חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לוגו המשרד – סימן ההיכר הראשוני שלך

בשוק תחרותי ועמוס כדוגמת שוק עריכת הדין הישראלי, משרדי עו"ד תרים בתכיפות אחר אמצעים ודרכים שיסייעו להם בגיוס לקוחות חדשים. אחת מן הדרכים להעלאת ערכו של המשרד מתבצעת באמצעות, תאמינו או לא, הלוגו של המשרד. בפוסט זה ננסה להסביר ולהדגים את ערכו של לוגו משרדי, ועל האופן בו הוא עשוי לסייע לגייס לקוחות חדשים ובמקביל לשקף את חזונו, ערכיו ואופיו של משרד עו"ד.

מקצוע עריכת הדין בעולם בכלל, ובישראל בפרט זוכה לא פעם להתייחסות ולדימוי שליליים מטעמו של הציבור. אחת הדרכים לשינוי הדימוי השלילי, היא במיתוגו ותדמיתו של משרד עורכי הדין שלכם כמשרד מקצועי ואמין. שיווק נכון יכול לסייע בהגברת האמון והבטחון של לקוחות קיימים ופוטנציאליים בעסק.

אחת מן הדרכים לשיווק נכון נעוצה ביצירת לוגו משרדי. הביטוי "תמונה אחת שווה אלף מילים" ממחיש כי למוצג ויזואלי, הלוגו, יש היכולת להשפיע במקצת על תודעת הציבור אודות המשרד. כדי להשפיע לחיוב על התודעה, יש ליצור לוגו שמשקף את משרד עורך הדין בהתאם לאופיו, ערכיו, חזונו ויתרונותיו על פני אחרים. במילים אחרות, על הלוגו להציג את משרד עורכי הדין באור חיובי, ובנוסף – כנבדל ושונה לעומת מתחריו, כזה שיבטא את מה שהמשרד מעוניין להציג ולומר אודותיו ב'שפה' שונה, אך חזקה יותר מאשר מילים.

ברי, כי לוגו של משרד עורכי דין צעיר ודינאמי יהיה שונה מלוגו של משרד עורכי דין ותיק ובעל מוניטין. ישנם מספר דגשים שעל עורכי הדין לתת עליהם את הדעת בבואם לעצב את לוגו משרדם.

1) מקצוענות– כשם שכל משרד עו"ד מעוניין להעניק את השירות מהשפטי הטוב ביותר, ולשם כך מנסה להרכיב צוות מקצועי טוב במידת האפשר, כך על משרד עו"ד לנהוג בבואם ליצור ולעצב לוגו משרדי. שיווק נכון ובניית לוגו אינה מומחיות של עורכי דין. עליהם לבחור אנשי מקצוע שעיצוב הוא תחום עיסוקם, רצוי בעלי ניסיון בתחום הליגל מרקטינג. חשוב כי הלוגו יהיה מקצועי ומלוטש, על מנת שישקף את 'רוח' הפעילות של משרדכם בצורה הטובה ביותר.

קחו לדוגמא את הלוגו הבא –

על אף שמדובר בלוגו שלכאורה נראה פשוט, דווקא הפשטות היא זו שמשקפת מקצוענות טהורה וערכים אותם מנסה משרד עורכי הדין לקדם. במשרד עורכי הדין Crowley Fleck, עוסקים בין היתר בתחום האנרגיה, התשתיות והליטיגציה. הלוגו שלהם, בהתאם, משווה להם דימוי מקצועי, אמין נקי ואלגנטי.

2) קהל יעד על הלוגו להיות מכוון לקהל היעד של עורכי הדין, כלומר- קולגות, לקוחות קיימים ובעיקר לקוחות פוטנציאליים. לשם כך יש לנהוג בכמה אופנים:

* על הלוגו לשקף את ייחודיות המשרד – לכן יש להתמקד במאפיינים היחודיים של המשרד, ולא לחקות עיצובים אחרים או להשתמש בסמלים שכיחים כגון פטיש, לשון מאזניים וכדומה.

קחו למשל את הלוגו הבא –

כמה פעמים ראיתם או נתקלתם בלוגו דומה? ככל הנראה, לא מעט. שימוש בלוגו כאמור הוא בבחינת המובן מאליו והצפוי. כלל לא בטוח שהייתם רוצים שמשרד עורכי הדין שיטפל בעניינכם יהיה צפוי וברור מאליו. שימוש בלוגו שונה ומקורי יכול להעיד אלף מונים אודות משרד עורכי הדין שעומד מאחוריו. כך למשל משרד עו"ד האמריקאי העוסק בדיני איכות הסביבה בחר בלוגו המשרדי שלו מאפיינים ייחודיים לנישת הפעילות של המשרד, ובחר בצבעים המשקפים את התחום, לרבות אלמנט ה- 'זרימה'.

* על הלוגו להיות קליט, קצר, "נקי" ובלתי נשכח. כך למשל, במשרד בו יש מספר שותפים, והמשרד מעוניין כי הלוגו יורכב משמות השותפים, מומלץ כי לוגו המשרד לא יכלול יותר משלוש שמות. לחלופין ניתן להשתמש רק באות הראשונה של שם המשרד. כך למשל משרד עו"ד Ramsey Law המציג לוגו נקי עם שימוש נכון וייחודי בצבעים ובגווני צורות. השימוש באות R המדגישה את האות הראשונה בשם המשרד, מסייעת בקיבוע התודעה של המשרד בקרב הציבור, וכן הופכת את לוגו המשרד – לקשה לפספוס.

דוגמא נוספת הינה  משרד עו"ד האמריקאי Camson Rigby העוסק במשפט פלילי מציג את שמם של שני השותפים במשרד בצבעים נעימים לעין, מה שעשוי לשוות בפניי לקוחות פוטנציאליים תחושה נעימה בבואם לצרוך שירותים משפטיים העוסקים בתחום הפלילי.

* פשטות- מומלץ שלא להפריז בפרטים או בתכנים, וזאת בין היתר, כדי להתאים את הלוגו לאיפוק ולכבוד שבו נוהגים העוסקים במקצוע.כך, במקרה של משרד הענק Wilmer Hale, האותיות WH  הופכים את לוגו המשרד כלוגו שקשה לפספס – ללוגו זכיר.

3) עיצוב. מומלץ כי אנשי המקצוע שתבחרו לעיצוב הלוגו של משרדכם יעצבו לוגו בעל עיצוב פרופורציונאלי, ללא שימוש בצבעים רבים מדי וללא שימוש עמוס לעייפה בגווני צורות, שכן הדבר עשוי לשוות למשרד דימוי "מלוכלך" ולא אסתטי, כפי שארע במקרה הבא: 

כפי שניתן לראות, לוגו זה מורכב משתי שפות, עם סמלים שונים ומבלבלים – השימוש בגווני צבע לא אסתטיים  וגווני צורות מעין הפוכות יוצרות דימוי מבלבל ולא מקצועי. מנגד, הלוגו הבא מהווה דוגמא לעיצוב נקי, ללא שימוש נרחב בצבעים ובגווני צורות – המשווה למשרד דימוי קלאסי:

4) שימוש בלוגו– עולם השיווק כיום, וככזה עולם השיווק המשפטי, מציב סטנדרטים שונים ממה שהיה נהוג בטרם עידן האינטרנט. לכן, ודאו כי הלוגו של משרדכם יתאים בצורתו ובתוכנו ליותר ממדיה אחת בלבד. על הלוגו להיות קריא ומעוצב באופן שבו הוא יתאים הן לשימוש בנייר מכתבים, הן לשימוש באינטרנט הן לשימוש בכרטיסי ביקור וכיוצא באלו אמצעי שיווק.

כך לדוגמא, הלוגו של פירמת עורכי הדין האמריקאית Kelly אשר בחרה בלוגו נקי, ענייני וקליט המתאים את עצמו הן לשימוש בכרטיסי ביקור, נייר מכתבים וכמובן לאינטרנט.

דוגמא נוספת הינה של משרד עו"ד העוסק בדיני משפחה, ומחזיק בנישה ייחודי בכל הקשור לתרומות זרע וביציות. מדובר בלוגו שנעשה בו שימוש נכון הן בפונטים, הן בגווני הצורות והצבעים, ורומז לתחום העיסוק של המשרד.

לסיכום, עיצוב לוגו הוא דרך נוספת במסגרת מאמצי השיווק של משרד עורכי הדין. בבחירת הלוגו המשרדי יש לנוהג במשנה זהירות ובמקצוענות. ברוב המקרים, הלוגו המשרדי, הוא הדבר הראשון שאתם רואים במשרד עורכי דין. לכן, עליו ליצור רושם טוב וחיובי שכן, כמאמר הקלישאה –  אין מועד ב' לרושם ראשוני.

עם זאת, הלוגו הוא רק אמצעי ולא מטרה. מקצועיות לצד מוניטין הם אלו שיכריעו האם לקוחות קיימים ימשיכו עם משרדכם ואם לקוחות חדשים יבחרו בכם. לפיכך, שימוש מושכל בלוגו עשוי לסייע בשמירה ובהגברת המוניטין המקצועי.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין