חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זה הקטן גדול יהיה – טיפים להקמת משרד עורכי דין מוצלח‏

עו"ד זהר פישר מציע מספר טיפים מעניינים לעורכי הדין העצמאיים (ולא רק) – פורסם במגזין מגדלי עזריאלי 'לגעת בשמיים' – דצמבר 2012

הקמת משרד עורכי דין מוצלח
הקמת משרד עורכי דין מוצלח

גם בתקופה זו כשמספר עורכי הדין בישראל מרקיע שחקים והתחרות על ליבו של הלקוח רק גוברת, ממשיכים לצוץ משרדי עורכי דין קטנים חדשים המבקשים את מזלם בתחומי המשפט האזרחי, הציבורי והפלילי. מה מביא עורכי דין צעירים עם וותק של מספר שנים בלבד כשכירים (אם בכלל), לפרוש כנפיים אל עבר פרקטיקה עצמאית וזאת בשוק תחרותי ועמוס לעייפה?

ראשית, בעורכי דין צעירים רבים מפעמת נפש היזם, והם מבקשים לא רק ליישם את שלמדו בפקולטה למשפטים, אלא גם להיות עצמאים ו- 'אדון לעצמם'.

שנית, יש מי שנרתע מהמסלול הסיזיפי והארוך בדרך לתואר 'שותף', ומבקשים 'לקצר תהליכים' ולנחות הישר לדרג ניהולי-אסטרטגי במשרד משלהם.

סיבה שלישית טמונה בשילובים סינרגטיים שבין עורכי דין מתחומים שונים, ויצירת פרקטיקה הגדולה מסך חלקיה, בדרך-כלל באמצעות התמקדות בנישה משפטית וסוג לקוחות ייחודי.

כיצד להקים משרד צעיר ומוצלח? הנה כמה טיפים 'על קצה המזלג':

1. ספקו מוצר מבוקש

משרדי עורכי הדין הצעירים והמשגשגים יוצרים ערך מוסף בתחום עיסוק צר, ייחודי וספציפי. ברור כי משרד צעיר אינו יכול להיות בררן ולסרב לעבודה משפטית, אך מאידך, הישמרו מזיהוי כמשרד 'כללי' העוסק בתחום גנרי (נדל"ן, ליטיגציה וכו').

תחת זאת, רכזו מאמץ בתחומי עיסוק ספציפיים, ואם ניתן- בחרו בנישה ייחודית והגדירו ללקוחותיכם מדוע אתם טובים ממתחריכם בתחום זה.

2. שיווק, שיווק, שיווק

הנחת עבודה בריאה הינה כי מתחריכם מציעים שירות דומה לשלכם. לפיכך, היזהרו מלהניח כי לקוחותיכם 'כבר יגיעו אליכם' הודות לרמתכם המקצועית.

תחת זאת, השקיעו מאמץ בהגעה אקטיבית ללקוחות: ספרו למכריכם על המשרד החדש, פתחו אתר אינטרנט, בלוג ופרופיל ברשתות החברתיות, וצאו ממשרדכם מצוידים בכרטיסי ביקור, לטובת פגישות עם כל גורם הקשור לעיסוקכם או לקהילה המשפטית, ועשוי להביא ללקוחות עתידיים.

  •       עו"ד זהר פישר הינו ראש משרד Robus, משרד יעוץ אסטרטגי לתחום ה- Legal Marketing

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין

המתכון לפתיחת משרד עורכי דין עצמאי

האם עלי להקים משרד עצמאי משלי… סביר להניח, כי לא מעט עו"ד מתחבטים בשאלה זו. הסיבות מאחורי מחשבה זו מגוונות- החל מהרגשת תחושת מיצוי, דרך חוסר הערכה מצד המעסיק ורצון להתמקצע בנישה מסוימת, וכלה בשאיפה להיות אדון לעצמך, לחוות את המקצוע במלואו ולהוביל תיקים באופן עצמאי.

קרא עוד