חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מבוא למדריכי הדירוג המשפטיים בארץ ובחו"ל – קווים לדמותם והשוואה

הטבלה הבאה מתארת את תחומי הפעילות הבולטים המדורגים בידי ארבעה מדריכי דירוג מרכזיים – הן בישראל והן מעבר לים: שני מדריכי הדירוג הישראליים (BDI CODE ו-Dun’s 100) ושני מדריכי הדירוג הזרים המרכזיים (Chambers & Partners ו- Legal 500), כאשר ההתייחסות בטבלה היא כמובן לתחומי הפעילות המסוקרים בישראל בלבד.

מדריכי הדירוג הזרים

מדריך הדירוג Chambers & Partners (קישור- https://www.chambersandpartners.com/) הממוקם בלונדון (אנגליה), פועל מזה כ שלושה עשורים ומדרג משרדי עורכי דין בכ-185 (!) אזורי שיפוט על ידי בחינת מסמכי הגשה מלקוחות ברחבי העולם, משוב מעורכי דין מובילים בתחום ונתונים ממשרדי עורכי דין. הדירוג בדרך כלל מחולק ל-3 רמות דירוג (Tiers) כאשר דירוג Band 1 הוא הטוב ביותר. (יצוין כי ישנם מספר תחומי עיסוק בהם המדריך מחלק את המשרדים ל- 4 ואף 5 רמות דירוג).

ככלל, המדריך מדרג מחלקות במשרדי עורכי דין ועורכי דין יחידים ולא את המשרדים כמכלול. חלק מתחומי הפעילות במדריך זה אינם מסוקרים בחלק מהמדינות (למשל, חלק מהקטגוריות המדורגות בארה"ב אינן מדורגות בישראל). כמו כן, מדריך זה הינו מרכזי בארה"ב.

נציין כי במדריך יש דירוג נפרד למשרדי עו"ד – ודירוג נפרד אישי לעורכי-דין. המדובר באלמנט המייחד את דירוג צ'יימברס לעומת המתחרה הראשי שלו – ליגל 500 – ולא מעט שותפים במשרדי עו"ד מוצאים עצמם מדורגים באופן אישי, לרבות דירוג 'הדור הבא' במשרדי עוה"ד השונים.

מדריך הדירוג Legal 500 (קישור- https://www.legal500.com/) הממוקם אף הוא בבירת אנגליה – לונדון – פועל מזה כ-30 שנה שנה ומדרג משרדי עורכי דין בכ-100 אזורי שיפוט על ידי בחינת משובים של כ-300,000(!) לקוחות ברחבי העולם ונתונים ממשרדי עורכי דין.

גם כאן, מחולק הדירוג למספר רמות (Tiers), כאשר דירוג Tier 1 הוא הטוב ביותר. המדריך מדרג הן משרדי עורכי דין והן עורכי דין יחידים מצטיינים (Legal 500 Hall of Fame). כמו כן, רוב המשתמשים של מדריך זה מקורם באירופה.

מדריכי הדירוג הישראליים

מדריך הדירוג Dun’s 100 (קישור- https://www.duns100.co.il/ ) הינו מדריך ישראלי הפועל מזה כ-35 שנים ומדרג את החברות המובילות במשק, בין השאר את משרדי עורכי הדין. זאת על ידי בחינת מספר עורכי הדין המועסקים בכל משרד לצד בחינת משובים מלקוחות, עורכי דין מובילים בתחום ונתונים ממשרדי עורכי דין.

מדריך הדירוג מפרסם מדי שנה בחודש פברואר את דירוג הגודל, המדרג את 100 המשרדים המובילים בישראל על פי קריטריון הגודל (מספר השותפים, עורכי הדין, המתמחים, והמועסקים הכללי של המשרד), ומעבר לכך – המדריך מדרג למעלה מ-35(!) תחומי עיסוק ופעילות בשוק עריכת הדין הישראלי.

מדריךCODE BDI (קישור- https://www.bdicode.co.il/) הינו מדריך ישראלי הפועל מזה כ-14 שנים ומדרג את החברות המובילות במשק, ובין השאר את משרדי עורכי הדין, זאת על ידי בחינת משובים מלקוחות, עורכי דין מובילים בתחום ונתונים ממשרדי עורכי דין.

מדריך הדירוג BDI מדרג 41(!) תחומי עיסוק כאשר רוב תחומי העיסוק אותם מדרג המדריך זהים למקבילו הישראלי, דירוג Duns 100.

בנוסף על כך, מבצע מדריך הדירוגBDI Code הבחנה בין משרדי עורכי דין גדולים יותר לבין משרדי בוטיק המונים פחות מ-15 עורכי דין – ומדרג אותם בנפרד.

נושא זה מעניק סיכוי גדול יותר למשרדי בוטיק נישתיים להיכנס לרשימת הדירוג של המשרד מאחר והם אינם נאלצים "להתמודד" על מקום ברשימה עם המשרדים הגדולים בשוק עריכת הדין, ופלטפורמה זו מאפשרת להם להתמודד עם משרדים בסדר גודל דומה לשלהם.

תנופת הסטרטאפים מזרזת את השינוי ומשנה את פני התעשייה בכך שהגיל הממוצע של מנהלים ומנכ"לים הופך לצעיר יותר. כך גם הגיל החציוני ברוב חברות הטכנולוגיה נע סביב גיל 30, ושינוי הדורות שמתרחש בשנים האחרונות ויימשך בשנים הקרובות, מחייב את מגזר השירותים להתאים עצמו ללקוחות החדשים.

בשונה מהדורות הקודמים, דור המילניום גדל והתפתח במקביל לטכנולוגיה, ובשונה מהדור הקודם הוא אינו חושש מטכנולוגיה ואף אינו מכיר מציאות שבה היא אינה קיימת. ההבדל הזה אינו מסתכם בהתמצאות טובה יותר במרחב הטכנולוגי, ומוצא ביטוי גם בציפיות ובדרישות של דור המילניום מאנשי המקצוע ונותני השירותים איתם הוא בא במגע. דור המילניום הולכים להכתיב מחדש את ה-DNA של משרדי עורכי הדין בעתיד הקרוב.

משרדי עורכי דין שלא ישכילו להפנים את השינויים ולעשות את ההתאמות לדור המילניום, עלולים למצוא את עצמם עם לקוחות מתוסכלים ולא מרוצים ויתקשו להישאר רלוונטיים. לא די בשינוי קוד הלבוש של המשרד, ובהוספת כריות 'פופים' בכניסה. יש להבין את הציפיות של דור הלקוחות כדי להתאים את השירות שהמשרד מעניק לסביבת המילניום.

כיצד משרד עורכי דין יכולים לעמוד בציפיות של הלקוחות החדשים שלהם?

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין

מה קורה מעבר לים? השפעת משבר הקורונה על שכר עורכי הדין בארה"ב

משבר הקורונה טלטל את העולם ואת מרבית שוק העבודה, אך הוביל לשגשוג של פירמות עורכי דין בארצות הברית. או במילים אחרות, הריחוק החברתי של עורכי הדין לא נבע רק כתוצאה מהגבלות הקורונה, אלא גם כתוצאה מכמויות העבודה שגדלו…

קרא עוד