חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

על כוחם של פודקאסטים לעורכי-דין

אז לכל (או רוב) משרדי עורכי הדין יש אתרי אינטרנט, כולנו פעילים ברשתות החברתיות, פתחנו בלוג, מפרסמים מאמרים ושולחים ניוזלטר… אבל היי – מה לגבי התחום הטרנדי שמושך אחריו קהל רחב – תחום הפודקאסטים (Podcasts)?

עוד הרצאה מרתקת במסגרת כנס ה- Legal Marketing Association (ארגון ה- LMA) שלחברת רובוס היה את העונג להתארח בו. את ההרצאה בנושא טרנדי זה העבירה Heather McMichael, שהיא מנהלת השיווק והמדיה של משרד עורכי הדין Shook Hardy & Bacon, משרד המונה למעלה מ- 500 עו"ד (וקרוב ל- 2,000 עובדים בסך הכל), שמרכזו בקנזס סיטי (מיזורי) שבארה"ב.

קל מאוד למנהלי שיווק ופיתוח עסקי במשרדי עו"ד להתמקד במוכר – בפוסטים ברשתות, בניוזלטר, בכנסים ובשדרוג אתר האינטרנט. מעבר להמלצה להמשיך לעסוק בנושאים אלה (כמובן) מכיוון שהם הבסיס, נושא הפודקאסטים לעורכי-דין מסייע לבדל (differentiate) עורכי-דין ומשרדים האחד מהשני.

קודם כל במה מדובר? פודקאסט הוא 'סיפור קולי' – קובץ קולי אותו מקליטים – ומשמיעים באמצעות פלטפורמה – בין אם באתר האינטרנט או באתרים ייעודיים לפודקאסטים. אגב, ככל שהפודקאסטים הופכים נפוצים יותר ומשפיעים יותר – חלק מהם הופך גם ויזואלי (בין אם בשילוב תמונות, ובין אם וידאו מלא). עד כמה הפודקאסטים פופולאריים? ה- Wall Street Journal מעריך שכרגע מיליארד (!) אנשים נכנסים בכל חודש להאזין לפודקאסטים. מדוע מדובר באלמנט שיווקי יעיל? מכיוון שהצריכה של האלמנט הזה נמצאת ב- 100% בידיו של הלקוח – הוא זה שמחליט האם הוא עומד להאזין לפודקאסט ברכב בדרך למשרד בבוקר, תוך כדי ריצה, בבית לפני השינה וכו'.

הת'ר (המרצה בנושא) מציינת ובצדק שפודקאסטים כמו נוצרו בעבור הסקטור המשפטי, מכיוון שכל תחום המשפט הוא תחום שקשה מאוד להפוך אותו לויזואלי – הוא תחום שיש לדבר עליו – על זכויות, תקנות, חוקים, החלטות – הוא כולל בתוכו הרבה מאוד אלמנטים פיננסיים ותהליכים בירוקרטיים – וקשה מאוד להפוך אותו לויזואלי- הפודקאסט 'לוכד' את התחום המשפטי היטב.

כל נושא הפודקאסטים גם אמור להיות רלוונטי לאנשי השיווק והפיתוח העסקי (ליגל מרקטינג) מכיוון שהפקתו של פודקאסט נמוכה מאוד – מדובר בהקלטה של אנשים מדברים, ואולי שילוב של מוזיקה או קטעי סאונד פה ושם – עלות נמוכה מאוד.

כשנכנסים לעולם הפודקאסטים, מדובר בהחלטה מושכלת של הנהלת משרד עורכי הדין 'ללכת על זה' – או במילים אחרות:

  • התחייבות למספר של פודקאסטים – אי אפשר לשחרר רק פרק אחד – וזהו
  • כמו בכל נושא bizdev במשרד עו"ד – אסטרטגיה – לקבל החלטה מושכלת באיזה נושאים ומי הם השותפים שמקליטים את הפודקאסטים

מה התהליך הנכון ליצירת פודקאסט

  1. יש לקבוע מה המטרה בפודקאסט – למתג את המשרד, למתג שותף ספציפי, להעלות נושא טרנדי, להתעמת עם נושא קיים ועוד. הנושא חשוב מכיוון שהוא עומד בבסיס הפודקאסט, ובבסיס ההחלטה שלכם כמשרד עו"ד לצאת לדרך עם יצירת פודקאסט
  2. קבעתם מטרה – כעת הוא הזמן לביצוע מחקר לטובת הפודקאסט – מחקר אודות התעשייה, הנושא הספציפי. אולי יש פודקאסטים שכבר עוסקים בנושא הזה? המחקר צריך להביא בפני השותף את התוכן הרלוונטי והעדכני לטובת הקלטת הפודקאסט, ולאחר בחינה ראשונית – יש להמיר אותו ל- talking points וטקסטים שאמורים להיות 'זורמים' בעבור השותף. אין הכוונה לשותף שמגיע ומקריא טקסטים מתוך דף נייר – אלא טקסטים שיסייעו לנהל שיחה ובניית תזה על נושא ספציפי
  3. וכעת לשלב השותף המשתתף (ה- Host) – האם שותף אחד, האם שניים כדי שיהיה אפשר לקיים 'שיח' – האם להכניס עוד מישהו מתארח (יועץ משפטי פנימי, נציג של לקוח). חושב שיהיה מדובר במישהו שיודע לדבר בצורה מעניינת, וכמובן – מישהו שמתחבר לפורמט של פודקאסט (שלא לומר 'מתלהב' מהאפשרות להיות סוג של 'שדרן')
  4. הגענו לשלב הטכני ואין דרך להתחמק מזה – יש צורך להקליט את הפודקאסט, ולאחר מכן יש גם צורך לערוך אותו. לא מדובר בחלק מורכב – אך מומלץ לעשות שימוש במיקרופון מיוחד (שעלותו אינה רבה) ובתוכנת עריכה (יש תוכנות חינמיות רבות)
  5. פרסום הפודקאסט – קבלת החלטה באמצעות איזה פלטפורמות מפרסמים את הפודקאסט – האם באחת (רק באתר האינטרנט המשרדי) – האם בכולם (רשתות, ניוזלטר ועוד) – והאם בונים אתר אינטרנט / אגף ספציפי רק לטובת פודקאסטים במשרד

ידוע כי עורכי-דין אוהבים לדבר… אך יש להכניס גבולות גזרה: מה האורך המומלץ של פודקאסט? ההמלצה היא ל- 7-10 דקות. יש פודקאסטים שכל פרק שלהם אורך שעה – אך לרוב מדובר בנושאים הרבה יותר מעניינים (עם כל הכבוד לתחום המשפטי). פודקאסט באורך של 7-10 דקות – ככל שהוא מעניין ורלוונטי – ימשוך את השומעים להתעניין עוד, להגיע לאתר האינטרנט של המשרד, להסתכל בפרופיל של השותף, ואולי גם להגיע לפגישה בעקבות ההקשבה.

מיותר לציין, אך עדיין אנו עוסקים בייצוג משפטי – חשוב להכניס Disclaimer כי הפודקאסט 'אינו מהווה ייעוץ משפטי' – וכמובן שכל הנאמר במסגרת הפודקאסט צריך לעמוד בכללי האתיקה של לשכת עורכי הדין. דוגמה? כמה שפחות 'דברי הלל ושבח עצמיים' וכמה שיותר מידע רלוונטי.

מלבד מידע משפטי ובחירת נושא ספציפי מעניין, פודקאסט הוא גם המקום לשותף להביא את עצמו מעבר לידע המקצועי שיש לו – לספר על עצמו, על דברים בהם הוא עוסק מעבר לתחום המשפטי (פרובונו, משפחה, תחביבים, אלמנטים מעניינים אחרים).

ורגע לפני סיום – כבר יצרתם פודקאסט? השקיעו בשיווק שלו. להכין Template שיווקי מסודר, להשקיע בגרפיקה, לקדם אותו ברשתות החברתיות, לבקש מעובדי המשרד להפיץ אותו וכך הלאה… פודקאסט בסופו של יום מביא את השותף ואת המשרד ל- front של הלקוחות – השקיעו בו.

למבקשים להרחיב בנושא – מוזמנים לאתר של המרצה (קישור). ובכל מקרה- שידור מוצלח שיהיה!

מוזמנים לבלוג משרד רובוס על מנת לראות פוסטים נוספים בנושא כנס ה- LMA – קישור.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין