חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עולם מדריכי הדירוג המשפטיים – טיפים לניווט במסע לדירוג הנחשק

עולם מדריכי הדירוג המשפטיים דורש מעורכי הדין לצאת למסע שיווקי מורכב הדורש מהם לפתח מחשבה שיווקית שאליה הם לא רגילים.

סקירת עולם מדריכי הדירוג המשפטיים מעלה כי קיימים כיום כמה מאות (!) מדריכי דירוג פעילים מסביב לעולם, מספר גבוה מאוד וללא ספק – גבוה מהדרוש. הפופולריות הגוברת של עולם ה-'ליגל-מרקטינג' (Legal Marketing) הביאה לפתיחתם של עוד ועוד מדריכי דירוג, ופירמת עורכי דין היוצאת למסע המורכב באוטוסטרדת המדריכים, נדרשת לשים לב לתמרורי אזהרה ושלבים שעליה לעבור בדרך.

אחרת – היא עשויה למצוא עצמה משקיעה מרץ ומשאבים רבים בנסיעה בנתיב הלא נכון. להלן כמה טיפים לניווט ונסיעה בטוחה בעולם מדריכי הדירוג:

1) סימון יעדים

השאלה הראשונה שעל הפירמה לשאול את עצמה היא מהן המטרות העסקיות אותן היא שואפת לקדם באמצעות מדריך הדירוג. האם הרצון הוא לשווק ברבים הצלחות מהשנה החולפת? האם נרצה להעלות את המודעות לפעילותה של הפירמה? האם הרצון הוא לגייס עובדים חדשים? או אולי לגייס לקוחות חדשים?

לדוגמה: דירוג במדריך בעל תפוצה בינלאומית יכול למנף בקלות התרחבות עסקית לחו"ל, תהליך שהאתגר הקשה ביותר בו הוא חשיפה נכונה וממוקדת ללקוחות.

2) תמרורי אזהרה

ישנם מספר 'תמרורים' המסמנים לנו שאולי אנו לא בנתיב הנכון ולא במדריך הדירוג הנכון…

  1. תשלום למדריך הדירוג – דרישת תשלום אינה בהכרח דבר רע אולם היא כן דורשת מאתנו לבחון האם ההשקעה הכספית שווה את התועלת שנרוויח מדירוג במדריך. את התועלת ניתן לחזות לפי בדיקה של קהל היעד של המדריך, מקורות המידע לפיהם מתבצע הדירוג והתאמה בין קהל היעד הפוטנציאלי של הפירמה לבין קהל היעד של המדריך. מעבר לכך – דרישת תשלום מקדמית עוד בטרם בוצע הדירוג – גם בעייתית מאוד.
  2. הגשת המועמדות – דרישת מילוי טפסים סדורים של המדריך אשר בהתבסס עליהם נקבע הדירוג היא דרישה פונקציונאלית, המעידה על איכותו הגבוהה של המידע עליו מבוסס הדירוג. תמרור אזהרה חשוב הוא מקרה בו המדריך פונה אליך (ולא להיפך, כפי שאמו להיות) – לא אחת פניה מצד המדריך מעידה על היותו אתר "זדוני" לכאורה שדג את פרטי העסק שלך ועושה בהם שימוש מסחרי.
  3. רשימת הזוכים – אומנם גישת "כולם זוכים" נשמעת חביבה אך היא מעידה על אמינותו של המדריך ועל כך שלא בוצע דירוג איכותי, הרי שלא ייתכן כולם הם ברמת דירוג 1, או לחלופין נכללים בדירוג, ויש הבדלים בין משרד אחד לאחר. איכות המחקר שבוצע לפני הדירוג מקבלת ביטוי ברור ביכולת לאבחן את הכוכבים האמתיים של כל תחום התמחות בעולם עריכת הדין.

3) שיטת הדירוג

הדבר החשוב ביותר הוא להבין כיצד מתבצע הליך הדירוג של המדריך. מדריך טוב משלב באופן מאוזן בין פרמטרים איכותיים לדוגמת איכות הניהול, וכן אופי סביבת העבודה לפרמטרים כמותיים כגון שיעור הצמיחה העסקית, מוסר התשלומים וכמובן הרווחיות.

השלב הבא הוא התאמה בין המטרות העסקיות שהפירמה סימנה לעצמה – לבין אופי המדריך ושיטת הדירוג שלו.  בנוסף, יש לתת חשיבות למסגרת הזמנים – בדיקת תאריכי פתיחת החלונות והדד ליין של המדריך להגשת מועמדות.בשלב זה מסעה של הפירמה עובר בעולם השיווק, הגשה טובה היא המפתח לכל עולם מדריכי הדירוג. כתיבת הגשה דורשת יצירתיות ויכולת להבליט את היתרונות ולהצניע חסרונות. הכתיבה צריכה להיות עניינית ובשפה שתובן על ידי אדם שאינו בעל השכלה משפטית.

4) כיבוש היעדים וסיום המסע

דירוג במדריך יוקרתי מהווה את סיומו של המסע, אולם אין במסע תועלת אמתית אם תוצאותיו לא יפורסמו בקהלים ובדרך הנכונה!
היכן?
עיתונות מקצועית ופורומים בעלי חשיפה רחבה כגון רשתות חברתיות, עדכון הזכייה ברזומה המשרדי ובזה של עורכי הדין עצמם. אות הצטיינות ממדריך דירוג הוא מכשיר תגמול מצוין אך יותר מזה הוא ממצב את עורכי הדין בפירמה כמובילים ומעצבי דעה בתחום המשפטי.

לסיכום

המסע אינו פשוט, רובו בכלל מתנהל בעולם השיווק שהוא עולם שונה בתכלית בעל כללים משלו, אך בחירות נכונות של נתיב הנסיעה, וזיהוי של תמרורי אזהרה, יכולה להפוך את מדריכי הדירוג למנוף עסקי שמשמר את הקיים ומפתח תחומי פעילות חדשים במקומות חדשים.

משרד Robus מנווט בהצלחה מגוון רחב של לקוחות בעולם מדריכי הדירוג המשפטיים אל התוצאה המבוקשת. לא רק בגלל מקצועיות גבוהה, אלא גם בין היתר מכיוון שאנו שותפים מלאים לסימון היעדים ולכל שלב בתהליך. בהצלחה.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין