חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שינויים במתודולוגיה של מדריכי דירוג אמריקאיים

מדריך הדירוג האמריקאי רב התפוצה Best Lawyers הודיע כי הוא עומד לערוך שינוי במתודולוגיית הפעולה שלו ולרשום את משרדי עוה"ד במקום על פי דירוגם- על פי סדר אלפבתי שלהם.

הסיבה לשינוי זה, נובעת גם מההבדלים בין מדריכי הדירוג הישראליים והאירופאיים- לאמריקאים. להבדיל מהמדריכים המקומיים או משכנינו מהאיחוד האירופי, בארה"ב מדורגים אלפי משרדים בעת ובעונה אחת. כך, בעת שמחלקת המחקר של המדריך עבדה על פרסום דירוג 2010, הם פעלו מול 10,659 משרדי עו"ד. מתוך מספר לא יאמן זה, 8,903 משרדים (חלקם אגב, כוללים אדם אחד בלבד) קיבלו דירוג כזה או אחר.

כאשר מדובר על מספר כה רב של משרדי עו"ד, ההבדלים מבחינת איכות והציון הכולל, הם כמעט חסרי משמעות, ולכן הוחלט במדריך Best Lawyers לפרסם את משרדי עוה"ד בסדר אלפבתי ולא כדירוג מספרי.

האם גם מדריכי הדירוג הישראליים והאירופאיים צפויים ללכת בדרך זו ? לעניות דעתי, התשובה שלילית. קריטריונים של איכות צריכים תמיד לבוא על פי הכמות, אחרת תחום ה- Legal Marketing לא יוכל לבדל משרדים מסוימים מאחרים. בנוסף, בל נשכח שסדרי הגודל שונים לחלוטין.

הנה נתון לא יאומן שימחיש זאת. באיסוף הנתונים לדירוג 2010, שלח המדריך-

  • 52,480 סקרים ללקוחות של משרדי עו"ד בארה"ב
  • 43,900 שאלונים לעורכי דין בארה"ב
  • 2,314 סקרים לאנשי Marketing במשרדי עוה"ד
  • 2,322 סקרים לאנשי השמת כוח אדם בתחום המשפטי
  • 8,597 סקרים למשרדי עו"ד בהם לא פועלים אנשי Marketing
  • 2,322 שאלונים לשותפים במשרדי עו"ד

הסקרים והשאלונים הללו אוספים מידע בתחום המוניטין, מומחיות, מיתוג, עלות שכר טרחה ועוד, ממשרדי עוה"ד ומאנשים רבים בתחום. המשמעות היא לשלב את כל השאלונים והסקרים הללו לכדי מדריך דירוג אחד… משימה בלתי אפשרית כמעט.

צעד זה, להבדיל מצעדים אחרים בתחום ה- Legal Marketing לא יגיע ככל הנראה לישראל ולארצות אירופה, מכיוון שהכמויות שונות (כן, למרות שמספר עוה"ד בישראל הוא מהגבוהים בעולם), והרצון של השוק הישראלי לדירוג על פי איכות, לא יעלם בנקל.

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין