרשתות החברתיות.

שורה תחתונה- תוכן

ההתמקדות כאן היא בפייסבוק, אך רק על דרך המשל, בשל גודלו והטרנדיות שלו. ברשת החברתית פייסבוק, מעדכנים על כ- 3 מיליון ישראלים בעלי פרופיל, המתחילים לאיים על ההגמוניה של מנוע החיפוש Google ברשת. משרדי עו"ד לא מעטים החלו לפרסם לא רק ב- Google Adwords אלא גם בפייסבוק, המאפשר לפרסם תוכן ספציפי המתקשר לתוכן בו הגולשים צופים.

אך מעבר לפרסום בתשלום, המלך החדש (ישן) של הרשת, הוא תוכן. עורכי דין שישתפו ברשתות החברתיות בתוכן מעניין, רלוונטי, הנוגע לקהל היעד הספציפי שלהם, יוכלו להרוויח חשיפה לא מעטה, במדיום שמגיע ישירות לכל אחד ואחת.

נסו. מי יודע, אולי אפילו תאהבו את זה בטעות…

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין

שכר עורכי-דין צעירים – מה הסטאטוס, ומה מתרחש מעבר לים

אין זה סוד גדול כי חיי עורכי הדין הצעירים אינם קלים. מדובר במקצוע בו שעות העבודה ארוכות, לא פעם עמוק אל תוך הלילה. בתחום המשפט המסחרי, לדוגמה, העבודה בפירמות גדולות יכולה להימשך מעל 12 שעות ביום, ובזמנים של עומס – לא פעם מוצאים עצמם עורכי הדין הצעירים מסיימים את יום העבודה אחרי 12 בלילה – לוקחים מונית הביתה – רק כדי להגיע למחרת ליום דומה.

קרא עוד