חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מגמות וטרנדים בעולם השיווק המקוון לעורכי דין‏

online marketing lawyersעם התקדמות הפעילות באינטרנט חווה עולם השיווק והפרסום בכלל, ושוק השיווק המשפטי בפרט, מעבר הולך וגובר לשימוש במדיה הדיגיטלית.

המגמה מתבטאת בקצב מהיר של פתיחת עמודי פייסבוק (Facebook) ולינקדאין (LinkedIn) עסקיים, לצד התחדשות אתרי אינטרנט של משרדי עורכי דין.

לאור המגמה האמורה, מה אתם כעורכי-דין ישראלים חשים:

  • האם אתם חווים התדלדלות בקצב פניות לקוחות חדשים לעומת קצב עבודה הולך וגובר של מתחרים?
  • האם נתוני התעבורה באתר האינטרנט שלכם פוחתים למרות השקעה הולכת וגוברת בפרסום מקוון? (האם אתם כלל בודקים נתון חשוב זה)
  • האם אתם שואפים להגדיל את החשיפה שלכם לענף המומחיות משפטי ספציפי?

אם עניתם "כן" לאחת מהשאלות הנ"ל, הסקירה הבאה תהיה בעלת ערך אינפורמטיבי רב עבורכם, מכיוון שהיא עוסקת בניתוח בהיר לכיול השיווק המקוון שלכם.

נבקש לעדכן כי המידע מתבסס על מחקר מקיף ועדכני שבוצע על ידי הקהילה המקוונת ואתר האינטרנט Business2Community.com, שהציג בראשית 2014 פוסט מרתק לצד נתונים סטטיסטיים בדבר מגמות השיווק המקוון לשנת 2014.

להלן הממצאים החשובים:

א) שוק המודעות בשנה הקרובה צפויה עלייה בפרסום מודעות און-ליין (on-line) וצפוי כי נתח שוק זה יהווה כ-25% מכלל שוק המודעות. מודעות און-ליין הם מודעות פרסום במנוע החיפוש גוגל, וברשתות חברתיות שונות ובראשן כמובן – פייסבוק.

כללי האתיקה בישראל של לשכת עורכי הדין אוסרים על פרסום מודעות 'פנייה ישירה', אך מתירים השקעה בפרסום ממומן, שכן זה אינו חוסה תחת אותה הגדרה – מדובר בפנייה שמתבצעת ע"י הלקוח המחפש ברחבי המרשתת (ראוי לציין כאן כי נושא האתיקה סבוך – וודאי ברשתות חברתיות – ולא נכנס לגדרו במאמר זה, יפורסם בעתיד). אגב, הדבר נכון גם לגבי אתרי הפניית לקוחות שונים.

אתרי הפניית לקוחות מהווים בעצם מעין 'לוח מודעות' פעיל שאינו מבצע עבירת אתיקה שכן הוא (לרוב) אינו עורך הדין עצמו, אלא גורם מפנה (צד ג'). על מנת להכיר את השחקנים העיקריים בתחום, כל שעליכם לעשות הוא להיכנס למנוע החיפוש גוגל (Google) ולחפש את הביטוי "עורך דין". אין ספק כי תמצאו שלל תוצאות שיספקו לכם תמונה כללית בדבר השחקנים החזקים בשוק המודעות האינטרנטי.

search attorneys lookב) מנוע החיפוש גוגל נמצא כי 33% מהמשתמשים לוחצים על התוצאה הראשונה המופיעה בחיפוש גוגל כלשהו (!). התוצאה השנייה מסתפקת ב18%, השלישית צונחת לכ- 8% ומשם ההידרדרות הולכת וגוברת.

חשוב לציין כי עמוד התוצאות הראשון 'שולט' על מספר מדהים של 92% מכלל ההקלקות בעבור ביטויי החיפוש הנבחרים.

אם אינכם משקיעים בקידום "אורגני" אשר יאפשר לכם להופיע בתוצאות הראשונות בחיפוש המתקשר לתחום המומחיות המשפטית שלכם – דעו כי אתם מפספסים פוטנציאל תעבורה עצום.

בצעו אופטימיזציה למילות החיפוש שלכם ובחרו אותן בחוכמה. כלל אצבע בדבר בחירת מילות מפתח נכונה הוא שימוש במנוע החיפוש גוגל עצמו.

בחרו מילות מפתח שלדעתכם רלוונטיות בכלי "ניתוח ביטויי המפתח" (Google Keyword Analysis Tool) של גוגל ובדקו בנוסף הצעות נוספות למילים קשורות.

לאחר מכן, חפשו בעצמם את אותן מילות מפתח והקדישו תשומת לב לתוצאות. האם אתם מזהים את המתחרים שלכם שם? בכך בין היתר, תוכלו לקבל תמונה יחסית ברורה לגבי מילות המפתח שבהן תוכלו להתברג בין הדירוגים גבוהים. פעולה זו מתבצעת לא פעם בעלות שאינה גבוהה, ומשיגה אפקט קידום רב.

ג) תוכן content is king, התוכן הינו המלך הבלתי מעורער של חשיפה ומשיכת קהל. כ-50% מהחברות המשווקות עצמן באינטרנט מחזיקות באסטרטגיית פיתוח תוכן. נמצא כי עידן התוכן הכללי פס מאינטרנט – שכן 78% ממנהלי השיווק והפיתוח העסקי במשרדי עו"ד מאמינים כי תוכן צריך להיות מוכוון לקהל יעד ספציפי.

לכן, כתיבה או פרסום של תוכן שאינו קשור באופן ישיר למומחיות המשפטית שלכם או לכל הפחות לתחום העניין של הקהל אליו אתם מעוניינים להיחשף – מאבד מערכו ולעיתים אף פוגע.

מכאן, שאם אינכם בעלי פלטפורמה אינטרנטית של תוכן משפטי לדוגמת בלוג, ניוזלטר או אפילו עמוד פרסומים באתר האינטרנט שלכם – מהרו לתכנן אסטרטגיית תוכן. החלו בכתיבת תוכן מקורי ונגיש אשר ישרת את קהל הלקוחות הפוטנציאלי שאליו את שואפים להיחשף, ויפה שעת אחת קודם.

עוד נמצא, כי כ-75% מצרכני התוכן באינטרנט הם בעלי מערכת למידה ויזואלית- רוב הקהל הפוטנציאלי אשר יבקר באתרכם מעדיף תוכן מושך, מעוצב ונקי לעין. לאור האמור, הביטוי "תמונה שווה אלף מילים" מקבל משנה תוקף.

google lawyers legal marketing israelד) רשתות חברתיות– נושא הרשתות החברתיות הכובש את העולם (וודאי את ישראל) מכיל בתוכו נתונים מהממים: כ-54% מהמשווקים באינטרנט מצאו לקוחות דרך פייסבוק (Facebook), וכ-43% מהמשווקים מצאו לקוחות דרך רשת "לינקדאין" (LinkedIn).

הנתונים המצטברים בשנים האחרונות מעידים כי הרשתות החברתיות הולכות ותופסות פלח שוק נרחב יותר בכל הנוגע לשיווק וכי נכון להשקיע משאבים במדיות אלו בחוכמה. בין היתר, חשוב לנסות ולהשקיע במספר רשתות חברתיות בצורה מושכלת – ולא להתקבע על רשת חברתית אחת (אם רלוונטי למשרדכם).

לסיכום: המגמות מצביעות כולן לאותו הכיוון: השיווק הדיגיטלי הולך וגדל ותופס חלק נכבד בסל הוצאות השיווק של עורכי דין. כ-55% ממנהלי השיווק והפיתוח העסקי (כפי שעולה בנתונים שפורסמו לעיל) עומדים להגדיל את תקציב השיווק הדיגיטלי שלהם בשנת 2014, כביטוי לאפקטיביות הרבה וההכנסות שענף שיווק זה מניב.

כל מה שנותר עבורכם הקוראים הוא להחליט – האם אתם מצטרפים לתחרות המקוונת? או נשארים ב… ימי הביניים?

בהקשר רלוונטי לתחום האתיקה, נבקש לציין כי קיימות הגבלות אתיות של לשכת עורכי הדין בדבר הצגת תוכן שיווקי באתרי עו"ד. במידה ואינכם בטוחים האם התוכן שאתם מבקשים להציג עונה על דרישות האתיקה ובמידה ואתם מעוניינים להרחיב בנושא – התייעצו במומחה ליגל מרקטינג (Legal Marketing) שיוכל לסייע לכם מבחינת הבנה להגבלות אתיקה ושיווק לעורכי דין, לצד כתיבה ויצירה של תוכן שיווקי רלוונטי.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין

שינוי מהפכני בתחרות בשוק עריכת הדין הישראלי – ישראל נפתחת לשוק עורכי הדין הזר / מאמר ‏שפורסם במגזין הליגל מרקטינג האמריקאי

המגזין האמריקאי Strategies – המגזין הרשמי של איגוד הליגל מרקטינג העולמי המאגד ומרכז את תחום הפיתוח העסקי למשרדי עו"ד, איגוד ה- LMA -Legal Marketing Association-

קרא עוד