חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

על תמונות, עורכי דין ואתרי אינטרנט

יש מספר עורכי דין שלא יודעים לשלוח דואר אלקטרוני, שלא לדבר על להפעיל מחשב. האמת ? רובם עורכי דין מעולים ללא כל קשר לרמת הטכנולוגיה בה הם שולטים, אבל גם לאלו שלא יודעים את ההבדל בין Double Click בעכבר לבין Like בפייסבוק, יש אתר אינטרנט משרדי.

אתר אינטרנט למשרד עו"ד הפך ממותרות, לכורח המציאות ולמוצר בסיסי. אם אתה לא שם- אתה לא קיים, ואם אתה לא קיים- קשה לאנדקס אותך במנועי חיפוש, ואם קשה לאנדקס אותך במנועי חיפוש- משרד עוה"ד שלך לא מופיע ב- Google, ואם המשרד שלך לא מופיע שם- הוא באמת לא קיים…

לכן משרדי עו"ד ישראלים רבים מיישרים קו עם עמיתיהם מעבר לים ומציגים את מרכולתם (הווה אומר, שם המשרד, פרופיל משרד, תחומי עיסוק וצוות המשרד) באתר אינטרנט. רוב עורכי הדין מקדישים תשומת לב רבה למילה הכתובה, לניסוח באתר האינטרנט (וחלק לא מבוטל גם נעזר ביועצים וכותבים חיצוניים לפרויקט זה, לדוגמה- אחד השירותים שמציע משרד Robus), אולם מעטים בלבד מקדישים תשומת לב לנקודה חשובה לא פחות בתפיסת תשומת הלב של הלקוח הפוטנציאלי- עיצוב, גרפיקה ותמונות.

אתרי אינטרנט של משרדי עו"ד, וכך גם לא פעם ברושורים ופרופילים משרדיים, מכילים שוב ושוב את אותם הפונטים הנדושים, אותם צבעים חד-גוניים משעממים (גווני אפור, שילובי כחול-לבן) והגרוע מכל- התמונות בהם משתמשים.  פשפשו בזכרונכם, או גלשו לאתר אינטרנט של משרד עו"ד המוכר לכם, וככל הנראה תמצאו שם תמונות של אחד או יותר מהאימג'ים הבאים- בניין בית משפט, איור של פטיש, גלימת שופט, פאה נוכרית של עורכי דין מבריטניה, תמונה של 'מאזני-צדק', תמונות של ספרי חוק ומשפט או אנשים חמורי סבר בספרייה המשרדית…

השפה העברית אמנם עשירה בביטויים ודימויים, אבל באנגלית הביטוי פשוט זורם טוב יותר- Been there, Done that. עוד אתר ועוד אתר ממלאים את רשת האינטרנט באותם מוטיבים ודימויים שחוקים וצפויים מראש, בעוד שאתם כעורכי-דין, רוצים להקרין ללקוחות הפוטנציאליים מיתוג שונה, בולטות, רוח צעירה ורעננה. לא בכדי תחום ה- Legal Marketing נכנס בסערה לישראל- כאשר השוק מכיל עשרות אלפי עורכי-דין ומאות משרדי עריכת דין, מי שבולט ושונה- תופס את העין ולעיתים גם את הלקוח.

חשוב להדגיש, התמונות באתר האינטרנט המשרדי שלכם אינם מיועדים לקישוט בלבד. העיצוב, הגרפיקה והתמונות מהווים כלי רב השפעה שיכול לסייע למשרדי עו"ד להבליט את המקצועיות שלהם, את השונות ואת המיתוג שלהם בצורה מיידית וישירה וללא צורך בקריאת מלל רב. לא בכדי נאמר כי תמונה אחת טובה מאלף מילים.

הנה מספר טיפים שיסייעו בבניית אתר האינטרנט המשרדי, או שיפוץ האתר הקיים-

  • הדגישו את 'דלת הכניסה': את רוב הדגש והמחשבה העיצובית, יש להקדיש לדף הבית. העמודים הפנימיים חשובים, אולם הרושם הראשוני נוצר מדף הבית של אתר האינטרנט המשרדי, אליו יגיעו רוב הגולשים. חשבו איזה רושם אתם רוצים שיווצר אצל הגולש (אווירה הייטקיסטית, תחושת נינוחות וחייכנות, מקצועיות חסרת פשרות) והתאימו את האימג'ים והעיצוב הכללי בהתאם.
  • הדשא של השכן לא פחות ירוק משלכם: הכנסו לאתרים של משרדי עו"ד מקבילים וחפשו נקודות עיצוביות, תמונות שאהבתם וסגנון כללי שהתחברתם אליו. תוכלו לשלוח למעצב את הדוגמאות שאהבתם, ובקשו ממנו לשאוב השראה (והדגישו כי אתם מתכוונים להשראה ולא להעתקה).
  • על איכות וזכויות יוצרים: החלטתם על תמונות בעלות קונספט מסוים שמתחבר לגישה העיצובית הכללית ול- 'זרימה' באתר ? נהדר, כעת הגיע הזמן לשלוף את כרטיס האשראי, ולרכוש את התמונות הללו באתרים המיועדים לכך. יש לרכוש תמונות איכותיות בלבד, בעלות רזולוציה גבוהה דיה לשימוש. יש להמנע מתמונות 'חופשיות' שנעות ברשת האינטרנט (כיוון שאתם מסתכנים בהפרת זכויות יוצרים אף מבלי להיות מודעים לכך), ומתמונות מטושטשות או בעלות צבעים לא מתאימים, רק מכיוון שהן זולות. מה שזול- יקר בהמשך. ואגב, המחיר לתמונות איכותיות עומד על ~10$ לתמונה, סכום סביר בהחלט.
  • א-ת-י-ק-ה: כללי האתיקה של לשכת עורכי הדין מחמירים בנושא כבוד המקצוע. לכן, הפעילו שיקול דעת בריא בבחירת התמונות והעיצוב הכללי. עדיין, יש לזכור כי מדובר באתר של משרד עו"ד, ואין להשתמש בתמונות או בעיצוב כללי הפוגעים בכבוד המקצוע.
  • בקשו חוות דעת: אתם על סף העלאת אתר חדש לרשת האינטרנט ? שלחו קישורים ללקוחות ספציפיים שלכם ובקשו מהם להחוות את דעתם על האתר. מעבר לכך שהם קהל היעד הפוטנציאלי, רובם יעריכו את הכנות והפתיחות ויקדישו זמן ומחשבה למענה.

 

שורה תחתונה: העזו, גוונו, הכניסו רוח-חיים ויצירתיות לאתר, סייעו ללקוח הפוטנציאלי הנכנס לאתר להבין כי הגיע למשרד צעיר, נמרץ ומקצועי, ולא לעוד שבלונה חסרת מעוף.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין

איך (לעזאזל) אני פותח משרד עו"ד משלי?

אחרי הרבה לבטים והתלבטויות, החלטתם שזה הזמן לעזוב את משרד עורכי הדין בו אתם עובדים כשכירים, ולפתוח משרד משלכם? קודם כל – מזל טוב!
ההחלטה לפתוח משרד עצמאי היא החלק (היחסית) קל – האתגרים העומדים בפניכם אינם פשוטים. לכן, זה בדיוק הזמן להבין מהם – וכיצד ניתן לצלוח אותם.

קרא עוד