חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שיווק חם בטלפון החכם – על שיווק משפטי במכשירים הניידים

lawyer cellularחשיבות השיווק המשפטי מזה זמן רב ברורה לכול, עורכי-הדין בעולם ובמדינת ישראל בפרט מכירים לעומק את נתוני הצפת השוק המשפטי אשר מחייבים את בעלי המקצוע לפעול בדרכי שיווק יצירתיות הדורשות חשיבה מחוץ לקופסא ועמידה בקצב השינויים המהיר בעולם הטכנולוגיה.

בשנים האחרונות נראה כי יותר ויותר עורכי דין מזהים את הפוטנציאל הטמון בשיווק האינטרנטי אך יחד עם זאת טרם הספיקו לגלות עולם חדש ומיוחד אשר יכול להציב את אסטרטגית השיווק שלהם צעד אחד לפני כולם– עולם הסלולר.

נראה כי אחת המהפכות הטכנולוגיות הבולטות המתרחשות בעשור האחרון בארץ ובעולם הינה מהפכת הסלולר.

מתוך נתונים אשר נאספו ע"י מכון המחקר האמריקאי Center Pew Research ופורסמו בארה"ב עוד בשנת 2007 (!) עולה כי 91% מהמבוגרים מחזיקים בטלפונים חכמים. במחקר המשך אשר נערך על-ידי מביני דבר בחברת ההשקעות הבינלאומית Morgan Stanley נטען כי כיום האחוזים מתקרבים בצעדי ענק אל ה- 100%. אותו המחקר, אף הרחיב והדגיש כי 34% מאוכלוסיית ארה"ב משתמשים אך ורק במכשירים הסלולריים למטרת הגלישה ברשת האינטרנט.

מחקרים נוספים שנערכו בארה"ב מצביעים כי מהפכת הסלולר אינה עוצרת ואף עוקפת את השימוש המוכר והידוע במחשב הביתי או הנייד. לדוגמה, נתון מעניין שפורסם באתר  Blog.flurry.comעוד בשנת 2011, מצביע כי משתמשי הטלפונים החכמים והטבלטים גלשו באינטרנט 94 דקות ביום בממוצע דרך המכשירים הניידים, וזאת לעומת גלישה של 72 דקות בממוצע באמצעות המחשב.

ומה קורה בישראל בתחום הסלולר?

אין ספק כי המגמה לא פסחה כלל גם עלינו. נכון לשנת 2013, מחקר שהתפרסם באתר המחשבים והסלולר feeder.co.il (שיווק עורכי דין בסלולר – מחקר), מצביע כי ישראל מדורגת במקום ה-12 בעולם בקצב חדירת הטלפונים החכמים, נתון אשר אף עוקף באחוזים בודדים את הקצב האמריקאי. המחקר מוסיף כי בכל יום 72% מהישראלים גולשים ברשת האינטרנט באמצעות הטלפון הנייד ואף עושים זאת כמעט בכל מקום לרבות הבית, העבודה, המרפאה, בית הקפה, אירועים חברתיים ועוד.

משהבנו את עומקו וחשיבותו של העולם הסלולארי ומכאן – חשיבות השיווק בו, עולה השאלה הגדולה מכל- כיצד עושים שיווק נכון ברשת זו?

חוקי האתיקה המשפטית מגבילים את השיווק המשפטי הישיר ועל כן שיטת שיווק המתבססת לדוגמא על שליחת מסרונים פרסומיים ברשימות תפוצה נרחבות אינה באה בחשבון. מנגד, עולם הסלולר פותח בפניכם, קהל עורכי-הדין דלתות חדשות הנכללות בגבולות אלו.

שיווק בסלולר לעורכי דין

ראשית, דאגו להתאים את אתר משרדכם כך שיהיה זמין ופעיל לקריאה בכלל המכשירים הסלולריים. על-פי הנתונים המוצגים מעלה, עולה כי אחוז גבוה ממבקרי האתר יבצעו פעולה זו דווקא באמצעות המכשיר הנייד ולא באמצעות המחשב. אתר אשר אינו יותאם למכשירים אלו יוביל לאיבוד מבקרים מסיבי או בשמם השני – לקוחות פוטנציאלים.

שנית, אין דיי בכך שאתרכם רק יותאם למערכת הסלולרית, עליכם לדאוג כי הגלישה באמצעות מכשירים אלו תהיה נוחה ביותר עבור המשתמש. כדוגמא לכך, מחקר אשר פורסם באתר המחשבים האמריקאי Compuware.com מציין כי 60% ממשתמשי הסלולר מצפים מהאתר לעלות למכשיריהם תוך פחות מ 3 שניות!

בנוסף לכך, זכרו כי מסך הטלפון קטן בהרבה ממסכי המחשב וכי אופן הגלישה הסלולרי שונה לחלוטין מאופן הגלישה הממוחשב, דאגו כי אתרכם הסלולרי יוכל להפנות בקלות את הגולש לעמוד הפייסבוק / לינקדאין של משרדכם וכן יאפשר יצירת קשר עמכם באופן מהיר ונוח.

לבסוף, נסו לחשוב מחוץ לקופסא ולהתייצב בראש החזית הטכנולוגית. אחד היתרונות העיקריים אשר מייחד את הרשת הסלולרית לעומת הרשת הממוחשבת טמון בשירותי המיקום שזו מספקת. מהנתונים אשר הוצגו במחקר הנערך על-ידי אתר האינטרנט המוביל Prosper Mobile Insights, כ- 16.7 מיליון מבעלי הטלפונים ניידים עושים שימוש בשירותי המיקום בכדי למצוא את בתי העסק המתאימים להם. שירות זה מאפשר לגולש לנתח את העסקים על בסיס קרבתם אליו, נתון המהווה פעמים רבות שיקול מרכזי בהחלטתו. נסו לחבר את משרדכם לשירותי המיקום ודאגו כי משרדכם יהיה על המפה – תרתי משמע.

***************

כלל המידע בדבר נותני השימוש בטלפונים ניידים ברחבי העולם, וכן המחקרים בנוגע לשימוש בשיטת השיווק הסלולרי בשוק האמריקאי נלקחו מאמר נרחב אשר פורסם באתר המשפטי law practice advisor אנו מזמינים אתכם לעיין במאמר המלא – סטטיסטיקה לגבי שיווק בטלפון נייד.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין