חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מגמות עיצוביות באתרי אינטרנט בשוק עריכת הדין

אתרי משרדי עורכי דין עוברים תמורות רבות, וכמו גם בנושאים אחרים – עולם המשפט מנסה להדביק את הפער בין הטכנולוגיה לבין הצרכים השונים והמשתנים בעולם משרדי עורכי הדין, עולם המנסה להתמודד עם התחרות הרבה במקצוע. אז איך מחד שומרים על רעננות, יצירתיות והתבלטות בשוק מוצף ועמוס – ומנגד מוודאים שהמסרים ברורים ושיש שמירה על היוקרה והקו המנחה של אתרי משרדי עורכי דין?

ריכזנו עבורכם טיפים חשובים שיוכלו לסייע לכם לשדרג את האתר שלכם, בסיוע אתר JurisDigital (קישור) שדירג את עשרת אתרי עורכי הדין בעלי הנראות הטובה בעולם, לפי ארבעה פרמטרים- שימושיות, תוכן, עיצוב, יצירתיות. נצא לדרך.

(1) שימושיות

הדגש המרכזי ביותר הוא חווית המשתמש באתר. ראשית, ניווט קל ואינטואיטיבי באתר: תפריט בהיר ומובן, קישורים שנבחרו בקפידה וכותרות קצרות וברורות המעידות על מהות העמוד.

לדוגמה, באתר של משרד עורכי הדין Hodgson Russ LLP קיים תפריט אינטראקטיבי ייחודי – בו ניתן לגלול תמונות לצדדים וללחוץ עליהן, בתצוגה של בלוג (קישור).

אחד הדגשים המעניינים שניתנו בהקשר זה הינו חשיבות של סימול– סמלים ברורים מקלים על הניווט באתר ומבצעים חלוקה ברורה ועניינית לנושאים, ואם הם יצירתיים וייחודיים – מה טוב.

לדוגמה, אתר משרד עורכי הדין GVZH בו הלחצנים הם סמלים על גבי תמונות אווירה אשר מתקשרים היטב לנושא העמוד אותו הם מייצגים (קישור).

שנית, הצגת התוכן צריכה להיות נהירה, תמציתית ונקייה- אך אין בכך מכדי לגרוע מהצורך שלה להיות מרגשת ויצירתית. מה שמוביל אותנו לנקודה הבאה-

לדוגמה – אתר האינטרנט של משרד עורכי הדין Small Law בו ניתן לראות עיצוב מינימליסטי אך ללא ספק יצירתי ורלוונטי לאופי השירות (קישור).

(2) תוכן

ניתן לומר שהקו המנחה של האתרים המוצלחים ביותר על פי פרמטר זה הוא קיומו של בלוג או פלטפורמת תוכן אחרת. בלוג נותן מענה לצורך בתוכן בעל ערך למשתמשים.

התוכן נדרש להיות מוצג באופן קל לניווט, תכליתי ומונגש לאנשים שאינם משפטנים בהשכלתם. ובכלל, תכליתיות וסדר וארגון בהצגת התוכן – הם שם המשחק– יש לבחור בקפידה מילים שישאירו אנשים באתר, ואל למילים להיות עמומות- אלא בול למטרה. אנשים נוטים להיבהל מעומס רב בתוכן ולכן יש לוודא כי התוכן תמציתי, וכולל הפניה להרחבות רלוונטיות נוספות. יש לציין כי עיצוב קליל עשוי לסייע לקוראים שלא להרגיש כי האתר עמוס בתוכן.

לדוגמה, בתוך חלק ה- 'פרסומים' באתר משרד עורכי הדין Goodwin Law יש תצוגה נוחה של סוגי תוכן שונים ומרובים: אירועים וחדשות, בלוג, מקרי בוחן ועוד (קישור).

בנוסף, חוסר איזון בכמות טקסט בעמודים (עמוד קצרצר לעומת עמוד ארוך מאוד) פוגמת הן בנראות האתר והן במסרים המועברים. לא פחות חשוב- לא להוזיל את האתר בכל מיני שטיקים שיווקיים למיניהם, דוגמת שימוש מוגזם ב-CTA (קידום תגובה מידית).

כמו כן, אחד האלמנטים החשובים ביותר הינו עמוד בית לעניין. רוב הצופים 'מציצים' בו למספר שניות בלבד ולכן הוא מהווה ההזדמנות היחידה לבנות את המוניטין של האתר באופן מיידי. לכן, על אף השאיפה להבליט את עמוד הבית ולהפיל את המבקרים באתר מהרגליים, יש לוודא שהיצירתיות אינה באה על חשבון הבנת מהות האתר.

(3) עיצוב

ישנן מספר בחירות בעייתיות שמשרדי עורכי דין חוטאים בהן. אלמנטים גרפיים, אנימציות ותמונות מעניינות וייחודיות יכולים להוסיף, אך הם אינם באים על חשבון צילומי עורכי הדין של המשרד. לכל אלו שהספידו את הצילומים הללו, זו ללא ספק אחת הסוגיות המשמעותיות ביותר ועדיין לא נס ליחה. בהקשר הזה, אין להקל ראש ברזולוציה ואיכות טובה של הקבצים והגרפיקה באתר.

לדוגמה, הצילום באתר משרד עורכי הדין Bighorn Law בו ניתן לראות כבר בעמוד הבית את כלל צוות המשרד (קישור).

או כדוגמה נוספת, צילומים יוצאים מגדר הרגיל של עורכות הדין הפליליות של משרד Roulston Urquhart Criminal Defence, המוצגות בדרך עוצמתית ושוברת שיגרה (קישור).

קצרה היריעה מלהכיל את חשיבותם של צבעים וצורות באתר. הם אלו שגורמים לו להיות שובר שגרה וזכור בראשם של המבקרים. ישנה חשיבות לעיצוב עקבי, בעל נרטיב אחיד שנשמר לאורך כל דפי האתר.

באתר משרד עורכי הדין Waldon, Adelman, Castilla, Hiestand & Prout, כל העיצוב והלוגו מבוססים על צילומי שימושים שונים בקרטון ועל צבעים דומים לקרטון בדרך שהיא גם שוברת שגרה, וללא ספק – זכירה (קישור).

בחזרה לנושא ה-over- יצירתיות– תוכן או עיצוב ש"נחתך" באמצע- not cool. גם אם זה מכוון, זה נותן את התחושה כי מדובר בתוצר לא גמור. בנוסף, עם כל הרצון לחדש ולרענן- חשוב מאוד לזכור שבסופו של דבר טקסט צריך להיות קריא. העיצוב היצירתי לא אמור לבוא על חשבון הבנת המסר.

(4) יצירתיות

אין להפחית בחשיבות ערכו של הלוגו המשרדי. עליו להיות עוצמתי, בעל חספוס מודרני והתאמת צבעים שוברת- שגרה. לדוגמה, אפקט מיוחד הינו הצללה, שגורם ללוגו להיראות אינטראקטיבי ופעיל.

תצוגה של טקסט באופן מעניין, למשל- באמצעות תבנית מיוחדת של תמונות של עורכי הדין או תמונות אווירה 'מחוץ לקופסה' שמהוות אייקונים לחיצים, שילוב צבעים ייחודי, פס בצבע לא שגרתי שחוזר בכלל העמודים, טקסטורה מעניינת או אנימציות מרומזות בכל פעם שלוחצים או שמים את העכבר על תמונה. פשטות ממש לא בהכרח גורעת בהקשר הזה. היא דווקא משווה לאתר נופך רציני ויוקרתי.

בדוגמה של משרד עורכי הדין הידוע Quinn Emanuel, ניתן לראות צבע ירוק בהיר ייחודי שחוזר לאורך כל האתר ומקנה לו קו אחיד ולא- שגרתי (קישור).

דוגמה נוספת, תמונות לחיצות (clickable) של עורכי הדין במשרד Turks Legal – כאשר כל הקלקה על תמונה שונה של עורכי הדין מעבירה לתחום התמחות עיקרי אחר (קישור).

דוגמה נוספת, תמונות ייחודיות מאוד של משרד עורכי הדין YLAW Group, כשעל גבי כל תמונה משפט מעניין שמתקשר לתחום ההתמחות של המשרד – דיני משפחה (קישור).

סוף דבר…

משרדי עורכי הדין השכילו להבין שעל עולם עריכת הדין להתקדם ולהתאים עצמו למציאות המתהווה, לטרנדים העדכניים ולתחרות הענפה במקצוע. יש מוטיבציה גבוהה יותר לשתף מידע, לספק כלים משפטיים, לחלוק מניסיון העבר ולתת "קיק" מדליק בעיצוב והתצוגה של האתר- הכל כדי להתבלט יותר מהאחרים.

אך אל לנו לאבד את עצמנו בערב הרב של הפיתויים הרב של טריקים עיצוביים ושיווקיים ובעומס תוכן. עדיין יש דברים באתרי משרדי עורכי דין שכנראה לא ישתנו- חלק מהיוקרה של המקצוע. מפתה מאוד להשתמש בכל מיני שיטות שיווקיות ועיצוביות – אך יש צורך לעשות זאת עד לגבול מסוים- ולהמשיך ולתת דגש וחשיבות לנושא של תוכן בעל ערך, תמונות של עורכי הדין וכו'.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין