חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

על שימוש אינטליגנטי ומניב ברשתות חברתיות

מהפכת הרשתות החברתיות הביאה עמה בשורה המהווה שרשרת של הזדמנויות בעבור משרדי עו"ד, קטנים ובינוניים כאחד, המעוניינים למשוך אליהם קהלי לקוחות חדשים.

עפ"י סקר שנערך בארה"ב בשנת 2017, עולה כי-

  • רוב מוחץ (96%) מפירמות עורכי-הדין מתחזקות עמוד עסקי ברשת חברתית כלשהי
  • האחוז הגבוה ביותר מכלל העונים לסקר השיבו שהם בעלי עמוד בלינקדאין (84%)
  • הבאות בתור הן פייסבוק (80%) וטוויטר (59%)

בעוד משרדי עו"ד מסוימים עלולים להתקשות להסתגל לעידן הנוכחי, אלו אשר ישכילו להגדיר באופן נכון את קהל היעד אליו הם פונים, ויפנימו כיצד לשווק את השירותים המשפטיים אותם הם מציעים באופן המתאים לרשתות החברתיות – יזכו ביתרון משמעותי במשיכת לקוחות חדשים וחשיפה מוגברת.

הנה מספר טיפים לגבי ניהול ניכון ומניב של עמוד פירמת עו"ד ברשתות חברתיות.

(1) התאימו את השימוש ברשת החברתית לקהל היעד שלכם

לכל רשת חברתית יש תרבות, שפה, וקהל יעד ייחודים ושונים. לינקדאין (LinkedIn) לדוגמא, הינה רשת חברתית בה יש דגש חזק מאוד על ניסוחים מקצועיים ורשמיים, והיא שונה מאוד מהטבע היותר 'זורם' ויומיומי בטוויטר (Twitter).

יעד מצוין בו ניתן להרחיב את קהל העוקבים שלכם הוא כמובן פייסבוק (Facebook) – הרשת החברתית הגדולה בעולם, עם למעלה מ-2 מיליארד משתמשים. מכיוון שמטרת השימוש בפייסבוק עבור רבים הינה שמירה על קשר עם משפחה וחברים, השתדלו להתאים את התוכן אותו אתם מעלים לאווירה חברתית זו. מומלץ שהתוכן אותו אתם מקדמים בפייסבוק יהיה לא רק כזה הקשור באופן ישיר לעולם המשפט, אלא גם תוכן 'קליל יותר' עם עדכונים אישיים ופרטים מחייהם של עובדי המשרד שאינם קשורים בהכרח לעבודתם.

כשאתם מעלים לתוכן לעמוד העסק שלכם, הקפידו לנצל לטובתכם את אופיה הייחודי של הפלטפורמה בה אתם משתמשים והתאימו את התוכן לרשת החברתית תוך מחשבה על הקהל שייחשף אליו. באופן כללי, התמקדות ב-2 עד 3 רשתות חברתיות הוא רעיון טוב. הבינו היכן קהל היעד שלהם מבלה את רוב זמנו- זהו המקום בו אתם רוצים להיות.

(2) נצלו את הפיצ'רים המיוחדים המוצעים ברשתות החברתיות

רשתות חברתיות רבות מציעות מגוון כלים שיאפשרו לכם למקסם את יעילות התכנים השיווקיים אותם אתם מעניינים לקדם.

פייסבוק (Facebook) לדוגמא מציעה מגוון שירותים רחב של הגברת חשיפה לקהל יעד פוטנציאלי כגון 'עלות לחשיפה' (Cost per Impression)- מודל פרסום אינטרנטי לפיו בעל העסק משלם לרשת לפי מספר הגולשים הנחשפים לפרסומת אותה הוא מקדם, תוך איתור גולשים בעלי פוטנציאל גבוה להתעניין בשירותי העסק בהתחשב בתחום עיסוקם, תחביביהם ומקום מגוריהם.

לינקדאין (Linkedin) מציעה אופציה ליצירת קבוצות המוגדרות עפ"י תחומי עיסוק וקהלי יעד משותפים- כך למשל, אם משרדכם עוסק בתחום דיני משפחה, באפשרותכם להצטרף לקבוצה הכוללת פסיכולוגים, מטפלים זוגיים וגורמים מקצועיים נוספים שביכולתם להפנות אליכם לקוחות אשר עשויים להזדקק לשירותים המשפטיים אותם אתם מציעים.

(3) הימנעו משימוש ברשתות חברתיות כעוד כלי פרסום

רשתות חברתיות דורשות מגע מיוחד עם הלקוח ואופן התנסחות שונה מכלי שיווק מסורתיים.

משרדי עו"ד רבים מתייחסים באופן מוטעה לרשות חברתיות כאל 'עוד פלטפורמה' בה הם יכולים להציף את הלקוח עם מודעות פרסום סטנדרטיות ומיושנות, שאינן תואמות את רוח הזמן והמקום.

פיצ'ר שאינו מומלץ במיוחד לשימוש בעמוד פירמת עו"ד ברשת חברתית הוא שירותי 'לייב צ'אט' – התכתבות של גורם מקצועי מצד העסק עם הגולש בזמן אמת (או לחלופין שיחה עם נציג וירטואלי, בה הגולש מתכתב עם תוכנה שעובדת לפי תסריט שיחה שנכתבה מראש עפ"י מילות מפתח). בעוד שכפתור 'לייב צ'אט' באתר האינטרנט של משרדכם עשוי להיות מועיל, ברשתות חברתיות הוא עלול להיתפס ע"י הגולשים כעוד דרך 'לדחוף' להם תוכן שיווקי מעיק.

(4) התמקדו ביצירת תוכן מעולה

קיים קשר ישיר בין איכות התוכן אותו תקדמו ברשתות החברתיות לבין האופן בו נתפסים השירותים המשפטיים אותם מעניק משרדכם.

כשאתם מעלים פוסט לרשת חברתית, עליו להיות כזה שייתפס ע"י לקוחותיכם וקהל העוקבים שלכם הן כתוכן מעניין – והן כתוכן בעל ערך. ההמלצה היא שלפחות כ-80% מסך התוכן אותו אתם מעלים לעמוד יהיה אינפורמטיבי ומרחיב דעת, ולא מודעות שנועדו לקדם מכירות באופן ישיר.

דרך מצוינת להוסיף תוכן היא העלאת קישור (או retweet) לטקסט שנכתב ע"י גורם מקצועי אחר, אך כשאתם עושים זאת, ודאו שהתוכן המקודם עומד בסטנדרטים המקצועיים והשיווקיים אותם ברצונכם להציב למשרדכם והוסיפו נגיעה אישית או הערה מקצועית משלכם.

חשוב לשים לב שכשמקדמים תוכן באינטרנט, עליכם להיעזר גם באלמנטים ויזואליים שילוו את הטקסט, על מנת להעניק לתוכן את הממד הנוסף שגורם לו לבלוט ולעניין את הגולש. עפ"י מחקרים, 94% מתוכן המכיל אלמנטים ויזואליים מקבל יותר צפיות מתוכן המכיל אלמנטים טקסטואליים בלבד(!).

אנו גולשים ברשתות חברתיות לא רק כשאנחנו מול המחשב במשרד או בבית, אלא גם כשאנחנו עומדים באוטובוס, בתור לדואר או יושבים בשירותים. לכן, יש חשיבות לכך שהיכן שניתן, תשתמשו באלמנטים ויזואליים קליטים, זכירים ובולטים על מנת ליצור חיבור רגשי עם קהל העוקבים.

(5) הישארו מפוקסים

התמקדות בתחום ההתמחות בו אתם בקיאים תסייע לכם לבנות אמינות וסמכות בקרב קהל העוקבים שלכם, בעוד קידום תחום בו אינכם מומחים עלול לגרום לכם להיתפס כחובבנים.

דרך מומלצת אחת לקדם את תחום העיסוק המרכזי שלכם היא 'להריץ קמפיין'- לספק מידע מקצועי לקהל העוקבים על תחום עיסוקכם באמצעות כתיבת טיפים מקצועיים, עדכונים בשינויי חקיקה, העלאת קישורים לכתבות רלוונטיות מרחבי הרשת, וע"י כך למצב את משרדכם כמוביל בתחומו.

אם הנכם בעלי מספר תחומי עיסוק- השקיעו 80% מזמנכם בקידום התחום בו אתם עוסקים 80% מהזמן.

(6) היו אותנטיים

הימנעו משימוש יתר בשפה משפטית והקפידו שאופן ניסוח הטקסט יהיה כזה הפונה לאנשים רגילים ('האדם הסביר') ולא לעורכי-דין. כך למשל, ניתן לוותר על שימוש בביטויים כגון 'הואיל ו", או 'במקרה דנן', ולהשתמש במילים פשוטות יותר כמו 'במקרה זה' או 'מכיוון'.

השתדלו לשקף את אישיותכם דרך הפוסטים אותם אתם מעלים, ונסו שלא לשאול את עצמכם 'מה יגידו עורכי-דין אחרים' על הפוסט אותו אתם מעלים או על אתר האינטרנט שלכם – אלא מה יעבור בראשם של לקוחות פוטנציאליים בשעה שינסו לאתר עורך-דין אמין, מקצועי ומנוסה.

לסיכום

העולם אינו קופא על שמריו, ובעידן בו הטכנולוגיה מתפתחת במהירות הולכות ונוצרות טכניקות שיווק חדשות. ניהול עמוד עסקי מוצלח ברשתות החבריות הוא ללא ספק דרך מצוינת ליצור קשר בין משרדי עו"ד לבין לקוחות פוטנציאליים ולחזק את הקשר עם לקוחות קיימים.

היו יצירתיים, היו גמישים, והכי חשוב- תיהנו. הרווח למשרדי עורכי-דין שישכילו לטפח את עצמם במדיה החברתית הינו בעל פוטנציאל עצום, ואלו שיעשו בו שימוש נכון יזכו לקטוף את פירות ההשקעה.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין

7 צעדים פשוטים להצלחה בלינקדאין

אחת הבעיות העולות היא שעורכי דין רבים משתמשים בלינקדאין לטובת התחברות וגלילה בין פוסטים של אנשים אחרים – ולא ככלי אשר מסייע בפיתוח עסקי ובגיוס לקוחות חדשים. בלינקדאין יש את כל מה שעורך דין עשוי להזדקק לו בכדי ליצור קשרים המובילים להזדמנויות חדשות. זה רק עניין של מינוף הכלים וליישום טוב יותר.
לשם כך, אספנו עבורכם כמה טיפים לעורכי הדין העושים את צעדיהם הראשונים בלינקדאין.

קרא עוד