חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כיצד לרתום את צוות משרד עורכי הדין למאמצי השיווק

שיווק עורכי דין - ישראלבעוד שפעמים רבות נושא קידום מאמצי השיווק הינו נחלתם של בודדים במשרד, בפועל ראוי כי יהיה זה מאמץ מאוחד וסינרגטי של כלל עובדי המשרד, ולא רק של צוות מצומצם.

הרחבת שיתוף הפעולה ומעורבות צוות המשרד במאמצי השיווק- החל בכלל שותפים, דרך עורכי הדין השכירים וכלה בצוות האדמיניסטרטיבי- מהווה מכפיל עוצמה לפעילויות הפיתוח העסקי השונות שמבצע המשרד, ובכוחה להניב רעיונות חדשים, לספק חוות דעת ופרספקטיבה נוספת בנושא ולמקד את מאמצי השיווק של המשרד למקומות הנכונים.

להלן מספר עצות להגברת מעורבות צוות המשרד במאמצי הפיתוח העסקי בו:

1) מידע ומשאבים מביאים לתוצאות

חשיפת צוות המשרד לשיווק המשרד, לנקודות החזקות בפעילותו של המשרד, בכיוון ההתפתחות שלו, בלקוחותיו המרכזיים ובנושאים שהמשרד מבקש לקדם – יסייעו הן ביצירת הזדהות רבה יותר של העובדים עם המשרד, והן בהצפת רעיונות ויוזמות.

הדרך להגיע לחשיפה שכזו כוללת שלל פעולות- החל בהעברה סדורה של עדכוני חדשות ופרסומים לעובדים, הסתייעות בעורכי הדין השכירים בכתיבת בלוג משרדי ובכתיבת מאמרים, הוצאת ניוזלטר פנימי משרדי, וכלה בעריכת סדנאות ייעודיות לפיתוח עסקי במשרד.

2) גיוס לקוחות – לא לשותפים בלבד

מלאכת גיוס לקוחות חדשים למשרד אינה שמורה לשותפים בלבד. ניתן וראוי להשתמש גם בעורכי הדין השכירים, במתמחים ובעובדי האדמיניסטרציה ככר פורה ללקוחות חדשים ולרעיונות יצירתיים, לאור חברויות וקשרים עסקיים ואישיים שלהם.

עדכנו את צוות המשרד, בעדינות אך בצורה ברורה, כי אתם מעודדים אותם להביא לקוחות חדשים למשרד, ומעבר לכך – כי הם יתוגמלו כספית באחוז מסוים משכר-הטרחה בעבור אותו לקוח חדש. מדובר בפורמט ברור וקיים במשרדי עו"ד רבים, אך חשוב להעלות את הנושא על סדר היום ולשים אותו 'על השולחן', משום שיש עו"ד שכירים (ובעיקר מתמחים) שחוששים לעשות צעד שכזה מסיבות שונות.

 

3) רשתות חברתיות

העולם (בחלקו) שייך לצעירים, ואין כעורכי הדין השכירים והמתמחים בתפעול ושליטה ברשתות החברתיות השונות, בדגש כמובן על Facebook ו- LinkedIn. מומלץ לרתום צוות ייעודי, צעיר ובועט מאנשי המשרד שיהיה אמון על הקמתו, תפעולו וניהולו של דף ייעודי למשרד ברשתות החברתיות.

כמובן שהדבר צריך להיעשות בפיקוח ותיאום עם הנהלת המשרד, בוודאי בשלבים הראשונים של הנושא, אך סמכו על דור ה- Y שיידע טוב מכם כיצד להשיג Like's חדשים לעמוד, לעדכן, לשתף ועוד.

 

4) הקמת פורום פיתוח עסקי במשרד

נושא הפיתוח העסקי של המשרד נמצא כמובן בידיהם של השותפים הבכירים וועדת הניהול של המשרד, אולם ראוי כי השותף המרכזי האמון על התחום ייקבע פורום 'חוצה גבולות' ובו ישתתפו שותפים זוטרים יותר, שכירים ואף מתמחים, שייפגשו אחת למספר שבועות ויבצעו סיעור מוחות משותף לנושא פעילויות שיווק וגיוס לקוחות.

דווקא מפורום שכזה, יכולים לעלות רעיונות קריאטיביים ויוזמות ייחודיות, ומעבר לכך, פגישות שכאלה הופכות את המשתתפים בדרך כלל ל- 'שגרירי המשרד', מעודדות את הנוגעים בדבר להתמיד במאמצי השיווק, וכמובן מסייעות להרגיש מחוברים הרבה יותר למשרד.

 

5) דוגמה אישית

ודא כי מעשיך בפועל תואמים את דבריך. היעדר מחויבות מספקת מצד ראשי המשרד לפעילויות הפיתוח העסקי השונות תפגע במוטיבציה של שאר הצוות, בכיר וזוטר כאחד, ויש חשש כי תוכניות פיתוח עסקי תיוותרנה על הנייר בלבד.

מנגד, במשרד בו השותפים מחויבים לשיווקו וקידומו של המשרד ואף מפרטים את מעשיהם בתחום, תיווצר השראה לשאר הצוות לפעול בהתאם.

 

לסיכום, נורמה של חשיבה בראייה שיווקית הינה, למעשה, תרבות משרדית. הדרך להטמיע חשיבה שיווקית כחלק מתרבות המשרד עוברת בשיתוף חברי צוות המשרד במאמצי השיווק.

למשרדים המאופיינים בתרבות שיווקית סיכוי גדול יותר לגיוס לקוחות חדשים. הדבר אמנם דורש השקעת זמן ומאמץ שאינם נמצאים בשפע בלוח הזמנים העמוס של עורך-הדין, אולם מעט נחישות והתמדה בנושא זה וקביעת פגישות מסודרות עם צוותים ייעודיים לתחום השיווק יובילו לתוצאות חיוביות בקידומו העסקי של המשרד ובלכידות שורותיו.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין