חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דירוג תחום ההגבלים העסקיים בישראל על ידי המדריך הבינלאומי – ‏GCR‏ לשנת 2015‏

Global Competition Reviewמדריך הדירוג הבינלאומי GCR (מדריך Globel Competition Review) פרסם כבכל שנה את דירוג משרדי עורכי הדין המובילים בישראל (לרבות שותפים ספציפיים מובילים) בתחום ההגבלים העסקיים לשנת 2015.

תחום ההגבלים העסקיים הינו תחום שהולך וצובר תאוצה במשרדים רבים, הוא עוסק במהות העסקית של גופים גדולים ומורכבים במשק הישראלי, ולכן התחום צופן בחובו הרחבת פעילות אף מעבר לנושא ההגבלים העסקיים – מול אותם גופים גדולים.

אודות המדריך: מדריך ה-GCR הנו מדריך דירוג בינלאומי מוביל, המספק ניתוח נרחב של שוק ההגבלים העסקיים העולמי. נציגי המדריך אוספים מדי שנה מידע רב על פעילותם של משרדי עורכי הדין העוסקים בתחום, ומפלחים על פי מידע זה את המשרדים המדורגים לשלוש קבוצות איכות.

להלן דירוג מדריך ה-GCR בישראל לשנת 2015 כפי שמובא לעיונכם בידי משרד Robus. קריאה מהנה.

*****************************************


קבוצת הדירוג הראשונה –
Tier #1

קבוצת הדירוג הראשונה לשנת 2015 כוללת השנה רק שלושה משרדים (בהשוואה לארבעה בשנים קודמות):

  • פישר, בכר, חן, וול, אוריון ושות'
  • תדמור ושות', יובל לוי ושות'
  • וינשטוק-זקלר ושות'
  • אגמון ושות' רוזנברג הכהן ושות'

פישר בכר חן וול אוריון ושות'–  המשרד הוכר על ידי המדריך כמשרד בעל מחלקת ההגבלים העסקיים הגדולה ביותר בישראל, בזכות שלושה שותפים המנהלים אותו, כאשר שותף רביעי הצטרף בינואר השנה. המדריך מציין כי ראשי המחלקה, טל איל-בוגר ורובי בכר דורגו בדירוג "Who's Who Legal" בתחום ההגבלים העסקיים. בנוסף, המדריך מציין את בסיס לקוחותיו הרחב של המשרד, המונה חברות משמעותיות מישראל ומחו"ל.

המדריך מפרט את פעילות המשרד ומציין כי המשרד ייצג את החברות דלק קידוח ואבנר חיפושי נפט בעניין מאגר הגז "לוויתן", ומפרט כי המשרד אף ייצג בהצלחה את חברת תנובה בתביעה ייצוגית בסכום של למעלה ממיליארד שקלים.

בנוסף, המדריך מציין לחיוב כי המשרד מלווה את חברת בזק במגוון נושאים הנוגעים להגבלים עסקיים, הכוללים הופעות בפני בית הדין להגבלים עסקיים כנגד הרשות להגבלים עסקיים בנושא ניצול דומיננטיות בשוק בקביעת מחירים לתשתיות אינטרנט וטלפון. במישור הבינלאומי, מציין המדריך כי המשרד מייצג את חברות התעופה לופטהנזה וסוויס, וכן את ענקית הטכנולוגיה סמסונג.

תדמור ושות' יובל לוי ושות'– המדריך מדרג את המשרד כאחד המשרדים בעלי המוניטין הגבוה ביותר בתחום ההגבלים העסקיים. המדריך מציין כי העובדה כי שלושה משותפי מחלקת ההגבלים העסקיים במשרד הם בכירים לשעבר ברשות להגבלים עסקיים, דבר התורם תרומה משמעותית למוניטין המשרד בתחום, על ידי משרדים זרים וכן על ידי הרשות עצמה.

מבין מובילי המחלקה, המדריך מציין את שמם של דוד תדמור ושי בקל, כמדורגים בדירוג Who's Who Legal בתחום ההגבלים העסקיים. עוד מציין המדריך את נאוה קרואני, איתי פלדור, ודורון קילשטיין כמובילי המשרד, לאחר שדוד גדעוני מונה כשופט.

המדריך מציין כי מומחיות המשרד היא בעסקאות בינלאומיות, ובהיבט זה משבח המדריך את פעילות המשרד בתחום הפארמה ומביא כדוגמא את חברות התרופות Novartis במיזוגה עם חברת GlaxoSmithKline, וכן את חברת Colgate-Palmolive ברכישת Iluminage.

עוד מציין המדריך כי המשרד מייצג עם את חברות Berkshire Hathaway, Procter&Gamble, חברת סימנס, סמסונג, ולאומי כארד. עוד ייצג המשרד את חברת רציו חיפושי נפט בהליכים הנוגעים למאגר הגז "לוויתן", תיק שזכה לתהודה ציבורית רחבה עם התפטרותו של הממונה על ההגבלים העסקיים דיוויד גילה.

וינשטוק זקלר ושות’– המדריך מציין כי משרד זה הוא ה-משרד לליטיגציה מורכבת בישראל, בין אם פלילית או מינהלית. עוד ציין המדריך כי ניב זקלר דורג בדירוג "Who's Who Legal" העולמי בתחום ההגבלים העסקיים. המדריך הכיר בזקלר כמוביל המחלקה, לצד ערן זך, שמתמחה בליטיגציה פלילית, ועופר ארגוב, המתמחה בהגבלים עסקיים אזרחיים וליטיגציה תאגידית.

המדריך פירט כי בשנה האחרונה, המשרד היה עסוק בהליכים פליליים, מנהליים ואזרחיים. בצד האזרחי, פירט המדריך את שטראוס כלקוח משמעותי, הן בתביעה שהגישה נגדה חברת Cadbury הבריטית, והן בתביעה ייצוגית שטענה לתיאום מחירים בשוק מוצרי החלב.

במישור המנהלי, ציין המדריך את פעילות המשרד בייצוג מוצלח של החברות Abbot ו-Promedico באחד מההליכים הראשונים שהרשות להגבלים עסקיים יזמה בנוגע לפרק החדש בחוק ההגבלים הנוגע לאוליגופולים. במישור הפלילי, מציין המדריך כי המשרד ייצג לאחרונה שני בכירים בתעשיית הבנייה והמים, וכן כי זק וארגוב מייצגים נושאי משרה במאפיית אנג'ל בהליך פלילי המתנהל הגדם, הנמצא כעת בסיכומים.

*****************************************


קבוצת הדירוג השנייה
Tier #2

בקבוצת הדירוג השנייה תחת הכותרת “מומלצים ביותר” מדרג מדריך GCR שלושה משרדים: 

  • אפשטיין חומסקי אסנת גילת טננבוים ושות'
  • מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות' >>> עלו מרמת דירוג #3
  • ש. הורוביץ ושות'

אפשטיין חומסקי אסנת גילת טננבוים ושות’ – המדריך ציין את מובילי מחלקת ההגבלים העסקיים – תמר דולב-גרין ומזור מצקביץ. המדריך מציין לטובה את הניסיון ומספר הלקוחות הבינלאומיים של המחלקה. מתוך פעילות המשרד מציין המדריך את הליווי הארוך שמעניק המשרד לחברת MasterCard בהליכים שונים – בבית המשפט ומול הרשות להגבלים עסקיים.

בנוסף מציין המדריך את חברות Toshiba ו-Swissport כלקוחות אותן המשרד ייצג בהצלחה. המדריך פירט את פעילות המשרד בתחום ההגבלים העסקיים הפליליים לרבות לחברות בתחום התעשייה והאפייה, וכן את ייצוג עו"ד מיכאל עצמון, שהנו עורך הדין הראשון שנתבע על ידי הרשות להגבלים עסקיים בסיוע ליצירת הסכם כובל.

מיתר ליקוורניק גבע לשם טל – המשרד עלה בדירוג בשנה החולפת מקבוצת הדירוג השלישית לקבוצת הדירוג השנייה. המשרד צוין לחיוב על ידי המדריך כמשרד שהוחל מהצלחה להצלחה בשנים האחרונות, ומגדיל את מחלקת ההגבלים העסקיים שלו בעזרת צבירת תיקים משמעותיים ביותר. המדריך מציין את מיכל הלפרין, שדורגה בדירוג "Who's Who Legal" בתחום ההגבלים העסקיים, כמובילת המחלקה.

המדריך מציין לטובה את ניסיון המשרד בטיפול בחברות הייטק חדשניות, בייחוד בנושאים הנוגעים ליצירת שווקים חדשים בתעשיות וטכנולוגיות מתפתחות בשלב הפיתוח. המדריך מכיר במקומו של המשרד כמוביל שוק בממשק שבין קניין רוחני ודיני הגבלים עסקיים.

במסגרת פעילות המשרד, מציין המדריך שני מיזוגים משמעותיים בהם טיפל המשרד – המיזוג בין חברת Amdocs לחברת Comverse, וכן את המיזוג של Lumenis לקרן XIO – עסקאות מורכבות הדורשות תיאומים והתאמות בין תחומי שיפוט שונים. בנוסף מציין המדריך את הליווי המשפטי שסיפק המשרד לחברת ביקורי השדה במסגרת הסדר החוב של החברה, ואת הייצוג שהעניקה לחברת סימנס בשתי תביעות ייצוגיות כמו גם בתביעה אזרחית שהוגשו נגדה בישראל.

משרד ש הורוביץ– המשרד צוין כבעל מחלקה קטנה – אך מצוינת בתחום ההגבלים העסקיים, שהינה מהוותיקות ביותר בשוק. המדריך מכיר בחגי דורון, שדורג בדירוג "Who's Who Legal" בתחום ההגבלים העסקיים, לצד פנינה שפר ואסף רנטסלר כמובילי המחלקה.

המדריך מכיר במומחיותו של המשרד במיזוגים בינלאומיים רחבי היקף, עם ניסיון בייצוג חברות כמו Medtronic, General Electric, Cisco, טבע ופרוקטר אנד גמבל. בנוסף, המדריך מציין כי למשרד בסיס לקוחות רחב בזירה הבינלאומית, וכי קיימת לו התמחות מיוחדת בתעשיית המכוניות, שנצבר תוך ייצוג מרבית יצרני המכוניות בעולם.

בשנה האחרונה ליווה המשרד מספר תיקי קרטל מהותיים, הכוללים שלושה שנבעו מפסיקות האיחוד האירופי. המדריך מציין את החברות Fuji, British Airways ו- Sharp בהקשר זה כלקוחות משמעותיים.

*****************************************


קבוצת הדירוג השלישית
Tier #3

בקבוצת הדירוג השלישית תחת הכותרת “מומלצים”, דירג מדריך GCR חמישה משרדים:

  • הרצוג פוקס נאמן
  • אשל אשלגי רוזנט
  • לפידות מלכיאור אברמוביץ' ושות' >>> ירדו מרמת דירוג #2
  • יגאל ארנון ושות' >>> כניסה חדשה לדירוג

אשל אשלגי רוזנט ושות' נותר במקומו בדירוג זה. המדריך הכיר בגל רוזנט, אשר דורג בדירוג "Who's Who Legal" בתחום ההגבלים העסקיים כמוביל המחלקה, לאחר ייסודה בשנת 2013. המדריך ציין את חברת החשמל כלקוח משמעותי של המשרד, לצד איגוד לשכת המסחר הישראלי. נוסף על ליווי זה, מייצג המשרד לקוחות בכירים במספר תיקים פליליים הנוגעים להגבלים עסקיים.

הרצוג פוקס נאמן– מחלקת ההגבלים הצעירה יחסית במשרד צוברת את שמה בתחום ההגבלים העסקיים. המדריך הכיר בטליה סולומון כמובילת המחלקה לאחר עזיבת בועז גולן. המדריך ציין את הייצוג המוצלח שסיפק המשרד לחברת Heidia מול הרשות להגבלים עסקיים, וכן את הייצוג המוצלח שהעניק למנכ"ל שופרסל אלי גידור בתיק הפלילי נגדו כתיקים המשמעותיים בשנה החולפת. עוד מציין המדריך את היועץ הגרמני של חברת החשמל ואת חברת Veolia Environment כלקוחות משמעותיים.

לפידות מלכיאור אברמוביץ' ושות'זיו אברמוביץ', שדורג בדירוג "Who's Who Legal" בתחום ההגבלים העסקיים, הוכר על ידי המדריך כמוביל תחום ההגבלים העסקיים במשרד. הדירוג מפרט את מניעת מיזוג חניוני אלרוב וקרתא כפעילות מצליחה של המשרד, ומפרט את חברות בתחום המטרולוגיה והבנייה כלקוחות משמעותיים. בנוסף מפרט המדריך כי המשרד מייצג מספר רב של מונופולים מוכרים ובלתי מוכרים בהסכמי חלוקה ותוכניות ציות מול הרשות להגבלים עסקיים.

יגאל ארנון ושות'המדריך מכיר ברונית אמיר יניב, בעלת ותק של 23 שנה בתחום ההגבלים העסקיים, כמובילת תחום זה במשרד. המדריך מציין כי המשרד מעורב במספר רב של תביעות ייצוגיות, ומפרט את חברת יונילוור וחברת כ.א.ל כלקוחות משמעותיים. בנוסף, מציין המדריך כי המשרד מייצג לקוחות במספק תיקים פליליים בתחום זה, כדוגמת חברת מנרב.

*****************************************

  • למעבר לאתר מדריך הדירוג GCR, הקליקו כאן.
  • משרד Robus Legal Marketing מתמחה בתחום מדריכי הדירוג, הישראלים והזרים כאחד, ומבצע הגשות למדריכי הדירוג מזה קרוב לעשור. לפרטים נוספים – מוזמנים לפנות למשרדנו.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין

ניתוח דירוג הנישות של מדריך הדירוג Dun's 100 לשנת 2019

מדריך הדירוג Dun’s 100 פרסם את דירוג הנישות המשפטיות לשנת 2019, וכבכל שנה – הפעם רגע לפני חג האורים – אנו שמחים להביא בפניכם את ניתוח הדירוג. מי עלה? מי נכנס לראשונה לדירוג? מי ירד בדירוג? ומי חלילה – כבר לא נכלל ברשימת המשרדים המדורגים בתחום מסוים? מוזמנים לקרוא…

קרא עוד