חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תמונה שווה אלף מילים… כמה שווה לוגו

בעבר הלא- רחוק, לוגו ממוצע של משרד עורכי דין הורכב בעיקר מגיבוב שמות השותפים על נייר מכתבים. עם פריצת עידן האינטרנט, כאשר משרדי עורכי דין הפכו פעילים ברשת והחלו להיעזר בשירותיהם של מתכנתים ומעצבים גרפיים, פרקטיקת השימוש בלוגו בקרב משרדי עורכי הדין הלכה ונעשתה נפוצה.

עולה השאלה- עד כמה יעיל השימוש בלוגו למאמצי השיווק של משרד עורכי דין?

יש הגורסים כי שימוש בלוגו מהווה חלק אינטגראלי במסגרת מאמצי השיווק של משרדי עריכת דין. לא בכדי נאמר כי "תמונה שווה אלף מילים"- למצג ויזואלי יכולת עצומה להשפיע על תודעת הציבור, לטוב ולרע. בהתאם לכך, יתרונות השימוש בלוגו עשויים לבוא לידי ביטוי ביתר שאת עבור משרדי עריכת דין.

בשוק תחרותי ומוצף לעייפה, לוגו עשוי לשמש כתזכורת ויזואלית למעלותיו של המשרד בעבור קולגות ולקוחות פוטנציאליים בבואם לשכור שירותי עריכת דין.

באופן זה, לוגו עשוי לסייע למיצוב המשרד בתודעת הציבור כנבדל, שונה וייחודי לעומת מתחריו, לשקף את יתרונותיו ואת רוח המשרד- כך שבין אם עסקינן במשרד צעיר ודינמי או ותיק ועתיר מוניטין, עשוי להיות לדבר השפעה חיובית למדי על תדמית המשרד.

בעקבות זאת, יש הטוענים, שאחד הצעדים הראשונים שיש לבצע במקביל להשקתו של משרד חדש, היא יצירת לוגו, באופן שיסייע לגיבוש תדמיתו ומעמדו ביחס למתחריו. האומנם?

לקוחות לא בוחרים עורכי דין באותו האופן בו הם בוחרים במותג אופנה או טכנולוגיה

בעת רכישת מוצרים מוחשיים, תדמית המוצר היא המכרעת- לקוחות ירכשו מוצרים בשל האופן בו נתפס המוצר בחברה, ובשל השאיפה כי תדבק בהם מעט מהילת המוצר. ברם, כאשר לקוח תר אחר שירותיו של עורך דין, קרוב לוודאי כי הוא עושה זאת כאשר נושאים הרי גורל ומהותיים בהרבה מהשאיפה להיראות אופנתי ומעודכן עומדים על הכף.

המקצועיות ומוניטין המשרד הם הקריטריונים אשר לקוחות יבחנו, ומשום שמוניטין נבנה ביזע ועמל רב, אין להפריז בחשיבות השימוש בלוגו.

המפתח האמיתי לקידום משרדי עו"ד, טמון ביכולת להעניק שירותים משפטיים איכותיים בצירוף חווית שירות מצוינת ללקוחותיהם. אם השירות אשר מספק המשרד אינו עונה להגדרה זו, קיים סיכוי לא מבוטל שלוגו המשרד עשוי שלא להניב את האפקט המיוחל במקרה הטוב, או לעורר סלידה, במקרה הרע ובהתאם לטיב ביצועי המשרד.

יש לזכור כי ללוגו לכשעצמו, מרהיב ככל שיהיה, לא יהיו אפקט ומשמעות, מלבד אלו שיצוק לתוכו המשרד באמצעות טיב השירותים המוצעים על ידו והמוניטין שצבר. יחד עם זאת, שימוש נכון בלוגו, כחלק מאסטרטגיית שיווק כוללת, עשוי להעצים את מוניטין המשרד במידה רבה.

 

ובכן – כיצד יש לעצב את לוגו המשרד?

מרבית המשרדים בישראל אינם עושים שימוש כהלכה בלוגו. משרדים רבים בוחרים בלוגו מוטה- טקסט בעיקרו, המורכב לרוב מגופן Word בנאלי ומוכר. באופן זה, "מתמסמסים" יתרונות השימוש בלוגו, כאשר לוגו אחד דומה למשנהו ואינו מסייע בהבחנת המשרד וחידוד יתרונותיו לעומת מתחריו. להלן כמה כללים וטיפים-

1) על לוגו להיות קריא הן על גבי נייר מכתבים והן על גבי דף אינטרנט. אין טעם בלוגו העושה שימוש בגופן מעוצב למשעי כגון אותיות מסולסלות באנגלית או כתב רש"י בעברית, אם יש להתאמץ כדי לקרוא את הכתוב.

 

2) על לוגו לשקף את ייחודיות המשרד משרדכם מבקש להיות ייחודי – כך גם צריכים להיות הסמלים בהם תעשו שימוש. מומלץ להימנע מעיצוב שחוק ודומה לאחרים, לרבות מוטיב המאזניים/ הפטיש המוכרים לעייפה, ולהתמקד במאפיינים הייחודים למשרד.

 

לדוגמה, לוגו משרד Parkway law האמריקני הינו דוגמא מצוינת לכך- המשרד הינו משרד קטן העוסק בנישה הייחודית של דיני איכות הסביבה. מוטיב העלה מהווה דוגמא מצוינת לשימוש במאפיינים הייחודיים למשרד (אם כי צבע התכלת עשוי שלא לבלוט כנדרש על גבי נייר מכתבים מודפס).

3) על לוגו להיות קליט לוגו יעיל הינו סמל אשר קל לזכור ולהיזכר בו. לכן עליו להיות בעל עיצוב "נקי" ובולט.

להלן הלוגו של משרדSkadden, Arps, Slate, Meagher & Flom , משרד צמרת אמריקני בעל נוכחות בינלאומית. הפשטות שבלוגו- לרבות שימוש בשמו השגור בפי "העם", ובצבע האדום הבולט- מסייעת לו להיקלט היטב בתודעת הציבור.

במקרה של משרד Orrick הודגשה האות הראשונה של שם המשרד באופן אשר הופך את לוגו המשרד לקשה לפספוס.

4) עיצוב פרופורציונאלי לוגו אשר רוחבו וגובהו אינם תואמים זה לזה עשוי לתפוס שטח רב מדי על גבי נייר המכתבים ולהיראות בלתי אסתטי, כפי שאירע במקרה הבא-

 

5) פשטות בלוגו של משרד עורכי דין מומלץ שלא להפריז בפרטים, הן משום שהדבר מקשה על זכירת הלוגו, הן משום שהדבר עשוי שלא להתאים לתדמית מאופקת, כיאה לעוסקים במקצוע, כפי שנעשה בלוגו הבא של משרד עורכי הדין הקנדי, Woods LLP-

 

 

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין