חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפים משולחן העורכת של מדריך הדירוג Chambers – הדרך להגשה מוצלחת

על רקע עונת מדריכי הדירוג המתמשכת ערכה Nisha Sawon עורכת המשנה בתחום המזרח התיכון של מדריך הדירוג הבינלאומי Chambers & Partners וובינר רב משתתפים, בו חשפה את התהליכים 'מאחורי הקלעים', וגם העניקה טיפים לטובת שיפור ההגשות.

ואנחנו כאן בשבילכם על מנת ללקט את הטיפים הללו, ולסייע לכם למקסם את ההגשה שלכם 🙂

מעט אודות המדריך – מדריך הדירוג היוקרתי ממוקם פיזית בלונדון, ואינו מדרג משרדי עו"ד כמכלול – אלא מדרג כל תחום עיסוק בנפרד הן עבור מחלקות במשרדי עו"ד – והן עבור עורכי-דין אינדיבידואלים, וכך מתקבלים בעצם שני דירוגים מקבילים ושונים.

מדריך הדירוג Chambers מחלק את השנה לתקופות מחקר, בהן צוות מבצע מחקר עומק אודות תחומי עיסוק ספציפיים במדינה.

כל שנה, וזאת לאחר בחינה של השוק, בוחרים החוקרים להעמיק את הידע ולהתמקד בתחומי עיסוק חדשים ושונים, כאשר לדוגמה בדירוג המתקרב של השנה (2020) – הפוקוס הוא על תחומי ה- Life Science וה- Startups.

אגב – אם משרדכם עוסק בתחום עיסוק שאינו מסוקר במדריך ולדעתכם ראוי שייכנס – אל תהססו לשלוח דוא"ל למדריך לשם בחינת תחום העיסוק. כל דוא"ל שנשלח מקבל מענה רציני.

מעבר לכך, במידה ותרצו להתברג במדריך היוקרתי, עליכם לעמוד בדד-ליין הישראלי של ההגשה – שליחת הטפסים הרלוונטיים שמופיעים באתר המדריך, בהם תמלאו את המידע החשוב ביותר על התיקים במשרד ועורכי הדין שמובילים אותם. בנוסף, יש לשלוח רשימה של עד 20 לקוחות ממליצים, עימם המדריך ייצור קשר בתחילת תקופת המחקר.

אם כך… מה הם המאפיינים שיש להקפיד עליהם בדרך להגשה מוצלחת:

(1) המידע שניתן בהגשות חשוב לשמור על מידע תמציתי, ענייני ורלוונטי. קחו בחשבון שאנשי המחקר של המדריך קוראים הרבה מאוד חומר, והמטרה היא לעניין אותם ולשמור על המידע המועבר פשוט וקצר. לדוגמה, אם מבקשים Work Highlights ואתם עובדים על תיק חשוב כבר מספר שנים, עדיף לפרט מה נעשה ב 12-18 החודשים האחרונים, ולא להרחיק למחוזות של תיקים ועסקאות מהעבר. זה לא יסייע לדירוג, ולעיתים אף יפגע בו.

(2) פידבק מלקוחות – בעת בחירת הממליצים בתהליך הדירוג, חשוב שמצד אחד איש הקשר בחברה יהיה נושא משרה בכיר (כמו למשל יועץ משפטי או מנכ"ל) – איש קשר שתהיה לו את היכולת להעביר את המסר הרצוי ולענות לשאלות של החוקרים בצורה מיטבית. מצד שני, יש לבצע איזון ולבחור נושאי משרה שגם יהיו זמינים. לצורך הדוגמה, בחירה כממליץ של הבעלים של חברה עימה משרד עורכי הדין עובד רבות בייצוג עסקאות מרכזיות – היא בחירה נהדרת. עם זאת, אם מדובר באיש עסקים מרכזי המלווה בפמלייה של עוזרים וסמנכ"לים, הסיכוי שהוא אישית יענה לדוא"ל שיתקבל מהמדריך – או ליתר דיוק – שיהיה לו את הזמן להשיב לדוא"ל שיתקבל מהמדריך – הסיכוי לכך נמוך. לכן, עדיף לבחור בנושא משרה נמוך יותר – אך זמין יותר.

טיפ חשוב נוסף בנושא זה, בנוסף לעדכון של הממליצים שלכם – כי העברתם את פרטי הקשר שלהם למדריך הדירוג – חשוב לעדכן אותם גם מהי תקופת המחקר בישראל, ומתי לערך יפנה אליהם מדריך הדירוג. בדרך זו, ניתן להגביר (במעט) את הזמינות של אותם ממליצים, ואף להכניס את הנושא למודעות שלהם.

(3) עמידה בדדליינים – עמידה בלוחות הזמנים של מדריכי הדירוג חשובה מאוד בעיקר בהיבט של רשימת הלקוחות והממליצים – מכיוון שמדובר בתהליך בו אנשי המחקר של המדריך עומדים איתם בקשר. במידה ולא עמדתם בלוחות הזמנים, אתם עלולים 'לפספס' המלצות יקרות ערך לדירוג שלכם מפני שאנשי המחקר לא יעמדו עם הממליצים בקשר.

(4) ראיונות טלפוניים עם הפירמה לעיתים החוקרים מתקשרים למשרד עורכי הדין על מנת לשאול שאלות נוספות. אנשי המחקר במדריך הדירוג Chambers and Partners יוצרים קשר לא פעם לאורך תהליך הדירוג, שואלים שאלות, מבקשים הבהרות, ולא פעם גם מבקשים ראיון טלפוני עם חלק מצומצם מכלל משרדי עוה"ד שביצעו את ההגשה בתחום העיסוק הספציפי. לא יצרו איתכם קשר? זה גם בסדר גמור, אבל במידה ויש לכם מידע נוסף שתרצו להעביר – עסקאות נוספות, התפתחויות אקוטיות בתיקים ועוד – ניתן לשלוח מייל עם מידע זה לחוקר הרלוונטי לתחום במהלך תקופת המחקר. את פרטי החוקר ניתן למצוא באתר האינטרנט של המדריך – https://chambers.com/

חשוב לציין כי הדירוג מתחלק לרוב ל- 3 רמות דירוג שונות (Tiers) והוא מתבסס על כמה קריטריונים עיקריים-

  • יכולות משפטיות
  • שירות לקוחות
  • הבנה עסקית
  • המשכיות הצוותים

רשימת הממליצים חשובה ביותר כדי להעיד את חלק מהקריטריונים עבור הפירמה. בנוסף, מסייע לחוקרים להעריך את הפירמה דרך פירוט על הצטרפותם של עורכי דין חדשים וכן על סיבות עזיבה (האם לפירמה אחרת, לתפקיד של ייעוץ משפטי פנימי או לפנסיה).

לסיכום

איכות ההגשה של משרדי עורכי הדין למדריך הדירוג חשובה עד מאוד, ויכולה לבדל אתכם ממשרדים אחרים ולזכות אתכם בדירוג גבוה יותר. בין אם מדובר בהגשה הראשונה של משרדכם ובין אם כבר הגשתם בשנים האחרונות, חשוב לעבור ולחדש, ולספק בצורה התמציתית והמיטבית ביותר את המידע אודות הפירמה. כמובן וכתמיד, ניתן להסתייע במשרדנו, משרד Robus, העוסק בליווי והכוונה של משרדי עורכי דין בביצוע הגשות למדריכי דירוג ישראלים (BDI, Duns 100) וזרים (Chambers, Legal 500, IFLR) כאחד.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין