חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך להימנע מטעויות בשיווק ופיתוח עסקי למשרדי עו"ד

שיווק ופיתוח עסקי מהווה לרוב את 'צינור החמצן' של משרדי עורכי דין רבים. בעידן התחרות המואצת בין משרדי עורכי דין, ישנה חשיבות מכרעת לתכנית פיתוח עסקית איכותית ויעילה, תוכנית שתוכל לשפר את סיכויי ההצלחה של משרד עורכי הדין ב- 'אוקיינוס' התחרות הסוער.

אחת המטרות המרכזיות של תכנית שיווק היא להגדיל משמעותית את בסיס הלקוחות של המשרד. בממוצע, לקוחות קיימים או לקוחות עבר של משרדי עורכי דין אחראים על כשליש מההפניות המביאות לכדי יצירת ללקוחות חדשים, כאשר שאר ההפניות מקורן במדריכי דירוג, אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות והמלצות של עורכי דין אחרים. לפיכך, ישנה חשיבות להבין כיצד ניתן לתמרץ לקוחות להמליץ על משרדכם, בין אם באופן אישי (בין מכרים או שותפים עסקיים) – ובין אם כתגובה לפוסט באחת הפלטפורמות הדיגיטליות.

אחת המטרות המרכזיות של תכנית שיווק היא סגירת פער זה ולהגדיל משמעותית את בסיס הלקוחות של המשרד. ממחקרים שונים עולה כי כ-90% מהלקוחות הפוטנציאליים מחפשים ביקורות באתרים ובפלטפורמות השונות באינטרנט, ואלה משפיעות על קבלת ההחלטה לגבי בחירת משרד עו"ד. לאור זאת, יש צורך לבקש מלקוחות שבעי רצון להמליץ עליכם על גבי הפלטפורמות הדיגיטליות השונות. למשל, ברשת פייסבוק ניתן לקבל מהלקוח סימון של "5 כוכבים" וכתיבת מלל מתאים, או לחילופין – ב- Google Maps ניתן לקבל חוות דעת מחמיאה או ציון גבוה בפרופיל של משרד עורך הדין.

כדי לסייע לכם לגבש וליישם תכנית שיווק ופיתוח עסקי איכותית ויעילה, משרד רובוס גיבש רשימת טעויות, שיש להימנע מהם וטיפים כלליים בנושא, זאת כדי להגדיל את בסיס לקוחותיכם:

  1. היעדר תכנית, מטרות או אסטרטגיה שיווקית – יש להגדיר את המטרות של משרד עורכי הדין מבחינת שיווק, בדגש – בין היתר – על קהל היעד הרצוי. אם לא יתבצע כך, תכנית השיווק תהיה לא ממוקדת, לא יעילה ותבזבז משאבים חיוניים. אם אינכם יודעים לנסח אסטרטגית שיווק, פנו לחברות המתמחות בפיתוח עסקי למשרדי עורכי דין. זכרו! מטרה ללא תכנית, היא לא יותר ממשאלה.
  2. אי הגדרת מסגרת תקציבית – מהו היקף המשאבים שתרצו להשקיע בתכנית השיווק והפיתוח העסקי למול המטרות שהגדרתם. האם מימוש התכנית רלוונטי לכם מבחינת המשאבים שתשקיעו? בדרך כלל, התשובה היא 'כן', במידה וגיבשתם תכנית שיווק יעילה ואיכותית. אחרת, יש לשקול את התכנית מחדש.
  3. מקוריות – נסו להיות יצירתיים וייחודיים בשיווק ובפיתוח העסקי שלכם. אחרת, ייתכן ותמצאו את עצמכם מובכים למול לקוחות קיימים ואפשריים. נסו לחשוב מחוץ לקופסה, הדגישו את הנושאים שאינם אלמנטריים, השתמשו בויז'ואלים מעניינים ומושכי תשומת לב.
  4. הגדרת ייחודיות – במה אתם שונים ממשרדים אחרים? מה נקודות החוזק והיתרונות שלכם בשוק (או בנישה מסוימת) שלהבנתכם אתם מובילים בו. אם אינם מיוחדים – מדוע לקוחות אפשריים צריכים לבחור בכם? מה מבדיל אתכם מאחרים? יש לייצר בידול בינכם לבין המתחרים שלכם בשוק עריכת הדין.
  5. חוסר מעקב אודות מימוש תכנית השיווקית ותכנית הפיתוח העסקי – כדי להצטיין בכל תחום בחיים, צריך לבצע חיתוכי מצב ולבחון היכן נקודות החוזק והחולשה בתכנית השיווקית. אחרת, ייתכן שתשקיעו משאבים רבים לקידום המשרד, אך התוצאות בפועל יהיו נמוכות בהרבה מהצפוי.
  6. מיקוד ברשת האינטרנט – לא נפתיע אם נאמר שכיום, הזירה המרכזית לשיווק משרדי עורכי דין הוא פרסום ברשת האינטרנט וברשתות החברתיות, בהתאם להגבלות החלות במסגרת כללי האתיקה. רשת האינטרנט נראית ממבט ראשון פשוטה, אך מדובר בתחום מורכב וטכני.

בנוסף לטיפים הכלליים לעיל, גיבשנו עבורכם גם רשימת טעויות אפשריות וטיפים לשיווק על גבי רשת האינטרנט ונגזרותיה שיסייעו לכם לייעל את התכנית השיווקית וכפועל יוצא להגדיל את בסיס לקוחותיכם.

  1. זמינות – אי-קידום ראוי ואיכותי של אתר האינטרנט או הבלוג במנועי החיפוש. קידום אתרים מתבצע על ידי חברות המתמחות ב SEO (Search Engine Optimization) ומסייעות לאתרים לעמוד בפרמטרים של מונעי החיפוש. אחרת, מיקומכם במנוע החיפוש יהיה בעמוד החמישי ומעלה. למיותר לציין שרוב הלקוחות הפוטנציאליים לא מגיעים לעמוד זה.
  2. מדיה חברתית – השנה היא 2018. אם אין לכם עדיין פרופיל ברשת חברתית (בדגש על פייסבוק ולינקדאין), אתם הרחק מאחור (שנות אור מאחור) בשיווק משרדכם. פתחו רשתות חברתיות והתחילו לשדר מסרים הרלוונטיים לפעילותכם ולאופי שלכם ושל משרדכם.
  3. עדכניות – לפני כשנתיים כתבתם פוסט על תקנות סדר הדין האזרחי? הן כבר לא רלוונטיות. יש לוודא שהמידע שקיים באתר האינטרנט / בבלוג / במדיה החברתית הינו מעודכן באופן סביר. כמו כן, מומלץ לעדכן את העסקאות המרכזיות וההצלחות שהשגתם.
  4. תאימות טכנית – יש לוודא שאתר האינטרנט או הבלוג שלכם מותאם לחוויית המשתמש במכשיר הטלפון הנייד, אשר מהווה את הכלי המרכזי דרכו מחפשים היום ברשת האינטרנט. מעבר לכך, יש אתרים הבוחנים (ללא עלות) את ההתאמה של האתר שלכם לשלל המכשירים הדיגיטאליים הקיימים כיום בשוק.
  5. מהירות – יש לוודא שאתר האינטרנט או הבלוג שלכם נמצא על שרתים מהירים, אחרת ייתכן ולקוחות אפשריים (וגם כאמור קיימים) פשוט ירימו ידיים ויעזבו את האתר עקב איטיותו. ישנם אתרים הבודקים (ללא עלות) את מהירות הטעינה של אתר האינטרנט שלכם.
  6. איכות – העתקה של חומרים מאתרים אחרים יכול בסופו של דבר להוביל לאי-שביעות רצון מצד לקוחות אפשריים ואף יכול לסבך אתכם עם האתרים שמהם העתקתם את המידע.
  7. אמצעי קשר נאותים – תוסיפו אמצעי קשר זמינים להתקשרות למשרדכם (טלפון, כתובת דואר אלקטרוני, תיבת פניות, מספר ואטצאפ משרדי) באתר האינטרנט, בבלוג או ברשת החברתית.
  8. פרסום ניוזלטר ועדכון לקוחות – רכיב חשוב ומשמעותי לשימור לקוחות קיימים ויצירת פלטפורמה ללקוחות המתעניינים לקבל שירותים משפטיים מהמשרד.

לסיכום -בעידן התחרות העזה יש חשיבות מכרעת לבניית תכנית שיווק ופיתוח עסקי איכותית ומימושה, תוך מעקב ושינויה בהתאם לצורך. לשם כך, נמליץ להתייעץ או להשתמש במומחים חיצוניים אשר יאפשרו לכם לגבש תכנית יעילה וממוקדת מטרה לשם צמיחת משרד עורכי הדין והבאת לקוחות חדשים. נמליץ לכם לחפש את הזווית הייחודית של משרדכם – במה אתם מיוחדים? ולבצע את כלל ההתאמות הנדרשות, הטכניות והמהותיות, בפלטפורמות האינטרנט השונות.

משרד רובוס המתמחה בתחום ה- Legal Maretking מסייע למשרדי עורכי דין למתג עצמם מחדש, תוך התווית תכנית פעולה איכותית והגעה ללקוחות פוטנציאליים. לפרטים אודות השירותים המוצעים במשרד רובוס – לחצו כאן.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין

רשתות משפטיות – כפר גלובלי של עורכי דין

המושג 'כפר גלובלי' נטבע במקור בשנת 1959 על ידי חוקר התקשורת מרשל מקלוהן, שעשה בו שימוש על מנת להסביר את הזהות שנוצרה, או אפילו שותפות הגורל שנוצרה, בין תושבי העולם לאור צריכה תקשורתית ותקשורת ההמונים.

קרא עוד