חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מיתוג למשרדי עו"ד – תהליך היצירה והניהול של הזהות

בעידן הטכנולוגי בו אנו חיים כיום, משרדי עורכי דין אינם יכולים להימלט ממלכודת "אי הרלוונטיות", או כפי שנאמר – "גוגל – אם אתה לא שם אתה לא קיים". פירמות עורכי דין כיום הן חלק ממערכת נכבדה של עסקים ה- 'קופצים' במנוע החיפוש, והלוגו המתנוסס בכניסה לאתר או בדף הפייסבוק, יכולים להיות אחד המניעים שיגרמו ללקוח פוטנציאלי לקבוע אם להעסיק את המשרד – או לאו.

עם טכנולוגיות חדשות הצצות בכל יום, עסקים צריכים להיאבק יותר מתמיד בכדי להישאר רלוונטיים… אם כך, האם עורכי דין צריכים להשקיע ב Branding? התשובה היא, בוודאי שכן!

אנחנו חיים בעידן המידע (Big Data). שם מפחיד ומאיים לעיתים המרחף כמו ענן שחור מעל הפרטיות שלנו, אך זה לא חייב להיות כך. פירמות עורכי-דין יכולות לעשות שימוש במנוע כמו גוגל לצורך בניית אתרים חכמה הכוללת מילות מפתח רלוונטיות (keywords), לבצע מחקר ולגלות מה המשתמשים והלקוחות מחפשים, מה אנשים רוצים מהפירמה וכיצד הגיעו אליה. שימוש בנתונים אלו מסייע על מנת לבנות אסטרטגיה שיווקית נכונה.

בעידן הנוכחי סיכוי גבוה שלקוחות פוטנציאלים הזקוקים לשירותי עריכת דין יפנו אל האינטרנט, שם המידע נרחב ואלפי עו"ד פועלים. חשוב לזכור שהלקוחות לא יבזבזו זמן רב בחיפוש אחר השם שלכם מול מקרי בית משפט שזכיתם, או יפתחו את התקציר המשפטי האחרון שפורסם ב- 'נבו'. במקום זאת, הם יחפשו לוגו מושך, אתר מושקע, מילות מפתח ואופי בינלאומי, ובקיצור, Branding.

בסופו של יום, משרד עורכי הדין שלכם הוא עסק רגיל לכל דבר ועניין המבקש למשוך לקוחות, וכמו שהלקוח בוחר שמפו של חברה מסוימת או מכנס דווקא ברשת אחת ולא אחרת – גם בבחירת משרד עו"ד יתייחסו הלקוחות בין היתר – לנראות המיתוג שלכם. כמו כל חברה מסחרית אחרת, ראוי וכדאי להשתמש בנתונים הקיימים ברשתות חברתיות ומנועי חיפוש, והמידע הנרחב אשר ברשותם לגבי מיליוני משתמשים. היעזרו באלו בכדי להתאים את קהל היעד ל Brand שלכם, ובכדי למשוך דרך מילות מפתח ומיתוג נכון את הלקוחות הנכונים.

מה יבדל אתכם מהמתחרים הרבים שלכם? להלן דוגמאות למספר טעויות אשר לא כדאי לבצע:

(1) אתר אינטרנט מיושן או לא מושך

האדם הממוצע מקדיש פחות מ 15 שניות באתר אינטרנט, כדי להחליט אם זה שווה את זמנו להמשיך לחקור או לא. 15 שניות במהלכן אתם נדרשים למשוך את תשומת ליבו של לקוח פוטנציאלי. מעט. יש יאמרו – מעט מאוד. חשוב להשקיע באתר מושך לעין, מסודר ובעל מראה נקי ומקצועי, אשר יגרום ללקוח לרצות להישאר ולא "לברוח". גוגל מזהה את הזמן בו המשתמש נשאר באתר שלכם ובהתאם לכך אתם מקבלים יותר או פחות הפניות מגוגל. מה יכולות להיות הטעויות הגדולות באתר שלכם? מראה לא אטרקטיבי או מיושן, מידע לא רלוונטי ולא תואם את מילות החיפוש של המשתמש, או הגרוע מכל – 'צעקנות', חוסר סדר ובאנרים / פרסומות קופצות שמטרידות את המשתמש בממוצע.

איך כן לבנות אתר? עיצוב פשוט ונקי, התאמת הדברים החשובים ביותר אשר יבלטו לעין, אחידות מבחינת עיצוב וכתיבה, התאמה למכשירים סלולאריים (כיום יותר מחצי משתמשים גולשים בסמארטפון), בהירות – המשתמש צריך לדעת מה השירותים שאתם מציעים וכיצד תתאימו לו, אופציית יצירת קשר נוחה.

(2) פוקוס מקומי והתאמה תרבותית

הימנעו מאי- התאמה למיקום וקהל היעד. התאימו את האתר שלכם לתרבות בה אתם פועלים. האם אתם פירמה בינלאומית המקווה למשוך לקוחות מחוץ לישראל, או עסקים מחוץ לישראל? אם כן, ייתכן ותצטרכו יותר מדומיין אחד למשרדכם, ואולי אף יותר מאתר אחד, באופן שיותאם לכלל הטריטוריות אליהם אתם מכוונים. לטריטוריות שונות יש דרישות וציפיות שונות מעורכי דין.

בצעו מחקר לגבי התרבות של המדינה אליה אתם מכוונים ולפי המידע הזה בנו אתר מתאים, בעל כתבות מתאימות, שפה מתאימה, דומיין מתאים ועוד. התאימו גם את השפה בה אתם משתמשים לשפה יותר מודרנית וגלובאלית, למשל השימוש בלשון זכר/נקבה – אם תניחו כי כל הקוראים שלכם הם גברים ייתכן ותפסידו הרבה לקוחות מהמין הנשי (בייחוד בשפה העברית בה יש לשים יותר תשומת לב ללשון ניטראלית). האם האתר שלכם מכוון לצפון אמריקה? אל תשימו תמונות של גברים לבנים בלבד, כי אז תפספסו לקוחות פוטנציאלים אחרים. במילים אחרות, התאימו את ה'ברנד' שלכם לקהל היעד. שימו לב לתמונות מיקום, אם האתר מכוון כלפי לקוחות סיניים למשל, תמונת נוף של מגדלי עזריאלי פחות תמשוך את הלקוח הסיני לפירמה שלכם.

(3) אי התאמת תוכן ללקוח

אלא אם כן הפירמה שלכם פועלת בתחום נישה ספציפי מאוד, וודאו כי אינכם מגבילים את עצמכם לסוג לקוח אחד. למשל, אם כל הכתבות והתיקים שתפרסמו יתמקדו מצד אחד של המטבע בלבד – תפספסו את הלקוח שעומד בצד השני. הדגישו את העובדה כי הפירמה שלכם יכולה לייצג את שני הצדדים – היו רגישים לכלל הלקוחות הפוטנציאלים. אם אתם מייצגים לקוחות בתחום דיני משפחה או דיני עבודה, לדוגמא, השתמשו בשפה יותר כללית ואובייקטיבית, אתם בצד הצודק ולא רק בצד המעביד או רק לצד העובד, אלא לצד "הלקוח".

מצד שני, אם אתם כן פועלים בתחום נישתי בלבד, השתמשו דווקא בזה כאסטרטגיית Branding! זאת המומחיות שלכם, השתמשו בכך כדי לפנות אך ורק לקהל היעד הספציפי והדגישו את המומחיות הייחודית שלכם בתחום, לרבות ציון תתי-נישות בתוך התחום הספציפי.

(4) אל תתאהבו ב- 'ברנד' שלכם

גם אם השקעתם הרבה עבודה במיתוג הפירמה שלכם, היו ערניים לרוחות הנושבות בעידן המודרני והדברים אשר מעניינים את הלקוחות שלכם. שם ארוך מידי למשל יכול להיות מסיח ופירמות רבות כבר החלו לבחור שמות קצרים ולועזיים אשר יוכלו לייצג אותם בפני קהל רחב (לדוגמת משרדי ZAG, ERM, HFN, FBC ועוד).

בדקו דרך אמצעים אנליטיים (Google Analytics לדוגמא) האם המיתוג שלכם מושך את קהל היעד המבוקש שלכם. בדקו – מיהו קהל היעד שלכם ומה הם רוצים (מחפשים) מכם… איזה תמונות ימשכו אותם, ואיזה תוכן?

בנו מילות מפתח מתאימות למילות חיפוש במנועי החיפוש הפופולאריים, והיו מוכנים להיות גמישים ולבצע שינויים כל הזמן. האם הלוגו שלכם אטרקטיבי? אולי כדאי לשנות צבעים או עיצוב כללי. האם כרטיסי הביקור שלכם רלוונטיים? אולי תרצו להזמין כרטיסים מיוחדים על פלסטיק (PVC) כדי למשוך תשומת לב לקוחות לכך כי אתם לוקחים את עצמכם ברצינות ובעלי תעוזה. האם האתר שלכם מיושן ולא מותאם לסמארטפונים? כל אלו עלולים להבריח לקוחות פוטנציאליים. וזכרו – 'האלוהים נמצא בפרטים הקטנים'.

סוף דבר

שוק עורכי דין עובר תהפוכות ודורש התאמה לאמצעים מודרניים. ישנם דרכים רבות לבנות את ה Brand של הפירמה שלכם, וחשוב לבנות קודם כל אסטרטגיה שיווקית, לזהות מי קהל היעד שלכם ולהבין מה ימשוך לקוחות פוטנציאלים. אל תפחדו מהקידמה, אלא השתמשו בעידן הטכנולוגי, מנועי החיפוש ורשתות חברתיות לטובתכם. בהצלחה!

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין