חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חדשות מרעישות מגזרת מדריך הדירוג Chambers and Partners – השינוי בדרך…

מדריך הדירוג הבינלאומי Chambers & Partners – הנחשב גם לאחד מהשמרנים וה- 'קשים' לשכנוע – עומד לפני שינוי משמעותי. מה התרחש?

מייקל צ'יימברס, המייסד והבעלים של Chambers and Partners הודיע על פרישתו (!) מהתחום, הן בגלל התחרות הגואה, הן בגלל הגיל, והן בגלל ש… הגיעה העת להמשיך הלאה / לפרוש לגמלאות (מחקו את המיותר).

שמועות על פרישתו 'רצו' בשוק המשפטי מזה זמן לא מבוטל. את אחזקותיו של מייקל צי'מברס, המייסד האגדי של מדריך הדירוג הבינלאומי היוקרתי רכשה קבוצת משקיעים פרטית השייכת לחברת הפרייבט אקוויטי הלונדונית Inflexion (אתר החברה: http://www.inflexion.com/) תמורת סכום שלא פורסם.

בראש קבוצת המשקיעים מטעם קרן ה – PE עומד יזם ה- Legal Tech הנודע מארק ווייאט (Mark Wyatt) ולצידו נמצאים גם סטיב הלברט (Steve Halbert), לשעבר ראש מחלקת M&A בפירמת רוה"ח KPMG בבריטניה שגם ימונה ליו"ר צי'מברס הנכנס החדש.

ללא צל של ספק, מה שהיה – לא יימשך. השינוי במדריך הדירוג Chambers and Partners נמצא בדרך. כיום הבכורה בתחום הדירוגים נמצאת אצל המתחרה – Legal 500 – העוסקת כל העת בשיפור וטיוב הדירוג, לצד פיתוחים טכנולוגיים שונים, עיסוק במידע רלוונטי למשרדי עו"ד, ליועצים משפטיים וללקוחות פוטנציאליים, ערוצי פרסום נוספים, שיווק ועוד.

בכוונת הרוכשים החדשים של Chambers & Partners לקדם את מדריך הדירוג במספר מישורים עסקיים, ביניהם: נושא הפתיחות והנגישות בפן הדיגיטלי (יורחב בהמשך) וכן לסקר אזורים נוספים וסמכויות שיפוט נוספות.

בשנים האחרונות עמדו רבים על הצורך לחדש ולעדכן את המדריך ואת צורת פעילותו (לרבות משרדנו, שהעביר ביקורת רבה ולא סמויה על המדריך) – בעיקר על היותו שמרן, מכונס בתוך עצמו מבחינת מתודולוגיה, ועם פער הולך וגדל ביחס למדריכי דירוג בינ"ל יוקרתיים אחרים בהקשר זה.

יש להעריך כי כניסתם של הרוכשים החדשים לפוזיציית שליטה בנעשה במדריך הדירוג תעודד ותעסוק גם בנושאים של שדרוג המדריך הן בפן הדיגיטלי והן בהיבטים של מחקר, אנליזה ופיתוח של סמכויות שיפוט קיימות לצד תחומים נוספים. ההערכות הן:

  • שימוש מוגבר באלגוריתמים ובנתונים כמותיים – לא כתחליף לקיים אלא במקביל עם המחקר הידני הנוכחי שנעשה – תהליך זה יסייע לוודא שהדירוגים אכן משקפים במדויק את המציאות בשוק. הכוונה היא לבחון אפשרות לבסס את הדירוגים ותוצאותיהם יותר על מידע השוואתי מדויק ופחות על משוב לקוחות / שוק (market feedback).
  • שימוש בטכנולוגיה – על מנת לקצר את זמן המחקר וסקירת השוק למינימום הכרחי. כיום בתהליך הנוכחי של המחקר ועד שהדירוג מתפרסם נוצר פער זמנים של כשנה וחצי (!).

חברות ליגל מרקטינג בארץ ובעולם ישמחו מאוד (!) על הכניסה של טכנולוגיה ודיגיטציה לעולמות מדריכי הדירוג הבינלאומיים, כניסה שתביא לשיפור תהליכי המחקר והאנליזה, איסוף המידע ולבסוף – לדירוג משקף ומדויק יותר של השווקים המשפטיים.

כל שנותר הוא להמתין ולבחון האם חילופי השליטה והמקל במדריך אכן יניבו את התוצאות המיוחלות ולא נעשו אך ורק לשם קיצוץ בעלויות והשאת ערך לבעלי המניות החדשים. בין אם כך ובין אם כך – אנחנו נהיה כאן לעדכן.

  • משרד רובוס עוסק בין היתר בביצוע הגשות למדריכי הדירוג – ישראלים ובינלאומיים כאחד – הן בכתיבת הגשות מאפס, הן בביצוע עריכה ושכתוב של הגשות ספציפיות, ובמיקוד בתחומי עיסוק ספציפיים. מוזמנים לפנות למשרדנו להרחבה: office@robus.co.il

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין

תמונת מצב – זה הזמן לפרוץ לחו"ל: על הרחבת אופקים של משרדי עו"ד מסביב לעולם

שוק עריכת הדין נמצא כיום במצב מאתגר ותחרותי יותר מאי פעם, בישראל כמו גם בעולם כולו, ובפני משרדי עו"ד עומדת כיום האופציה להעניק שירותים משפטיים גם אל מעבר לים – לשוק הגלובאלי – ולספק שירותים על פני אזורי זמן שונים.

קרא עוד