חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עדכון על שינויים במחקר של מדריך הדירוג המשפטי המוביל בעולם – Legal 500

מדריך הדירוג המשפטי הבינלאומי Legal 500 סוקר את הסקטור המשפטי בישראל מזה שנים רבות ונחשב כמדריך המשפטי הבינלאומי המוביל מבחינת החשיפה, והאובייקטיביות בה הוא מסקר את השוק.

בקליפת אגוז, המדריך מדרג את הפירמות המובילות בישראל בחלוקה לכמה רמות איכות (‘Tier’), ומלווה את הדירוג באזכורים פרסונאליים ובטקסט המפרט אודות פעילות הפירמה.

נציגי מדריך ליגל 500 מגיעים פיזית לישראל כמעט מדי שנה לסבב פגישות והיכרויות, ובשל כך המדריך מצליח לשמור על הדיוק והרלוונטיות לסקטור המשפטי בישראל, ואף משנה ו/או מוסיף תחומי עיסוק שונים בין הגשה להגשה.

בשבוע האחרון, עדכנה מחלקת המחקר של המדריך על מספר שינויים במתודולוגיה של המחקר, שינויים העומדים להשפיע על תהליך ביצוע ההגשה.

משרדנו – העוסק רבות בתחום מדריכי הדירוג הישראלים והזרים כאחד – שמח להעניק הצצה לשינויים העתידיים, המתבססים על דיון עם נציגי מחלקת המחקר של Legal 500:

שינויים ב- Legal 500 ובמתודולוגיית הדירוג

1) דירוג ירוק – סוף ל- Hard Copy: לא עוד הספרים עבי הכרס הנמצאים בלובי של מרבית משרדי עוה"ד בישראל – החל משנת 2018, לא יצאו עוד המהדורות המודפסות (hard copy) של ליגל 500, והדירוג יתפרסם בפורמט on-line בלבד.

המגמה החלה כבר בהשקת מהדורות אונליין-בלבד באזורי קנדה והקריביים ובהשקת תוכן מקוון נרחב למהדורה של המדריך העוסקת בבריטניה.

לשאלה 'מדוע' – התשובה היא כי Legal 500 החליטו לשמור על הסביבה ולחסוך בנייר מתוך ההבנה שהשימוש העיקרי שנעשה במדריך הינו שימוש מקוון (online) – וההוצאות הרבות הכרוכות בהדפסת ספרים ושילוחם לכל קצוות תבל – תעבור להשקעה בטכנולוגיה משופרת וחוקרים נוספים במדריך.

2) שינוי בשליחת ההגשה: מדריך ליגל 500 משנה את צורך ההגשה, והופך אותה למקוונת – באמצעות מערכת ממוחשבת. או במילים אחרות – סוף לדוא"ל לנציגי המחקר ('קיבלת? לא קיבלת?') – וביצוע הגשה באמצעות מערכת מקוונת – בדומה להגשה המתבצעת כיום באמצעות מדריך הדירוג Chambers & Partners.

תהליך ההגשה המקוון נכנס כבר לשימוש (גרסת beta) בהגשות של בריטניה, והמדריך מבקש ממשרדי עוה"ד לשלוח משוב על תהליך ההגשה והשינויים העתידיים בטפסי ההגשה.

לאחר ההליך והתיקונים והשינויים השונים, הליך ההגשה המקוונת יהווה הליך חובה לכלל משרדי עוה"ד בעולם.

הרציונאל מבחינת המדריך, הוא לחסוך את אלפי הדוא"ל שהם מקבלים משלל משרדי עוה"ד המבקשים לוודא האם ההגשות אכן הגיעו למדריך. המערך יעניק וודאות למשרדים מבחינת שליחת ההגשה – וקבלתה.

3) ניהול הממליצים (referees): תהליך העלאת הממליצים והפנייה אליהם באמצעות המדריך לא תשתנה באופן דרמטי, אלא רק תנוהל באמצעות מערכת מקוונת אליה משרדי עוה"ד יעלו את הממליצים שלהם. ניתן יהיה לשנות את הנתונים במסמכים עד לתאריך מסוים, ולאחריו – המסמכים 'יינעלו' והמערכת האוטומטית של Legal 500 תיצור קשר עם הממליצים.

4) אזור אישי לכל משרד: בדומה למתרחש במערך המקוון של מדריך Chambers, לכל משרד עורכי-דין יהיה 'אזור אישי' באתר של Legal 500 – אזור אליו הכניסה תתבצע עם שם משתמש וסיסמה.

באזור זה המשרד יהיה עם גישה מלאה להעלאת חומרים, גישה להגשות קודמות, עדכונים על שינויים שונים במשרד (בין אם מבחינת לקוחות ובין אם מבחינת שותפים), והמדריך מבקש להדגיש כי הגישה למערכת תהיה למספר אנשים בו-זמנית, ולא רק לנציג אחד בלבד בכל רגע נתון.

5) כתיבת הגשה online או בדרך הישנה: למשרדי עורכי הדין תהיה הבחירה האם להזין את מסמכי הדירוג בתצורה מקוונת (אונליין) במערכת של Legal 500 – או כמו שהתבצע עד כה – להוריד קובץ Word שייערך בידי נציגי המשרד – ורק לאחר מכן יועלה לאתר כהגשה חדשה.

6) שינוי במסמכי ההגשה עצמם: מערכת המחקר של Legal 500 עומדת לבצע שינויים בטפסי ההגשה, שהרציונל מאחוריהם הוא לסייע למשרדי עוה"ד לבטא את עצמם בצורה טובה יותר, ולהגיע לתוצאות דירוג איכותיות יותר.

כל טופס הגשה יכלול מספר שינויים והבהרות שהמידע עליהן עדיין אינו מלא, רק לצורך הדוגמה – תהיה בטופס אופציה לסמן מידע חסוי (confidential) באמצעות קליק על הטופס.

מעבר לכך, מדריך Legal 500 מעדכן כי הם יבצעו שינויים במטרה לצמצם את הטרחה של שינוי ההגשות למדריכי הדירוג האחרים, או במילים אחרות – הם באים לקראתנו והטופס החדש עומד להיות – ככל הנראה – קל יותר לתפעול.

7) שיפור במערך המחקר ובגישה למידע: המודל המקוון החדש יאפשר למחלקת המחקר במדריך את האפשרות לבצע חיפוש מידע בצורה איכותית על ידי החוקרים והעורכים, באופן שיוכלו, לדוגמא, לבצע הצלבות לגבי עסקה המתפרסת על פני מספר ארצות שונות.

מעבר לכך, בליגל 500 צופים שהפיתוח החדש באתר במסגרת הפלטפורמה החדשה (שוב, שעדיין נמצא כרגע בשלבי השקה ראשונים) יקדם גם את יכולת החיפוש בעבור הגולשים, בדגש על רשימות לקוחות, ניסיון בתחומי עיסוק ואזורים גאוגרפיים שונים, וכו'.

לסיכום

כולנו חוששים משינויים… וב- Legal 500 מודעים לכך. ההליך החדש מייצר חששות בקרב משרדי עו"ד ובקרב קהילת ה- legal marketing האמונה בין היתר על נושא הדירוגים. במדריך מבטיחים שהדברים יהיו נוחים ונגישים יותר, ובשורה התחתונה – יקלו על הליך ההגשה עבור המשרדים.

לנו לא נותר אלא לחכות בסבלנות – ולקוות לטוב. בהצלחה לכולנו.

 

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין

ניתוח דירוג תחום מסחרי בינלאומי – מדריך הדירוג BDI לשנת 2019

תחום עיסוק סקסי ויוקרתי שלשיטת המדריך שומר על יציבות ביחס לדירוגי שנה שעברה. כניסה חדשה ומעניינת של משרד עמית ושות' – משרד עורכי דין ונוטריון, שנכנס היישר לקטגוריית 'מובילים בוטיק'. ירידה נרשמה אצל משרד שניצר, גוטליב סאמט ושות' מקטגוריית 'מובילים' לקטגוריית 'מוערכים'.

קרא עוד