חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שימוש נכון בפייסבוק לשיווק משרדי עורכי דין – המדריך לשיפור תוצאות בשיווק דיגיטלי

השנה היא סוף 2018, ואם אין לכם עדיין פרופיל ברשת חברתית – בדגש על פייסבוק – אינכם פועלים באופן יעיל בשיווק משרדכם בזירה דיגיטלית שנחשבת למשמעותית ביותר אולי היום.

ברשת החברתית פייסבוק ישנם יותר מ-2 מיליארד (!) משתמשים פעילים – כרבע מאוכלוסיית העולם. בישראל יותר מ 43% מהאזרחים הם משתמשים פעילים בפייסבוק ומדובר בפלח אוכלוסייה ניכר הדורש תשומות מיוחדות בהיבט השיווקי של משרדי עורכי הדין.

לפיכך, משרד רובוס גיבש עבורכם רשימת טיפים מנצחים לשימוש נכון ברשת פייסבוק, כדי לשפר את הפרופיל העסקי שלכם ברשת, לגבש פוסטים איכותיים שימשכו קהל ועניין רב יותר, תוך ביצוע ניטור וניתוח פעילות המבקרים בפרופיל העסקי שלכם, מבקרים אשר מהווים בפועל לקוחות פוטנציאליים עתידים.

נצא לדרך:

1. אסטרטגיה ותכנית שיווק: ניצול הפייסבוק לצרכים שיווקיים הוא כאמור בלתי נמנע, אף יש לבצע זאת במסגרת אסטרטגיה ותכנית שיווק ברורה. ללא הגדרת יעדים ומטרות ברורות וניתוח השוק התחרותי, היעילות משיווק ברשת החברתית יפחת משמעותית, וזה גם ניכר ברשתות: פוסטים לעיתים 'תלושים' ולא מחוברים לחיי היום-יום במשרד, תמונות באיכות נמוכה ועוד.

2. תמונות בפרופיל העסקי: שימוש בלוגו הממותג של משרד עורכי הדין ברזולוציה גבוהה בתמונת הפרופיל (אם אין, נמליץ לגבש לוגו), כאשר בתמונת הרקע ניתן להשתמש בתמונה אחרת, למשל – צילום ממיקום מסוים במשרדכם, כגון חדר הישיבות, המבואה או הנוף הנשקף. על התמונות להיות באיכות גבוהה ולשדר מקצועיות.

3. המידע העסקי הבסיסי: מלאו באופן מלא את המידע אודות משרדכם בעמוד הרלוונטי בפרופיל הפייסבוק שלכם. בין היתר, כתובת, דרכי יצירת קשר, תחומי עיסוק וקישור לאתר האינטרנט. ניתן אף להוסיף את "חזון" המשרד. חשוב למלא את כלל המקומות האפשריים – לכל אחד מהם יש משמעות מבחינת חיפושי עומק במנוע החיפוש של פייסבוק, נושא SEO ועוד.

4. סידור הפרופיל העסקי: כיום פייסבוק מאפשרת לסדר את הפרופיל העסקי לפי "טאבים" – Tabs (או חלקים) שונים, לפי ראות עינכם ואין צורך להסתפק בברירת המחדל של פייסבוק. הנכם יכולים, למשל, להוסיף "טאב" אודות תחומים או סוגיות משפטיות ספציפיות, אפשר להוסיף "טאב" לגבי כנסים ספציפיים, לגבי החלטות מעניינות שקיבלתם בבתי המשפט ועוד. השליטה בידיכם.

5. תכנון פוסטים: כדי להצליח במסגרת תכנית שיווק דיגיטלית, יש לתכנן ולתזמן פוסטים ושיתופים במדיה החברתית. פתחו לכם יומן ייעודי לתזמון פוסטים בפייסבוק, כך שיתאימו לצורכי המבקרים בפרופיל העסקי. פייסבוק מאפשרת גם תזמון פוסטים על ידי הגדרת תאריך ושעת הפרסום (למשל, תזמון ברכת חג שמח בערב החג). לימדו את הקהל בעמוד שלכם – מתי זמן התגובה גבוה יותר, מתי פוסטים פחות זוכים להתייחסות ועוד.

6. תדירות הפרסום: שיתוף פוסטים צריך להיעשות באופן חכם ולא בצורה המעיקה על חברי הפרופיל העסקי. נמליץ לא לעבור את המכסה הבסיסית של פרסום אחד ליום (יש גם שיאמרו פעם ביומיים). אחרת, ייתכן והדבר יעיק על חברי הפרופיל המקבלים עדכון ישיר מהרשת החברתית. זכרו שגיוס 'לייק' לעמוד – קשה עד מאוד, אבל ברגע שפלוני מסיר את הלייק שלו מהעמוד – הוא כבר לא ישוב.

7. פתחו קבוצת פייסבוק ייעודית: הרשת החברתית מאפשרת לכם לפתוח קבוצה ייעודית בנושאים שונים, זאת למשל כתחליף לבלוג אינטרנטי, ובה אתם יכולים לייצר קהילה בתחום משפטי מסוים. למשל, פתיחת קבוצה בנושא עוולות צרכניות ותובענות ייצוגיות, יאפשר לכם להבין את קהל הלקוחות הפוטנציאלי הקיים בשוק. יש לזכור כי קשה לגייס עוקבים לקבוצות, והאתגר הוא לגייס קהל שלא רק עוקב – אלא גם מגיב. בתחומים בהם יש פעילות 'במאסה' (נזיקין… דיני משפחה… ביטוח…) – סיכוי ההצלחה גדולה יותר, ולחילופין – בתחומי נישה ספציפיים.

8. פוסטים בוידיאו: אם תמונה אחת שווה אלף מילים, אז סרטון וידיאו שווה "מיליון" מילים. נסו לפרסם קטעי וידיאו קצרים על המשרד, הצלחותיכם בתיקים מסוימים והדרכה משפטית קצרצרה בתחום מסוים. הסרטונים צריכים להית קצרים (בין כמה שניות בודדות כ- 'טיזר' ועד ~45 שניות), וניתן להכניס בתוכן נושאים שונים הקשורים – בין אם תגובה על ענייני היום הקשורים לתחומי העיסוק שלכם, ובין עם הסבר חצי משפטי על מושג משפטי.

9. פוסטים בוידיאו – לייב: פייסבוק מאפשרת לכם לשתף בשידור חי מהמצלמה שלכם בטלפון הנייד. משנת 2016, השימוש בשירות "פייסבוק לייב" שילש עצמו. במידה ואינכם בטוחים או מעוניינים שלא לצאת מהתסריט הכתוב, ביכולתכם עדיין לפרסם סרטון וידיאו ערוך. קחו בחשבון שפייסבוק מקדמת את נושא ה- Live, ולכן ברגע שאתם יוצאים לשידור שכזה – חלק ניכר מהעוקבים אחריכם מקבלים על כך הודעה – ומתחברים, משמע – חשיפה גדולה.

10. הגדלת התעבורה בפרופיל העסקי: בשיתוף כתבות ומאמרים רלוונטיים בתחום העיסוק המשרדי, היקף התעבורה בפרופיל שלכם יגדל, גם אם לא תפרסמו תוכן איכותי מפרי יצירתכם. רוצה לומר – לא חובה תוכן מקורי משלכם. קשה ליצור כמות כה גדולה של תוכן ייעודי משלכם. מותר (ורצוי) גם לקחת כותרות מעיתונות, כתבות וטורי דעה מהתקשורת הכלכלית – לשתף ולכתוב במשפט קצר את דעתכם שלכם.

11. שימוש במסנג'ר: הפרופיל העסקי שלכם יקושר לצ'אט ייעודי של פייסבוק (מסנג'ר) שדרכו ניתן להתקשר במלל עם אחראי הפרופיל העסקי במשרדכם. זוהי דרך מצוינת לבסס אמצעי קשר נוסף עם לקוחות פוטנציאליים חדשים. זכרו כי גם אם אתם כותבים בצ'אט – אתם עדיין מעניקים ייעוץ משפטי ברמה מסוימת, ויש להקפיד על כללי האתיקה, צורת הכתיבה,

12. קיום אירועים: אירועים שמארגנים משרדי עורכי דין יכולים להוביל להתעניינות בשוק, קידום נטוורקינג איכותי ולעניין בקרב לקוחות פוטנציאליים. לשם שיווק יעיל וזול של האירוע ניתן לפתוח Event בפייסבוק ולשתפו לאלפי אנשים בו זמנית. בדומה לשיווק באמצעים אחרים המלל של האירוע, החל מכותרתו לתוכן הנלווה, חייב להיות מזמין וככזה המודיע למשתתפים באירוע כיצד האירוע יסייע להם ויעשיר את הידע שלהם.

13. מודעות בתשלום: פייסבוק מאפשרת יצירת מודעה ממוקדת גיאוגרפיה ודמוגרפיה, כזאת המאפשרת שיווק יעיל ונקודתי, לשם משיכת לקוחות חדשים למשרדכם. מערכת הפרסום של פייסבוק היא יעילה מאוד – ומאפשרת – ככל שמשתמשים בטירגוט נכון (target) של אנשים – להגיע בסכום לא גדול – להרבה מאוד אנשים שמהווים קהל יעד פוטנציאלי. למדו את המערכת – והשתמשו בה.

14. שיווק הפלטפורמה החברתית: כדי ליידע לקוחות נוכחיים ופוטנציאלים לגבי הפרופיל העסקי שלכם בפייסבוק, נמליץ על הצבת לינק לפרופיל באתר האינטרנט שלכם, בחתימת הדואר האלקטרוני, בניוזלטר המשרדי, בהזמנות לאירועים, ובעצם – כמעט בכל אלמנט היוצא ממשרדכם.

15. תוכן, תוכן ותוכן: הטכניקה של הפרסום בפייסבוק חשובה, אך בהיעדר תוכן איכותי, ממוקד ורלוונטי לקהל המבקרים – היתרון ברשת החברתית מתמסמס. יש לוודא לפני פרסום פוסט בפייסבוק שאין בו טעויות טכניות, כגון טעויות דקדוק, אך גם לא טעויות מהותיות, כגון טעויות עובדתיות או טעויות בניתוח משפטי. בשיווי המשקל בין משפטי לבין שיווקי – הכף נוטה לכיוון השיווקי. חשוב שהתוכן יהיה מעניין וייכתב מהפריזמה השיווקית. כמובן שהוא צריך להיות משפטי, אך אינו צריך להשתמש בטרמינולוגיה שכזו, לדוגמה.

16. ביקורות והמלצות: אחוז ניכר מהגולשים ברשת האינטרנט מחפשים ביקורות באתרים ובפלטפורמות השונות ואלה משפיעות על קבלת ההחלטות שלהם, בין היתר לגבי בחירת משרד עורכי דין. לאור זאת, ניתן לבקש מלקוחות שבעי רצון להמליץ עליכם בפרופיל העסקי שלכם בפייסבוק. למשל, בסימון "5 כוכבים" וכתיבת מלל מתאים בפרופיל או בתגובות לפוסטים שלכם.

17. ניטור ובקרה: פייסבוק מספקת כלים של ניתוח וניטור פעילות המבקרים בפרופיל העסקי המסייעות לכם להבין אילו פוסטים או שיתופים המבקרים העדיפו יותר או פחות ובכך להשתפר לפעמים הבאות. ישנו צורך בלמידה שוטפת וככל שתבינו את קהל המבקרים שלכם טוב יותר, ייתכן וחלק מהם יהפכו ללקוחות בפועל של משרדיכם. שימו לב – מחודש לחודש הנתונים שפייסבוק מעמידה לרשות המשתמשים הופכים נרחבים יותר. מומלץ לעקוב.

לסיכום – רשת פייסבוק היא כלי נהדר היכול להשתלב באופן יעיל ואיכותי במסגרת תכנית השיווק של כל משרד עו"ד, ולא משנה מה גודלו ומה תחום עיסוקו – ומעבר לכך – להוות חלק משמעותי בתוכנית השיווק.

כדי להצליח בשיווק בפייסבוק יש לשפר באופן וויזואלי את הפרופיל העסקי שלכם, לתכנן את שיתוף הפוסטים, מלל ווידיאו, לבחון שימוש במודעות בתשלום ולהקפיד על תוכן מעולה ללא שגיאות. במהלך השימוש בפייסבוק, אין לשכוח לנטר באופן שוטף את השפעת הפעילות שלכם על גבי הרשת החברתית ולבחון דרכים לשפרה.

לא לחינם נאמר כי practice makes perfect, מי שידע לשלוט ברשת החברתית הגדולה בעולם – ידע גם לגייס לקוחות (לצד שימור לקוחות קיימים). בהצלחה!

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין