חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קוד לבוש לראיון התמחות / טור אורח ציני ויעיל במיוחד מאת ‏‎ HMDו- ‏FLW‏- מתמחים ‏לעתיד

אלפי סטודנטים למשפטים בשנה השלישית ללימודיהם מרותקים למכשירי הסלולר בשבועות האחרונים. הם דרוכים לכל צפצוף שבוקע מהמכשיר וכל מספר לא מזוהה מקפיץ את פעימות הלב בציפייה שהזימון המיוחל ממשרד עו"ד גדול יגיע.

עבור אותם סטודנטים, ה-15 במרץ 2015 הוא יום גורלי. אלפים צפויים להתראיין למשרות התמחות בעשרות משרדים ברחבי הארץ.

בעלי המזל, הסטודנטים המצטיינים (וכמובן גם בעלי הקשרים) יעשו כל מאמץ לסגור משרת התמחות, בתקווה שיוכלו להתגאות בפני הסטודנטים הצעירים והוותיקים שהם מצאו מקום ההתמחות "שווה".

הדרך להתמחות הנכספת תלויה במידה רבה בהישגים של המועמד "על הנייר" אך הריאיון האישי וההתרשמות מהסטודנט היא זו שלבסוף תכריע את עתידו.

סטודנטים יקרים, אחרי שעבדתם כל כך קשה במטרה לקבל את ההזדמנות החד-פעמית להתמיין למשרד איכותי, ראוי שתהיו מודעים לעובדה שסגנון הלבוש שלכם עשוי במידה רבה להשפיע על סיכויי הקבלה שלכם.

אני יודע שלאחר שקיבלתם את שיחת הטלפון רצתם לבחון את הדירוג של המשרד ואת שמות השותפים, אך האם הקדשתם מחשבה לשאלה אלו בגדים אתם צפויים ללבוש ביום הריאיון?


גברים – אלגנטיות היא שם המשחק

לשמחתי, סטודנטים רבים מודעים לחשיבותו של המראה החיצוני. חלק מהקמפוסים מזכירים במידה רבה תצוגות אופנה, ולמרות זאת רבים לא מצליחים להתלבש כראוי ביום הגורלי.

כל מועמד מעוניין להרשים את השותף ואת צוות המראיינים מולו, בפרט שכולנו מודעים לכך שמשפטנים מורגלים לשים לב לפרטים הקטנים. עליכם לדעת שזה תקף גם לגבי הבגדים שאתם בוחרים ללבוש.

הלבוש בראיון צריך להיות אלגנטי, נקי והולם את המעמד. כל סטודנט, גם התמים ביותר שמאמין שבפירמות הגדולות עובדים בין השעות 09:00 עד 19:00, יודע שצריך להגיע עם חולצה מכופתרת ומכנס אלגנטי. אינכם צריכים להפריז בלבוש, אין טעם לבוא עם חליפה לראיון, יש לזכור שאתם מתראיינים עבור משרת התמחות בה תשתכרו פחות מעובד במקדונלדס. אתם עדיין לא שותפים…

אמא שלי תמיד אמרה שבחורות שבוחנות גברים מסתכלות בעיקר על השעון ועל הנעליים של הבחור, טיפ זה רלוונטי גם לענייננו. חלק מהגברים זוממים להגיע לראיון עם שעון יוקרתי והמתחכמים אף יצטיידו בעט אלגנטי. רבותיי, אין כל סיבה שתנופפו בכף ידכם על מנת לאותת לשותפים שיש לכם שעון יוקרתי. הם יחשבו שאתם מפונקים, או לחילופין יתהו האם השעון מזויף.

בסופו של יום אתם לא רוצים להפוך לבדיחת היום במעלית של מגדלי עזריאלי. עדיף שתבואו לראיון עם שעון פשוט ותשדרו צניעות, בפרט שזוהי תכונה שמחפשים בקרב מועמדים להתמחות, לא רק אצל פוליטיקאים.

לעניין הנעליים– תשכחו מנעלי שפיץ, אתם לא הולכים לשחק סטנגה עם השותפים בגג של מגדל אלקטרה. בואו עם זוג נקי שתואם את צבע וגזרת המכנסיים. כמובן שהנעליים צריכות להיות מצוחצחות ורצוי עם שרוכים. כמו כן, יש להימנע מנעליים זולות ורצוי לרכוש זוג נעליים חדשות בצבע חום כהה או שחור שישמש אתכם בעתיד.

לעניין הבחירה בחולצות– יש להגיע עם חולצה נקייה ומגוהצת. מומלץ שצבע החולצה יהיה לבן או כחול בהיר. אתם לא באים למשחק כדורגל ולכן אין דרישה להתאים את צבע החולצה לזו של מכבי תל אביב.

רצוי שתבואו עם חולצה בלי לוגו, הסוס כבר לא מרשים ולעיתים עשוי ליצור ריאקציה הפוכה בקרב השותפים. גם את סמל התנין תשאירו בספארי. במידה ואתם מעוניינים לשים חולצה עם פסים, עדיף שהפסים לא יהיו בולטים ובצבעים בהירים. הימנעו מחולצות עם צווארון צרפתי בצבע אחר, אנחנו בשנת 2015 ולא בשנות השמונים.

יש להגיע עם גרביים בצבע שחור/כחול כהה ולא בגרביים לבנים. תקופת הראיונות עמוסה, סביר להניח שמראיון לראיון תנשנשו משהו ויש סיכוי שהחולצה שלכם תתלכלך. לכן, הייתי מציע שתגיעו עם חולצה נוספת כדי לחסוך אי נעימות. צבע החגורה צריך להתאים לצבע הנעליים.

לסיום, יש להגיע עם תיק מכובד, אפשרי גם תיק סטודנטים שלא בולט וזועק מדי. חלקכם צפויים להתמיין גם למשרדים במגזר הציבורי, להערכתי זה לא יהיה נבון להגיע עם מותגים לראיון. הם לא זקוקים למותגים ורובם מתלבשים בצניעות.

נשים – האלוהים נמצא בפרטים הקטנים

גברים! אם אתם מותשים מכל "ההמלצות" הרשומות מעלה, רק נסו לדמיין מה הנשים צריכות לעבור.

בנוסף לכל הנאמר עד כה, נשים צריכות לשקול האם להגיע עם נעלי עקב, האם ללבוש שמלה, חצאית או מכנסיים, האם להתאפר באופן מובהק או טבעי, שיער למעלה או למטה, ציפורנים צבועות באדום, ורוד או ללא לק, צבע העליונית, והרשימה רק נמשכת ונמשכת. נאמר זאת כך – גברים פשוט לא היו מצליחים להתמודד עם החלטות מסוג זה.

יחד עם זאת ובשורה התחתונה, העקרונות השולטים הם בסך הכול צניעות וטעם טוב. נשים, זהו לא הזמן לנסות את לק הפוקסיה המהם שיושב במגירת התכשיטים שלכן, את השמלה הסקסית שקיבלתן מסבתא בראש השנה או את החולצה עם המחשוף אשר חיכיתן ללבוש מזה זמן רב. זהו הזמן להראות אלגנטיות, קלאסיות, טעם טוב וכמובן לשמור לאורך כל הזמן על גבולות הצניעות. נרד לפרטים:

הביגוד – מכנסים הם מחזיקי המונופול בעולם הראיונות המקצועיים, ובייחוד בעולם המשפט. יחד עם זאת, אל תחששו ללבוש שמלה אלגנטית בצבע שחור או בורדו או לחילופין חצאית שחורה וארוכה. יחד עם זאת, אם אתן דוגלות יותר בסגנון "הקיבוצניקי" או שאינכן תופסת עצמכן כ- "פאשניסטות" דגולות, אני ממליצה להיצמד למכנס השחור הנוח והאהוב.

בנוגע לחולצה התואמת – צבעי הלבן, השחור והאפור יכולים בקלות להתחלף בצבע כחול בהיר או כחול כהה, ורוד בהיר או אדום כהה. בדבר צורת החולצה, לבשו משהו נוח, אשר תואם אתכן כראוי, ועם מעט או ללא מחשוף. אינכן מעוניינות שהמראיין יהיה מרוכז בדבר מה אחר מאשר בחוכמתכן ובאינטליגנציה שלכן…

כמובן, אל תשכחו להימנע מקמטים. אם אתן לא יודעות כיצד לגהץ תעבירו את המשימה לאמהות, לסבתות או למקצוען שיעשה זאת עבורכן! אל תיקחו סיכון עם ניסיון לגהץ בפעם הראשונה דווקא ביום הריאיון עצמו.

וכחוק, זכרו תמיד כי "עדיף להיות לבושה יותר מידי מאשר לבושה מעט מידי".

נעלים– לא כל נעלי עקב שחורות מתאימות לכל לבוש. מומלץ בחום למדוד את כל הלבוש יום קודם לראיון כדי לוודא שהכול יושב כראוי, מתאים אחד לשני ונראה טוב. הימנעו מעקבים גבוהים מידי, לא רק מפני שזה נראה מגוחך בראיון עבודה מקצועי אלא גם כדי שתוכלו להרגיש בנוח כאשר אתן רצות ממקום למקום. לבסוף, מומלץ בחום להשתמש בנעלי עקב סגורות ולא בנעלי "הבוהן המבצבצת".

תכשיטים – אין מקום ל "Bling Bling" במהלך הריאיון. גם אם את מרגישה כמו ראפר אמריקאי מתוסכל עדיין מומלץ להשאיר את המדליון המוזהב בבית. התכשיטים אותם תענדי צרכים להיות קטנים ולא להיראות זולים. את עדיין יכולה לענוד את העגילים שקנית בשוק הכרמל, אך רק בתנאי שהם נראים כאילו נקנו בחנות מעצבים ברחוב שבזי.

שיער – שמרי תמיד על פניך גלויות לחלוטין, לא רק כדי שהמראיין יוכל לראות אותך אלא גם כדי ששיערך לא יפריע לך במהלך הריאיון. את לא רוצה שהשיער יהווה מכשול בזמן שאת מתמודדת לתפקיד החלומות שלך.

איפור – את יכולה להיות פמיניסטית ולהאמין שאין צורך באיפור… אך לא בשעת ראיון עבודה! ייתכן וחלומך הפמיניסטי אכן יתגשם ביום מן הימים. עד שזה יקרה, מומלץ להשתמש באיפור קל להשגת מראה ייצוגי אך טבעי.

* הכותבים הינם HMD ו-FLW, מתמחים לעתיד שמעוניינים לשמור על אנונימיות, ומבקשים לאחל לכם המון המון בהצלחה (וכמובן שלא תתפסו להם את המקום במשרדים שהם רוצים לעשות בהם התמחות…)

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין