חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הבדלים במדריכי הדירוג המשפטיים – Chambers למול Legal 500

אחד הכלים העיקריים והבולטים העומדים לרשות עורכי הדין בתחום השיווק המשפטי הינם מדריכי הדירוג המשפטיים. כמדי שנה, משרדים רבים עושים כל שביכולתם בכדי להתברג בראש דירוגי מדריכים משפטיים נחשבים בארץ ובעולם, וזאת לאור העובדה כי מדריכים אלו נותנים תוקף לעבודתו המקצועית של המשרד בתחומים השונים וכנגזרת ישירה מכך -מובילים לעליית מיתוגו של המשרד ולא פעם אף להגדלת קהל הלקוחות המגיע למשרד.

בין מדריכי הדירוג השונים והמוכרים יותר עבור עורכי הדין בישראל, ניתן למצוא את המדריכים הישראלים- Dun's 100 ו BDI, וכן את המדריכים המוכרים והידועים במגרש הבינלאומי-  Legal 500 ו Chambers and Partners.

רבים מתקשים לעמוד על ההבדלים בין המדריכים הבינלאומיים השונים, ועל כן במאמר זה נעסוק בהבדלים בין שני המדריכים  המובילים כיום בעולם – Chambers ו-Legal 500 .

אופן פעילותם של המדריכים

תחילה ולפני שנדון בהבדלים ובשוני, חשוב כי נסקור בקצרה את הדמיון בין מדריכים אלו וכן נעמיק את ההכרות עם אופן פעילותם.

שני מדריכי הדירוג, Chambers ו-Legal 500 , הוקמו בלונדון באמצע שנות ה- 80. המדריכים אשר נמצאים בבעלות פרטית סללו את דרכם כמעט במקביל, ליצירת נישה חדשה וייחודית- הקמת מדריך דירוג משפטי איכותי, אשר מדרג בקפידה משרדי עורכי דין מובילים על בסיס סקר שוק עצמאי.

המדריכים אשר החלו את פעילותם באנגליה בלבד, התפשטו במהרה אל מעבר לים וכיום מספקים שירותי דירוג משפטי באזורים שונים לרבות ארצות הברית, אירופה, מדינות המזרח התיכון, אפריקה ועוד.

שני המדריכים ממשיכים לשלוח עותקים מודפסים עבי כרס של מדריכי הדירוג, אך במקביל לכך משקיעים רבות בפלטפורמות אינטרנטיות מפוארות המעניקות למשרדים המדורגים כלי שיווק רבי תוכן, וזאת לצד ארגון אירועים, כנסים, טקסי הענקת פרסים, פרסום מאמרים משפטיים ועוד.

שיטת מחקר

בכל הנוגע לשיטת המחקר, שני המדריכים עובדים בצורה דומה מאוד, המבוססת על הגשות המתבצעות בידי משרדי עורכי הדין עצמם. בהגשות אלו, שמים המשרדים דגש עיקרי על תיאור לקוחותיהם אשר קיבלו שירות משפטי במהלך השנה החולפת.

בנוסף לכך, מדריכי הדירוג אשר עוברים בקפידה על מסמכי ההגשה, דואגים לבצע ראיונות עם עורכי הדין וכן עם לקוחותיהם. לאחר התחקיר המעמיק, שני המדריכים מפרסמים את הדירוג השנתי אשר מחולק למדינות שונות, אזורים ותחומי עיסוק משפטיים.

הדירוג בתוך תחומי העיסוק מתחלק גם הוא לרמות דירוג המכונות "Tiers" ואלו משקפות את איכות המשרדים (כמובן, סובייקטיבית לדעתם של אנשי מדריכי הדירוג עצמם).

לאחר שעמדנו על הדמיון העיקרי בין שני המדריכים והבנו כיצד הדירוג עצמו מתבצע, נעסוק עתה בהבדלים המהותיים והחשובים בין מדריך Legal 500 למדריך Chambers.

(1) הכרה בינלאומית– מדריך הדירוג Legal 500 החל את התבססותו הבינלאומית במדינות אירופה, אפריקה ואסיה ורק לאחר מכן הגיע לארצות הברית, לעומת זאת מדריך Chambers החל את דרכו הבינלאומית דווקא בארצות הברית.

בהתאם לשוני בהתפשטות המדריכים ברחבי העולם ניתן ללמוד כי מדריך Chambers מחזיק כיום במוניטין ובוותק רב יותר בארה"ב, לעומת מדריך Legal 500 אשר מבוסס יותר במדינות אירופה.

(2) גודל והיקף פעילות– מדריך Chambers מחזיק כיום בכ- 150 עורכי תוכן וזאת לעומת 50  עורכים בלבד אשר עובדים במדריך Legal 500. יחד עם זאת ואף למרות שמדריך Chambers הגדיל לאחרונה את טווח השירותים המוצעים על ידו, עדיין נראה כי עיסוקו העיקרי הינו פרסום מדריכי הדירוג.

לעומת זאת מדריך Legal 500 הינו חלק מחברת פרסום משפטי בינלאומית בשם "Legalease" אשר מפרסמת מידי חודש את מגזין ה "Legal Business" וכן עוסקת במגוון נרחב של ארגון אירועים משפטיים נוספים מעבר לפרסום המדריכים עצמם.

בהתאם לכך, ייתכן לא פעם כי משרדים אשר התברגו במקום גבוה בדירוג של מדריך Legal 500 יזכו לציון נוסף במסגרת פרסומים משפטים אחרים.

(3) זמני הגשת המסמכים– אחד ההבדלים העיקריים בין שני מדריכי הדירוג טמון בזמני הגשת המסמכים על ידי המשרדים וכן בזמני פרסום מדריכי הדירוג עצמם. באופן כללי, מדריך Legal 500 מבצע את מחקרו במסגרת זמן מצומצמת ועל כן מחזיק בזמני הגשה קבועים ומדויקים אשר אין לחרוג מהם. לעומת זאת מדריך Chambers מושך את תקופת המחקר על פרק זמן ארוך יותר, כגון בארצות הברית בה המחקר נערך במשך 7 חודשים, ועל כן זמני הגשת המסמכים גמישים יותר.

בישראל לא כך הדבר. לאור העובדה כי מדינת ישראל כוללת מספר נמוך יותר של משרדי עו"ד (ביחס לשווקי ענק לדוגמת ארה"ב, בריטניה וכו') – אין צורך בתקופת מחקר ארוכה. בישראל, זמני הגשת שני המדריכים כמעט חופפים מבחינת התאריכים, ההגשה למדריך הדירוג Chambers ולמדריך הדירוג Legal 500 מתבצעת במהלך חודשי הקיץ, אזור יולי-אוגוסט בדרך כלל.

(4) היקף מסמכי ההגשה– הבדל מהותי נוסף בין שני המדריכים אשר משפיע רבות על סיכויי הדירוג, הינו הגמישות בכמות הלקוחות אותה ניתן לציין בכל תחום הגשה. בעוד שמדריך Legal 500 אינו מגביל משמעותית את עורכי הדין בכמות הלקוחות שניתן לציין, מדריך Chambers מקפיד עד מאוד על מכסת לקוחות העומדת על 10 (עבור ההגשות המתקבלות מישראל).

חשוב להדגיש כי לאור חוסר ההגבלה בכמות הלקוחות אשר ניתן לציין במדריך Legal 500, האחרון נתון לא פעם למגוון רחב יותר של שינויים משנה לשנה הן בדירוג משרדי עורכי הדין והן בדירוג עורכי הדין יחידים הבולטים בתחומם.

(5) פרסום הדירוג המשפטי– מדריך Chambers מפרסם שני דירוגים במקביל: הראשון עוסק במשרדי עורכי הדין והשני מציין את עורכי הדין כיחידים אשר בלטו בעבודתם במהלך השנה האחרונה.

לעומת זאת, מדריך Legal 500, מתמקד בעיקר בדירוג המשרדים ורק נוטה לציין בהדגשה בגוף הטקסט עורכי דין יחידם בולטים, לעיתים האחרון אכן מפרסם גם רשימה נפרדת של עורכי דין אך זו אינה מפורטת ואינה מחולקת לרמות דירוג.

לסיכום, כפי שניתן לראות מדריכי הדירוג Legal 500 וChambers and Partners  מחזיקים במוניטין רב הן בישראל והן בעולם. המדריכים אכן בעלי קווי דמיון רבים, אך יחד עם זאת ההכרות עם ההבדלים המשמעותיים בין השנים אשר צוינו במאמר זה יכולה לעזור לכם- עורכי הדין – לשפר את הגשות משרדכם בעתיד, וכמובן – את מקומכם בדירוגים הקרובים.

  • משרד Robus עוסק בביצוע הגשות למדריכי הדירוג השונים – ישראלים וזרים כאחד (לרבות למדריכי Chambers ו- Legal 500) בעבור משרדי עו"ד. לפרטים נוספים: zohar@robus.co.il

 

סיכום המאמר בנקודות: הבדלים בין מדריכי הדירוג
הכרה בינלאומית
Legal 500 – מוכר ברחבי העולם, בדגש על מדינות אירופה, אפריקה ואסיה.

Chambers – מוכר ברחבי העולם, בדגש על מדינות ארצות הברית.

גודל והיקף הפעילות

Legal 500 – 50 עורכים במדריך הדירוג. מתן דגש לפעילויות שותפות לצד הכנת הדירוג לרבות כנסים, אירועים, פרסים ועוד.

Chambers – 150 עורכים במדריך הדירוג. התמקדות עיקרית בהכנת מדריך הדירוג המשפטי, פעילות נמוכה בתחומים אחרים.

זמני הגשת המסמכים
Legal 500 – זמני מחקר קצרים, זמני הגשת מסמכים מדויקים מאוד ולא גמישים.
Chambers – תקופת מחקר ארוכה, זמני הגשת מסמכים גמישים יחסית לאורך השנה.

* למעט זמני ההגשה בישראל, אשר מדויקים עבור שני המדריכים ואף חופפים מבחינת תאריכים.

היקף מסמכי ההגשה

Legal 500 – אין הגבלה בנוגע לכמות הלקוחות אשר המשרד רשאי לציין בכל תחום.

Chambers – הגבלה נוקשה של עד 10 לקוחות לכל תחום הגשה.

פרסום הדירוג המשפטי

Legal 500 – פרסום מדריך עיקרי אחד אשר עוסק בדירוג המשרדים המובילים, בחלוקה לאזורים.

Chambers – פרסום שני מדריכים במקביל כאשר הראשון עוסק בדירוג המשרדים המובילים בחלוקה לאזורים ולתחומי עיסוק והשני עוסק בדירוג עורכי דין יחידים אשר התבלטו בפעילותם המשפטית בחלוקה לתחומים.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין