חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לא עוד עו"ד: "התחום נעשה צפוף עד אימה, וקשה לבלוט בו"

כתבה מעיתון גלובס (01-11-2010) בהשתתפות מנכ"ל משרד Robus העוסקת בעורכי דין העוברים למקצוע חדש שלא פעם- גם משיק לתחום עריכת הדין. קריאה מהנה:

לא רק האינפלציה במספר עורכי הדין גורמת לנטישת המקצוע: רבים פשוט לא מצליחים למצוא משמעות בעשייה ■ עורכי דין שחיפשו משמעות מספרים על ההסבה המקצועית שעשו

. עו"ד זהר פישר * בעבר: עורך דין במשרד גורניצקי ושות'.

* היום: מספק שירותי פיתוח עסקי למשרדי עורכי דין. מנהל את רובוס, חברה שמסייעת לעורכי דין לבלוט במדריכי דירוג, בתקשורת הכתובה והאלקטרונית, למתג את משרדם וליצור שיתופי-פעולה עם לקוחות אסטרטגיים.

* לא אהבתי במקצוע: "בעיקר לא אהבתי את את סגנון הכתיבה המשפטי, שמאופיין בכתיבה טרחנית מייגעת. לא אהבתי גם את העיסוק במיקרו, בפרטים הכי זעירים, שיש להם משמעויות הרות גורל על חיי אנשים".

* נקודת המפנה: "אחרי 4 שנים בגורניצקי הגעתי לתובנה שדרוש ותק גדול כדי להגיע לתיקים הגדולים המעניינים ולטפל בהם ברמה האסטרטגית. הבנתי שעד שאגיע לזה יחלפו שנים רבות של עבודה משפטית סיזיפית ברמת המיקרו. הבנתי גם שככל שהזמן עובר, התחום הולך ונעשה צפוף עד אימה, ושהסיכוי לבלוט בשוק תחרותי הוא נמוך, ממש כמו התגמול הכספי ביחס לשעות העבודה. בנוסף, כדי להגיע לפוזיציה של שותף אתה מקריב חיי משפחה וקשרים עם חברים ונאלץ לעבוד שעות צפופות. הבנתי שהעיסוק במיקרו פחות מתאים לאופיי".

* המלצה למשפטן המתחיל: "אם לא חלמת להיות עורך דין מאז שהיית ילד קטן, תעבור מקצוע. אם העיסוק לא ב-Passion שלך, עזוב אותו. אבל גם אם הוא גורם לליבך לשיר, הייתי ממליץ לך ללכת ללמוד משפטים בשילוב עם מקצוע אחר, כמו מינהל עסקים, הנדסה, מדעי המחשב ומדע המדינה".

קישור לכתבה: http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000597662


קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין