חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לא קופאים על השמרים – שינויים וטיפים חמים לקראת ההגשות המתקרבות במדריך הדירוג Legal 500

כחודש לאחר שמדריך הדירוג המשפטי Legal 500 פרסם את דירוג משרדי עוה"ד בישראל לשנת 2017, ממשיך המדריך, כהרגלו בקודש, להתעדכן ברזי השוק הלוקאלי.

את מסקנות המדריך לשנה החולפת, ניתן לראות בשינויים שייערכו בדירוג שנת 2018, אותם פרסם המדריך בשבוע שעבר, ובנוסף על כך, מפרסם העורך הראשי של המדריך המלצות ודגשים לקראת ההגשות של דירוג המדריך לשנת 2018, אשר ייערכו בישראל עוד כ-3 חודשים, בחודש אוגוסט המהביל.

השנה הצהיר המדריך על מספר שינויים מרכזיים (ניתן לראותם גם כאן). הנה סיכום של הדברים:

1) Energy and infrastructure -NEW – המדריך יאחד בדירוג שנת 2018 את תחום האנרגיה עם תחום התשתיות, לאחר שבשנה שעברה התבצע דירוג נפרד לתחום האנרגיה ולתחום הפרויקטים לתשתיות.

יהיה מעניין לראות כיצד שינוי זה ישפיע על הדירוג, שכן בדירוג האחרון שפורסם לפני כחודש, הפרדה זו אפשרה למשרדים שונים להיות מדורגים בדירוג שונה לחלוטין בשני התחומים (לדוגמא, משרד מיתר ליקוורניק דורג בשכבת הדירוג העליונה בתחום האנרגיה ובשכבת הדירוג התחתונה בתחום התשתיות). ההפרדה גם אפשרה כניסה לדירוג של משרדים מסוימים המובילים בעיסוקם רק באחד מבין שני התחומים הללו (משרד אגמון למשל, דורג בתחום האנרגיה בלבד).

נשאלת השאלה האם ייכנס כלל לדירוג תחת כותרת הכוללת את תחום התשתיות? לעתיד פתרונים.

2) Investment and venture capital funds -NEW – גם כאן המדריך יאחד בדירוג שנת 2018 את תחום קרנות השקעה וקרנות הון סיכון (בשונה משנת 2017, בה דורגו התחומים בנפרד).

ניתן לראות כי למעט משרדים בודדים אשר דירוגם זהה בשני התחומים (כמו למשל הרצוג פוקס נאמן, מיתר ליקוורניק ופישר בכר חן), מרבית המשרדים המופיעים בשנת 2017 תחת שתי הכותרות בצורה נפרדת, אינם זהים.

נשאלת השאלה כיצד ישכלל המדריך את מעמד הפירמות עם שילוב שני התחומים גם יחד.

3) Real estate: transactions -RENAMED – בדירוג לשנת 2018 ישתנה מעט תחום הנדל"ן, כך שהפוקוס שלו יתמקד בעסקאות הנדל"ן (בשנה החולפת הדירוג התעסק בתחום הנדל"ן בכללותו).

4) Transport-RENAMED – בכוונת המדריך לאחד בין שני תתי התחומים אשר הופיעו תחת תחום התובלה בדירוג לשנת 2017 (איחוד תחום ה- Shipping ו-Other transport), בדומה לאופי הדירוג של שנת 2016. החלוקה שנעשתה בדירוג שנת 2017, למעשה אפשרה לפישר בכר חן וול אוריון ושות' להיכנס לשכבת הדירוג הראשונה תחת כותרת "יתר תחומי התובלה" (זאת בניגוד לדירוגם תחת שכבת הדירוג השנייה בשנת 2016, אשר כאמור לא כללה את החלוקה האמורה). יתרה לכך, חלוקה זו אפשרה למשרדים רבים דריסת רגל בדירוג תחום התובלה (משרדים דוגמת הרצוג פוקס נאמן, מיתר ליקוורניק, תדמור ויגאל ארנון – נכנסו לדירוג לראשונה תחת כותרת "יתר תחומי התובלה").

*** בנוסף, מציין המדריך שני שינויים נוספים בתחומי העיסוק (Employment, Healthcare and life science) – אך חשוב לציין כי שינויים אלו הופיעו גם בדירוג 2017 האחרון (אותו ניתן לראות באתרנו כאן ובאתר הרשמי כאן).

עצות חובה לביצוע ההגשה עצמה

בנוסף לשינויים בתחומי העיסוק המדורגים, פרסם העורך הראשי של המדריך – מר מייק נאש (Mike Nash), מספר דגשים ועצות מפתח לקראת ההגשות הקרבות. הבאנו כאן את עיקרי הדברים:

1) דד-ליינים: כקהל ישראלי, קשה לנו לקבל את העובדה שאין הארכות זמנים – אך במקרה זה מי שיהסס יפספס (!!). שימו לב כי יש להגיש את רשימת הממליצים עד ה-4 באוגוסט, ואת ההגשות עד ה-14 באוגוסט.

יכול להיות שבקשות להארכות יתקבלו בסופו של יום – אך יש לקחת בחשבון שהארכות אלו יפגעו בהגשה עצמה, בדגש על המעבר עליה. בכל מקרה, יש לקחת בחשבון שלרשימות הממליצים – אין הארכות כלל.

2) סעיף הסקירה הכללית: יש להיות תמציתיים. די בפסקה אחת או שתיים הממחישות את ליבת עשייתכם. מלל מיותר עלול לערפל את מסרי הליבה שאתם מנסים להעביר.

ציינו רק את ההכרחי – שינויים שעברה הפירמה ב-12 החודשים האחרונים, המועסקים החדשים הבולטים, עוה"ד המשמעותיים שעזבו, היקף הפעילות – מבלי ליפול למלכודת הגנרית בדמות "אנחנו עוסקים בכל" ותיאור כיצד הפירמה מזהה ומנצלת מגמות חדשות בשוק.

3) עזיבות: נושא אמנם כאוב לעיתים, אך חשוב להיות מדויקים. עורך המדריך מבקש מהמשרדים להיות כנים לגבי העזיבות האחרונות, ולציין כיצד המשרד התמודד עימן – ככל והתמודד.

4) השאירו בצד פרסים: פרסים והכרה הנם אלמנטים שיווקיים משמעותיים, אך בכל הנוגע לדירוג – אין לכך משמעות. ניתן לציין דירוגים אחרים ברמת האינדיקציה הקצרה, אך יש משרדים בהם יש פסקאות (ודפים, לעיתים) על דירוגים במדריכי דירוג אחרים – ניתן להסיר זאת.

5) דגשים מקצועיים: עורך המדריך מעניק מספר דגשים מקצועיים חשובים לנושא לב ההגשה – תיאור העסקאות. הנה הדגשים-

  • ספרו מה היה מירב העיסוק שלכם בשנה החולפת ומדוע בחרתם דווקא בתיקים אלו? מה היה שונה או מתוחכם בהם? כיצד המחישה המשימה את היכולות הספציפיות של צוותכם? כמו כן, ציינו נתונים אשר יתמכו בסיפורכם.
  • הדגישו מה היו ההיבטים הייחודיים, המורכבים או המשמעותיים ביותר? מה תרם המשרד לעניין שאולי אחרים לא יכלו לתרום? אם עבדתם במקביל לפירמה אחרת, היו ישירים לגבי חלקכם במשימה.
  • ציינו מי מעורכי הדין של הפירמה עבדו על התיק? – תנו קרדיט לכל מי שהיה גורם מפתח, כולל עו"ד מנוסים.
  • ציינו מי היו עורכי הדין של הצד שכנגד. אם מדובר בתיקים בפרופיל גבוה, צרפו קישור אחד או שניים מסיקור העיתונות (אנא ודאו כי אין צורך בהרשאה על מנת לצפות בהם!).

6) צוותיות: דירוג משרד עורכי-דין מורכב בין היתר מהאתוס והעוצמה שמשדר צוות המשרד בכללותו – במקרה זה האחד אינו יכול להיות גדול מסכום חלקיו. מאידך, לאחר הרכבת התמונה הכוללת, יש לשים דגש על כישרונות אינדיבידואליים בולטים מתוך הצוות.

מטרת הפירוט הינה להראות למדריך את מלוא עומק הצוות – מן הבכירים ביותר לזוטרים ביותר.

7) עו"ד מובילים והדור הבא של עוה"ד: אתם מאמינים שיש לדרג את אחד מעוה"ד בפירמה אשר כיום לא מדורג? ספרו מדוע והוסיפו תימוכין מעשיים לגבי פועלו. באופן דומה, אם אתם מאמינים שאחד מעוה"ד בפירמה ראוי להיכלל כ"כוכב עולה" ("הדור הבא של עוה"ד") או כ"עו"ד מוביל", אל תתביישו לציין זאת. הם העתיד של המשרד, השתדלו לבנות אותם במסגרת מדריך הדירוג כבר כעת.

8) הימנעו מפרטים מיותרים אודות עורכי הדין: ישנם משרדים המרחיבים עד בלי די אודות השותפים במשרד. נתונים, פרטים וסופרלטיבים לרוב… התמקדו בלספר למדריך על צוות הליבה של המשרד. שהרי, במקביל לבחינת ההגשות, בוחן המדריך את הפרופילים של עורכי הדין באתר, פרסומים, לינקדין וכו' – המדריך יוכל להבחין אם אכן המצוין בהגשות, תואם את המציאות.

9) תחומי עיסוק חדשים: על מנת לענות על ביקוש השוק, בוחן המדריך מדי שנה את התאמת הסיקור לדרישות השוק. כפועל יוצא, הורחבה רשימת תחומי העיסוק (כאמור לעיל) ומהדורת 2018 תגדיל את התוכן הכתוב בהשוואה למהדורות הקודמות.

עצות מפתח לגבי הממליצים (Referees)

1) אין הגבלה על מספר הממליצים: המדריך יצור קשר עם כל הממליצים שיצוינו ויוגשו במסגרת הדד ליין (נזכיר כי במקרה שלנו מדובר ב-4 באוגוסט). מניסיון, לא כל הממליצים מגיבים כשפונים אליהם, לכן רצוי לציין כמה שיותר ממליצים ובכך להגדיל את סיכויי קבלת ההמלצה.

המדריך ממליץ לציין לפחות 20 ממליצים בגין כל תחום עיסוק של הפירמה המוגש לדירוג.

2) שימוש בתבנית ה-Excel הייעודית: מאוד חשוב להשתמש בגיליון הנכון והעדכני ולהימנע מלשנות אותו. המדריך יכול להמשיך ולשמור על יצירת קשר גורף עם כלל הממליצים הרלוונטיים (לסיבור האוזן, מדובר בלמעלה מ-300,000 ממליצים ברחבי העולם), רק במידה ונעשית שמירה על הסטנדרט האחיד.

את הנוסח המעודכן ניתן למצוא כאן, תחת Israel 2018 referee template.

3) בחרו את הממליצים אשר יגיבו בסבירות גבוהה: בחרו את הממליצים שעורכי הדין שלכם עבדו עמם לאחרונה, אשר יטיבו לדברר את החוויות שלהם עם משרדכם. הממליץ לא חייב להיות האדם הבכיר ביותר בחברה או בארגון לו סייעתם (שהרי, בכירים לרוב עסוקים מדי).

כמו כן, מקובל לספק יותר מממליץ אחד מאותה חברה או ארגון. הערה: המדריך יוצר קשר עם הממליץ פעם אחת בלבד – ללקוח עומדת זכות הבחירה, האם להגיב לפניית המדריך או לא.

4) בקשו רשות: עדכנו את הלקוחות בדבר הכנסתם לרשימת הממליצים – יידעו אותם כי נציגי המדריך ייצרו איתם קשר וישאלו אותם 6 שאלות, אשר יארכו לא יותר מ-5 דקות. כמו כן, ראוי לציין בפניהם מראש כי כל משוב יהיה אנונימי לחלוטין.

לקוח שיקבל פנייה שכזו בהפתעה – יש חשש שיתרעם על משרד עורכי הדין שלו.

5) ממליצים עבור שותפים צעירים ועו"ד: היות ואין מגבלה לכמות הממליצים עימם יכול המדריך ליצור קשר, ישנה המלצה לציין תחת רשימת הממליצים את הממליצים אשר יכולים לספק המלצה עבור עו"ד או שותפים צעירים אשר המשרד מציין כ"עו"ד מובילים" או "הדור הבא של עוה"ד" – זאת כמובן על מנת שהמדריך יוכל להתרשם מהמלצות לקוחותיהם.

6) סוגים נוספים של ממליצים: מרבית הממליצים הנם לרוב יועצים משפטיים פנימיים בחברות, אך ישנם ממליצים פוטנציאלים נוספים אשר יכולים להעניק המלצה איכותית, ביניהם עו"ד עמם הפירמה עובדת בשיתוף פעולה, מזכירי חברה, דירקטורים, חברי לשכת עורכי הדין, רואי חשבון וכו'. המפתח להמלצה מוצלחת – הוא הניסיון של הממליצים בעבודה מול הפירמה.

ולנו, במשרד Robus, לא נותר אלא לאחל הצלחה רבה עם הכנת ההגשות לדירוגים.

מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה טענה או הבהרה, לדוא"ל המשרד office@robus.co.il

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין

המהפכה השקטה (פורסם בגלובס)

במקביל להעלאת חסמי הכניסה בשערי המקצוע, החלה לשכת עוה"ד במהפכה שקטה אך ראויה: החזרת כבודה של הגילדה וכבוד חבריה באמצעות חקיקה, ביקורת ואכיפה / עו"ד

קרא עוד

טוויטר לעורכי דין – זה הזמן להצטרף

השימוש ברשתות חברתיות ככלי שיווקי הולך וגובר עם הזמן. עסקים רבים משתמשים בפלטפורמות כמו פייסבוק, לינקדאין ואינסטגרם ככלי שיווק עיקרי (ולעיתים אפילו בלעדי) עבור פרסום ומיתוג.

קרא עוד