חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ההכנות לחג הפסח ולמדריכי הדירוג המשפטיים בעיצומן!

חופשת הפסח כבר בעיצומה – ועמה גם תקופת ההכנה 'ויישור השורות' במשרדי עורכי דין ובמערכות מדריכי הדירוג בארץ ומעבר לים לקראת היום שלאחריה….

מחלקות המחקר של מדריכי דירוג רבים ובראשם מדריכי ChambersLegal 500IFLR ולצדן מדריכי הדירוג הישראליים דאנס 100ו- BDI (דירוג BDI Code) משנסות מותניים, עוברות שידוד מערכות ונערכות לקראת עונת הדירוגים הבאה עלינו לטובה.

דרך ההגעה של לקוחות למשרדים בשיטת ‘פה לאוזן’ עדיין קיימת, אך ממשיכה לאבד גובה לטובת דירוגי איכות של משרדים, מדורי כלכלה, רשתות חברתיות וכמובן – מדריכי הדירוג המפרסמים דירוגים שנתיים בדבר הישגי המשרדים.

הודעות מטעם המדריכים המבשרים על תחילת המחקר נשלחו למשרדי עוה”ד, שמכאן והלאה מתחלקים לאלו המבינים את החשיבות ומקדישים לעניין מזמנם (והתוצאות כמובן- בהתאם), לאלו המבינים את החשיבות אך העברת המידע מצדם מסתכמת לא פעם בשליחת מידע מאתר האינטרנט המשרדי (ע”ע Copy Paste), ולהבדיל – לאלו המתעלמים מהמדריכים ופעם אחר פעם מתפלאים כיצד עמיתיהם התברגו לדירוג במקומם….

להבדיל, לקוחות המשרדים והעיתונות הכלכלית מגלים עניין רב בפרסומי המדריכים, מתעדכנים מי טוב יותר ומי פחות, מי כבר אינו רלוונטי, וכמובן שכל לקוח מעוניין לראות את משרד עוה”ד שלו מוזכר, בין אם לטובת תחושת הרווחה על שעניינו המשפטי מופקד בידיים מקצועיות שקיבלו גושפנקא מקומית / בינלאומית לכישוריהם, ובין אם לטובת הסבר המתלווה לשכר הטרחה הנגבה ממנו.

מעבר למשמעות היח”צנית שבהם, יש למדריכים חלק בהשגת לקוחות חדשים ובשימור לקוחות קיימים, ולכן מומלץ להקדים “תרופה לדירוג”. להלן כמה טיפים:

  • קהל לקוחות מומלץ לפנות ללקוחות המרכזיים של המשרד עימם יש קשר רציף וחברי, ולבקש את אישורם לכך שמדריכי הדירוג יפנו אליהם.
  • איסוף החומר איסוף סדור של מידע על פעילות המשרד בחתך תחומי העיסוק השונים לאורך כל ימות השנה מביא ליתרון עצום על פני משרדים הנזכרים באיסוף החומר ימים ספורים לפני ההגשה למדריכים.
  • מורכבות משפטית  עסקה מעניינת, מורכבת וייחודית מבחינה משפטית תמיד תקבל 'במה' ותזכה את המשרד בנקודות זכות על פני רשימת עסקאות גנריות או תהליכים משפטיים 'אוטומטיים'.
  • ראיונות מעבר לכך שעדיף שהמרואיינים יהיו שותפים בכירים שישוחחו באנגלית קולחת (במקרה של מדריכי דירוג זרים) עם איש המחקר מצידו השני של הקו, מומלץ להתכונן היטב לראיון, לנסות להעביר את המסרים שאינם עוברים דרך מסמכי ההגשה וכן לתת נקודות לחיוב ולשלילה לגבי קולגות.
  • כוח אדם– שינויים בכוח האדם במחלקות השונות נתפסים כאקוטיים בידי המדריכים, וחשוב לפרט קו”ח מקצועיים מלאים של עוה”ד החדשים במשרדכם בדגש על עו”ד שעברו ממשרד מוביל אחר ומינוי שותפים חדשים.
  • סודיות לקוח חובת הסודיות שבין עו”ד ללקוחו חזקה מכל דירוג, גדול יוקרתי ומשמעותי ככל שיהיה. הפיתוי גדול לעיתים אך במידה והעסקה לא פורסמה בכלי התקשורת או זכתה לפרסום כלשהו, יש להפעיל שיקול-דעת בעת העברת המידע לצד ג’.
  • ראשי מחלקות– המידע המועבר למדריכים מחולק לתחומי עיסוק שבראש כל אחד מהם חייב להיות מוגדר שותף המנהל את המחלקה. אמירות בסגנון ‘כל השותפים מנהלים יחדיו’ אינן קבילות ובעיקר- אינן נתפסות כמקצועיות על ידי מדריכי הדירוג
  • הבדלי תרבות מדריכי הדירוג הזרים ממוקמים באנגליה הצוננת או בחוף המזרחי של ארה”ב, ויש להמיר את שיטות ה- ‘טלאי על טלאי’ וה- ‘סמוך’ הישראליים בעבודת איסוף ומחקר סדורה, מקצועית ומתודולוגית.
  • דיוק אגב הבדלי תרבות, מסירת מידע למדריכי דירוג הוא לא המקום לעיגול נתונים וניפוח סכומים. חיפוש פשוט במנוע חיפוש שיביא את החוקרים לתוצאות שונות משדיווחתם יפגע באמינות המשרד ובדירוגו.
  • משוב כבכל שנה משקיע מדריך הדירוג מאמצים ותשומות רבות במחקר ובתוך כך הם מצפים לקבל משוב ונרחב ככל האפשר- היכן פספסו לגמרי והיכן קלעו למטרה. משוב מקצועי בכתב או בע”פ יתקבל בחמימות רבה.
  • מקור מידע מחלקות המחקר מצפות לקבל ממשרדים מובילים סקירה קצרה על התחום המקצועי הספציפי בארץ, מגמות, שינויי חקיקה ועתיד התחום. שליטה מקצועית שכזו תסייע בדירוג הכללי.

לסיכום – הזרקור שהופנה אל הכלים השמרניים שמשרדי עוה”ד השתמשו בהם לשימור והרחבת בסיס הלקוחות הולך ודועך. משרדים שילמדו לנצל את כלי השיווק שמציעים מדריכי הדירוג יוכלו לשפר את מצבם במלחמה על ליבו של הלקוח הבא.

*** משרד Robus עוסק בליווי והכוונה של משרדי עו”ד בביצוע הגשות למדריכי דירוג ישראליים (BDI, Duns 100) וזרים (Chambers, Legal 500, IFLR, World tax, City wealth) כאחד. ליצירת קשר בנושא זה אנא פנו למשרדנו בדוא”ל: office@robus.co.il

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין