חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חדשות מתפרצות- משרד גרינברג טראוריג האמריקני מתרחב לישראל


פירמת ענק נכנסת לישראל- פירמת עורכי הדין האמריקנית הבינלאומית
Greenberg Traurig, הינה ככל הנראה הסנונית הראשונה המבשרת על מגמה קרובה. פירמת ענק זו, המונה כ- 1,800 עורכי דין ופועלת מ 30 סניפים שונים ברחבי העולם, הודיעה היום רשמית על השקת פעילותה בישראל עם פתיחתו של סניף בעל נוכחות קבועה בתל אביב בחודש ינואר הקרוב.

רבות דובר באמצעי התקשורת בשנה האחרונה אודות התרחבותם האפשרית של משרדי עורכי דין בינלאומיים זרים לישראל, בעקבות כללים חדשים שקבעה לשכת עורכי הדין (ושטרם נכנסו לתוקף) במהלך שנת 2010 אשר הותירו צוהר למשרדים זרים להרחיב את פעילותם לישראל.

במרוצת העשור האחרון הוביל עו"ד גרי אפשטיין צוות במסגרת המשרד אשר התמקד בישראל ובלקוחות ישראליים. עו"ד אפשטיין, המתמחה בתחום המשפט המסחרי הבינלאומי ובשווקי הון, ינהל את המשרד הישראלי תוך חלוקת זמנו בין המשרד בתל אביב ובין המשרד במיאמי, ארה"ב, במשותף עם שותף במשרד, עו"ד רוברט גרוסמן ועם עו"ד מיטל סטווינסקי.

המשרד התל אביבי עתיד לקום על ידי צירוף 5 עורכי דין ממשרדי עורכי דין מקומיים כעורכי דין במשרה מלאה אשר יעבדו במסגרת סניף המשרד בישראל, בנוסף לשלושת עורכי הדין האמריקניים אשר יחלקו את זמנם בין תל אביב למיאמי. המשרד, לפחות לעת עתה (ובוודאי לפני שאושרה הרפורמה בתחום) אינו עתיד להתחרות במשרדי עורכי דין מקומיים, מאחר והוא לא יעסוק במשפט הישראלי אלא בתחומי משפט שונים מן המשפט האמריקני, הבריטי והבינלאומי.

במסגרת ההכרזה הרשמית על פתיחת המשרד בישראל,  ציין עו"ד אפשטיין כי הוא מקווה כי סניף המשרד ירחיב ויעמיק את פעילותו בישראל כאשר לקוחות ישראליים יכירו את טיב שירותיהם המשפטיים של עורכי הדין האמריקניים והבריטיים בסניף המשרד בתל אביב.

Greenberg Traurig ניהלה בשנים האחרונות את פעילותה בישראל ממשרד ששכרה בתל אביב, אשר פעל כבסיס לפיתוח עסקי של הפירמה בישראל, וכמשרד לצרכי עבודתם השוטפת של שותפי הפירמה השונים אשר שהו בישראל לרגל עסקי הפירמה בארץ.

עו"ד ריצ'רד רוזנבאום, המשמש כמנכ"ל הפירמה, ציין מבסיסו בניו יורק כי המשרד השיק את פעילותו בישראל במטרה להציע את שירותיו ללקוחות ישראליים דווקא בעיצומה של תקופה קשה עבור הכלכלה הישראלית- תקופת משבר חברות ההיי – טק והאינתיפאדה השנייה.

ראשי המשרד הבחינו כי סניף המשרד בישראל מניב פעילות עסקית רבה גם בזמנים קשים עובר הכלכלה המקומית. רוזנבאום ציין כי "חרף כל אתגריה, הכלכלה הישראלית הינה כלכלה ערה ונמרצת". בנוסף, הסביר רוזנבאום כי "בהינתן גודלה של ישראל, גישתן של חברות ישראליות לעולם הינה חשובה למדי. אנו סבורים כי נוכחות בישראל תאפשר לנו לסייע לחברות ישראליות באמצעות הרחבת גישתן העסקית לשאר העולם".

יש להדגיש כי בימים אלו פועלים במספר פירמות עורכי דין בינלאומיות נוספות צוותים אשר עיקר פעילותם נוגעת לשוק הישראלי, וביניהן Berwin Leighton Paisner, Freshfields Bruckhaus Deringer ו- White & Case.

מקור הידיעה- אתר החדשות The Lawyer (קישור)

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין

המהפכה השקטה (פורסם בגלובס)

במקביל להעלאת חסמי הכניסה בשערי המקצוע, החלה לשכת עוה"ד במהפכה שקטה אך ראויה: החזרת כבודה של הגילדה וכבוד חבריה באמצעות חקיקה, ביקורת ואכיפה / עו"ד

קרא עוד