חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למה לשים לב כשבונים אתר אינטרנט למשרד עורכי דין

נכון להיום, רשת האינטרנט הינה אלמנט מהותי בדרך להצלחה, ויש לה תפקיד מרכזי ומשמעותי בבניית פרופיל של אדם, ארגון או חברה, במיוחד כשזה נוגע להשגת לקוחות או הצגת רושם ומעמד. לכן, כל משרד עורכי-דין כיום, מקטן לגדול, מחזיק באתר אינטרנט המהווה כרטיס ביקור וירטואלי לכל דבר ועניין.

כשמדובר בכלי השיווקי החשוב ביותר – אתר האינטרנט של משרד עורכי הדין – כל אחד מאתנו עלול – ביודעין או שלא שיודעין – לעשות כמה טעויות שיכשילו את האתר בדרך להשגת לקוחות חדשים. אתר האינטרנט המשרדי הינו כלי שיווקי חזק ויעיל, שבמקרים מסוימים עשוי להוות מפתח להצלחה בגיוס לקוחות חדשים, ולכן ראוי לתת עליו את הדעת – ולעומק. בכדי להגדיל את הסיכויים שהמבקרים באתר האינטרנט המשרדי יהיו מעוניינים להמשיך בתהליך וליצור קשר עם עורכי הדין, ישנם מספר אלמנטים חיוניים שראוי להכיר:

  1. אין שני לרושם ראשוני!

עיצוב האתר הינו האלמנט הראשון הקופץ לעיניי המשתמש. הצבעים, התמונות והעיצוב הכללי משפיעים על חוויית המשתמש, ולכן עליו להיות מושך ואטרקטיבי – אך עם זאת נעים לעין. חשוב להקפיד על צבעים המשתלבים בינם לבין עצמם ויוצרים תחושת נעימות, ומאפשרים צפייה בתכנים והתמונות המופיעות בו. בחירת הצבעים חשובה גם ליצירת התדמית של המשרד, ומתחברת לאסוציאציות העולות במוחו של הלקוח- יוקרה, איכות, עממיות וכדו'. למשל אתר עורכי הדין Mayer Grupe )(http://www.militaryadvocacy.com המציע עזרה לאנשי צבא המתגרשים, עשה שימוש נכון בשילוב הצבעים באתרו, נוח לגלוש בו, מובן ומזמין. דוגמה נוספת הוא אתר של משרדי עורכי הדין Oykhman Criminal Defence (קישור- https://www.oykhmancriminaldefence.com ) – אתר המשלב שחור, אדום ולבן במינונים הנכונים ויוצר תחושה של רצינות ומקצועיות.

על התמונות באתר להיות אותנטיות ואיכותיות. חשוב שהתמונות יצולמו על ידי צלם מקצועי בעל עין חדה שיוכל להפיק את המירב מכל תמונה ותמונה. תמונות 'אוירה' מוסיפות מאוד לעיצוב האתר והרבה פעמים מצליחות לספר סיפור של ממש לגבי המשרד ואופי הצוות. מסקירה באתרי עורכי דין בעולם ניתן לראות דוגמאות לכך באתרי המשרדים: Gomez Trial attorneys (קישור- https://www.thegomezfirm.com/) או באתר Knutson+ Casey (קישור- https://knutsoncasey.com/) או אחרון חביב – אתר Givens Sparks (קישור- https://www.givenssparks.com/).

  1. התאימו את האתר לשימוש בסמארטפון

פתחו את אתר האינטרנט המשרדי מהטלפון הנייד: איך הוא נראה? קל לקריאה? האם הוא מעוצב כהלכה? האם יש בו טקסט קטן במיוחד, או אלמנטים עיצוביים שלא ממוקמים נכונה? חלק ניכר מהגלישה באתרי האינטרנט מתבצע כיום מהטלפון הנייד בדגש על חיפושים שונים, וצריכת תכנים. בשנת 2013 לפי מחקר של Our Mobile Planet (קישור למחקר) שנערך עבור גוגל נרשמו שיעורי חדירה גבוהים לסמטרטפונים (57%) כמו גם אחוזי שימוש גבוהים לעומת מדינות שונות בעולם (93% גולשים באינטרנט, 86% משתמשים במנועי חיפוש). בשנת 2015 בכתבה שפורסמה בגלובס (קישור)הוערך שאדם ממוצע בודק את הטלפון שלו לא פחות מכ- 150 (!) פעם ביום. בשנת 2016 כבר נראתה עלייה חדה בשימוש בסמארטפונים לפי מדד החדשנות של Mastercard(קישור) נראה ש- 90% מהצרכנים בישראל משתמשים בסמרטפון לא פחות מ 7.5 שעות ביום. וכנתון אחרון, עולה כי שנת 2018 מתאפיינת בנתוני ענק המציגים מספרי ענק של לא פחות מ- 5.135 מיליארד אנשים ברחבי עולם המשתמשים בסמארטפונים – והמספר הזה הולך וגדל ב4% מידי שנה!

שורה תחתונה- על אתר האינטרנט המשרדי להיות מתוכנת ומעוצב – וכמובן מותאם לכל מכשיר סלולרי ו/או טאבלט. אתר שנפתח בצורה משובשת בטלפון הנייד, מבריח משתמשים.

  1. Need for speed

אתר אינטרנט הנטען לאט או מגיב בצורה איטית – הינו אתר מתסכל שהגולשים לא יישארו בו זמן רב. מחקרים מציגים תמונה מאוד ברורה – אם האתר אינו נטען תוך פחות מ-3 שניות, המשתמש ילחץ על כפתור ה- X ויצא מהאתר. לא רק למשתמשים אכפת ממהירות האתר… הוא חשוב גם למנוע החיפוש Google, המדרג תוצאות חיפוש ואתרים – בין היתר – גם לפי מהירות התגובה והטעינה.

מכל הסיבות הללו, חשוב שאתר האינטרנט המשרדי ייטען מהר. אין להסתמך על בדיקת האתר בדפדפן הפרטי – ומומלץ לבקש מקולגות וחברים לבדוק את אתר האינטרנט המשרדי עם עלייתו לאוויר, וכן להשתמש בכלים שונים לבדיקת מהירות האתר. מומלץ גם לקיים דיאלוג עם החברה המאחסנת את האתר ועם מתכנת האתר, וללמוד מה ניתן לעשות בכדי להגביר את מהירות האתר (לדוגמה, פיצ'רים מסוימים באתר עלולים להשפיע על מהירותו).

  1. הקפידו על תוכן איכותי ומדויק

המילה הכתובה אמורה להיות נקודת החוזק של כל אתר אינטרנט של משרד עורכי-דין. ככלות הכל, אחת התכונות המשמעותיות אצל כל עו"ד אמורה להיות יכולת הכתיבה וההתבטאות. חשוב שהמידע אותו מחפש המבקר באתר יהיה נגיש וכתוב בצורה ברורה וקולחת. כתיבה קצרה ומהודקת עדיפה על כתיבה רחבה ומפורטת יתר על המידה – מסר קצר וקולע יתקבל בצורה טובה יותר ויעביר את המסר המרכזי אודות המשרד. יש לזכור כי אין מדובר בכתבי בית דין, ולא במסמך אקדמי – הטקסט צריך להיכתב באופן שיווקי, מעניין, הייחודי (ככל שניתן) למשרד עורכי הדין הספציפי.

  1. Veni, vidi, vici –או במילים פשוטות – יצירת קשר!

המבקר באתר התרשם מאוד (על סף עילפון החושים…) ועכשיו הוא מבקש ליצור קשר עם משרד עורכי הדין, ואפשרות זו נדרשת להיות קלה ונגישה. בכדי להקל על המשתמש, מומלץ שדרכי יצירת הקשר (מספר טלפון ודוא"ל משרדי) יופיעו בכל עמוד באתר האינטרנט – לרוב בחלק התחתון ביותר שלו (הנקרא – Footer) ולעיתים גם בחלק העליון שלו (הנקרא – Header). בנוסף, ניתן להוסיף 'תיבת פנייה ליצירת קשר' בכל עמוד, דרכה יוכל המשתמש לשלוח הודעה או להשאיר פניה מבלי להתקשר. הערה בהקשר זה – חשוב שאותה תיבת פנייה לא תהיה גדולה מדי, שלא תפריע לזרימה הכוללת באתר האינטרנט המשרדי, ושגם לא 'תקפוץ' מדי פעם בקריאה למשתמש ליצור קשר. לרוב – זה אלמנט מפריע.

  1. סטטיסטיקה אינה מילה גסה

כלי חשוב שיסייע לקבלת נתוני אמת על אתר האינטרנט המשרדי הוא כמובן Google Analytics – שירות ניתוח נתונים קל לשימוש וזמין (ואף ללא עלות) המספק מידע חיוני לגבי אתר האינטרנט.

מדובר בנתונים החל מכמות הכניסות שלכם – כמה כניסות היו לאתר, לאיזה עמוד בתוך האתר נכנסים הכי הרבה, מהו זמן ההישארות באתר כל אלה מדווחים בזמן אמת ובעזרתם תוכלו לדעת האם התוכן המוצג באתר פופולרי. בנוסף מצג את נתוני הזרימה באתר המנתחים את הנתיב הגלישה שהאורח עובר באתר. מערכת Google Analytics מאגדת את הנתונים הללו ויוצרת פילוח מתקדם המאפשר ליצור מסננים מתקדמים ובניית קבוצות משנה של התנועות באתר ולנתח אותן. כמו כן, בוחנת המערכת האם ערוץ הפרסום שלכם (דוא"ל, רשתות חבריות, חיפוש וכו') הם אכן ערוצים המניבים תוצאות יעילות.

לסיכום

בין אם מדובר במשרד One Man Show או בפירמה גדולה, אתר האינטרנט של משרד עורכי-דין נדרש להיות תואם באיכותו לאופי של עורכי הדין העומדים מאחוריו. כאשר לקוחות פוטנציאליים מבקרים באתר, לא פעם הגלישה שוות ערך ללחיצת יד איתנה פנים מול פנים, ולאותו רושם ראשוני תהיה השפעה ניכרת, האם הגולש באתר יהפוך ללקוח… או יעבור ל- 'הבא בתור'. יצירת רושם נהדר באמצעות אתר אינטרנט אינה משימה בלתי אפשרית, כל עוד מכסים את כל היסודות ונותנים דגש על איכות האתר. בהצלחה.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין

נטוורקינג מוצלח לעורכי דין – על החשיבות והדרכים לבנייתו של מערך קשרים מוצלח (בטאון ‏לשכת עוה"ד ‏חיפה יולי-אוגוסט 2014)‏

בגיליון יולי-אוגוסט 2014 של ביטאון לשכת עורכי הדין בחיפה, פורסם מאמר של ראש משרד Robus, עו"ד זהר פישר, בנושא החשיבות ההולכת וגוברת של יכולות נטוורקינג

קרא עוד

ליגל מרקטינג במשרדי עורכי דין – טרנדים ושינויים בעידן הרשתות החברתיות והתחרות העזה

המונח "ליגל מרקטינג" (Legal Marketing) מתייחס באופן רחב לפרסום ולשיטות שיווק ופיתוח עסקי שונות, לרבות טיוב תהליכים פנימי, נושאי רשתות חברתיות, קידום קשרי לקוחות (CRM), שמירת קשר עם בוגרים וכדומה.

קרא עוד