חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אומנות הנטוורקינג לעורכי דין

בעידן הטכנולוגי של ימינו, יש מקום גדול ומרכזי לטכנולוגיה ומדיה חברתית – ונתון זה נכון כפליים בתקופת הקורונה. פייסבוק, לינקדין, פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר מזכות אותנו בפלטפורמות בהם ניתן לייצר שיח עם קולגות ולקוחות פוטנציאלים ופלטפורמת נטוורקינג משמעותית עבור לא מעט עורכי הדין. לאחרונה גם תוכנות כמו זום (Zoom) המשמשות לשיחות ועידה מרוחקות תופסות תאוצה לאור משבר הקורונה וריחוק חברתי – כנסים, השתלמויות, פגישות – ואפילו ליל הסדר התקיימו דרך שיחות וידאו.

למרות כל אלו, אין אפליקציה או תוכנה שיכולה להחליף את הקשר האישי, תשומת הלב, והמחויבות שנוצרת במהלך פגישה אישית – וכל אלו נחוצים כמובן לשם בניית מערכות יחסים חזקות ומתמשכות לאורך זמן. ההגבלות שהקורונה הטילה על החברה אף הדגישו את הרצון העז ואת הנחיצות של פגישות אנושיות בחברה. המגבלות של הקורונה מוסרות אט אט ותכף הכנסים, ירידים, מקומות הבילוי והפנאי יחזרו לשגרתם והציבור ועורכי הדין צמאים לנטוורקינג.

רגע לפני שקופצים חזרה למים המוכרים של כנסים, קוקטיילים, פגישות ומסיבות – כדאי לעשות refresh ולזכור כמה נקודות חשובות לנטוורקינג לעורכי דין.

(1) הזדמנויות לנטוורקינג נמצאות בכל מקום – מארוחת בוקר במסעדה ועד ערבי קוקטיילים והתכנסויות המוניות, אירועים באוניברסיטאות ומכללות, בבתי ספר, תוכניות סמינרים וחינוכיים, פעילות בקהילה, התנדבות ואפילו אספת ההורים של ילדכם. כל אירוע יכול לפתוח פתח לנטוורקינג. אין לדעת את מי תיפגשו, איפה ומתי. פגישות עסקיות מוצלחות יכולות לקרות גם לגמריי במקרה, אז היו תמיד מוכנים עם כרטיס ביקור מעוצב ומקצועי בכיס בכל זמן.

(2) ייצרו לכם הזדמנויות נטוורקינג – הצטרפו לארגון הבוגרים של האוניברסיטה או מכללה, בקשו לשתף פעולה עם תוכניות מיוחדות באותו מוסד (כמו לדוגמה – מועדון הנדל"ן או מועדון שוק ההון). הגיעו לכנסים ואירועים של המוסד והשתדלו לשמור על קשר ידידותי עם בוגרי המסלול וחבריכם ללימודים (משימה לא קשה במיוחד תוך הסתייעות בפלטפורמות קיימות כמו פייסבוק ולינקדין).

ניתן לייצר הזדמנויות נטוורקינג גם בתרומה לקהילה, התנדבות, או מעורבות כלשהו בארגון ללא מטרות רווח, מדובר במקום מעולה לנטוורקינג ברמה הפרסונלית שכן סביר להניח שלא רק תמצאו הזדמנויות לפגוש אנשים חדשים, אלא תיפגשו אנשים עם ערכים דומים לשלכם, תשתית מצוינת לבניית מערכת יחסים.

ניתן לייצר הזדמנויות נטוורקינג גם דרך מעורבות בפעילות של לשכת רואי החשבון, המועדון הפיננסי וגופים אחרים שייצרו הזדמנויות מצוינות לפגישה עם אנשי מקצוע בתחומכם – ותמיד חשוב לשמור על רשת רחבה של קולגות וחברים בשוק עריכת הדין.

(3) הגיעו מוכנים לכל אירוע- לכנסים, ערבי קוקטייל והשתלמויות – לימדו מי המארחים/מרצים שלכם ונסו לברר מי הקהל שמשתתף באירוע, איזה גופים יהיו נוכחים ואילו אורחים מגיעים מחו"ל, מי הדוברים  וכו'.

בדקו טרם ההגעה לכנס מי יכול להיות שותף לשיח רלוונטי עבורכם ועם מי ניתן לפתח קשר עסקי או את מי ניתן לגייס כלקוח. בהתכנסויות גדולות, השתדלו להימנע משימוש מוגזם בטלפון הנייד – שימוש בטלפון משדר אי נגישות ויכול לייצר פספוס במפגש עם קולגה או לקוח פוטנציאלי. לאחר המפגש הראשוני, הוסיפו את השותף לפגישה ללינקדין – זה משדר מחויבות לשמור על קשר. אם השיח כבר מתקדם יותר, שלחו דוא"ל פואלו-אפ (Follow Up) של הפגישה – וקבעו פגישה אישית.

(4) בחרו היטב באיזה כנסים ואירועים להשתתף – נושא זה תלוי בתחום העיסוק של העורך דין והאינטרסים העסקיים שלכם. בחרו גם כנסים ואירועים שלא מכוונים רק לעורכי דין – אך לא רחוקים מידי מתחום ההתמחות שלכם. באירועים שאינם מיועדים לעורכי דין יש יתרון – כאשר יש עורכי דין בודדים באירוע, זה נותן להם הזדמנות להיות שומרי הסף להפניות משפטיות באותו מעגל משתתפים שאינם בעלי ידע משפטי, דבר המעניק לעורך דין את הבמה ומפתח לנטוורקינג. לעיתים השתתפות באירוע כרוכה בעלות מסוימת – אל תתנו למחיר של הכנס או השתלמות לגרום לכם לוותר על השתתפות במחשבה שמדובר ב"בזבוז של כסף", מדובר בהשקעה לטווח הארוך שיכולה לייצר מגוון הזדמנויות בתגמול גבוהה בהרבה יותר מהעלות של כרטיס הכניסה לאירוע.  

(5) היו פעילים ברשתות החברתיות – בעולם גדוש בטכנולוגיה, יותר ויותר אנשים משתמשים ברשתות חברתיות כדי ליצר אינטראקציה. לצורך הדוגמה – ובוודאי בסקטור המשפטי בישראל – קבוצות דיון בפייסבוק ובלינקדאין בה אנשים מבקשים המלצות לשירותים מגוונים – מהווים מכרה זהב להפניות. חפשו בפלטפורמות השונות קבוצות אשר תואמות את הנישה שלכם או של המשרד שלכם, והצטרפו אליהם. עקבו אחר הפעילות והשיח בקבוצה, תנו מענה קצר לשאלות שנשאלות וחלקו טיפים והעניקו ייעוץ 'בקטנה'.

תמיד חשוב לזכור שגם היום, הדרך הטובה ביותר לגייס לקוחות חדשים היא על ידי המלצה אישית של לקוח קיים ללקוח אחר והפניות מפה לאוזן. נושא זה תלוי לגמרי בעורכי הדין – ככל שיענו על כל הצרכים של הלקוח במקצועיות ובשירות מצוין – הסיכוי שלקוח ימליץ על עורך הדין גבוה יותר. אין מנוס – נדרש מכל עורך-דין להשקיע את מירב המאמצים במטרה לעמוד בסטנדרטים הרצויים של הלקוח, כלי חשוב (ואף אקוטי) בבניית מוניטין של כל עורך-דין.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין