חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שינויים, חידושים והבהרות לקראת ההגשות לדירוג ליגל 2021

כמדי שנה, המדריך יוצא בשורת חידודים חשובים לפרטים הקיימים במדריך, כמו גם שורת שינויים (אם כי לא רבה) שהוטמעו לראשונה השנה. ריכזנו עבורכם את עיקרי הדברים, בקליפת האגוז.

הדד-ליין הנקבע להגשות הינו ה-10.8 (לממליצים כמו גם להגשה עצמה – בכפוף להשלכות הקורונה), כשב-1.9.20 יחלו בקביעת ראיונות למשרדים אותם מעוניינים לראיין. ניתן כמובן לשלוח דוא"ל ביוזמת המשרד לבקשה לקבוע ראיון, אם כי המדריך לא מתחייב לקבוע ראיון לפונים אליו.

בהיבטי ממליצים – מומלץ למלא כמה שיותר שדות בכדי שפנייה תגיע ליעדה ולא תיכלא בתיבת הספאם. כרגיל, מבקשים שלא לגעת בפורמט האקסל עצמו. המדריך יצור קשר עם הממליצים באמצעות דוא"ל  בלבד. ככלל, מומלץ להדגיש אילו מהלקוחות חדשים ומה משך מערכת היחסים עמו. אין מגבלה על כמות ממליצים – מומלץ להציג 20 ממליצים איכותיים לכל הפחות. יצוין כי טופס הממליצים עצמו נותר זהה לזה של שנה שעברה. שימו לב, חשוב שהגורם הממליץ יהיה בכיר דיו מצד אחד, שיידע להעיד על איכות העבודה המשפטית מצד שני ואולי חשוב מהכל – שאנו משוכנעים מה תהיה המלצתו עלינו.  

לגבי סודיות – את המידע הסודי יש להכניס באדום, כשהוא מוקף במילה "confidential". המדריך ביקש לחדד כי יש להיות ברורים מאוד לגבי מה שחסוי – האם מדובר ב: תיק בכללותו, זהות הלקוח או מידע ספציפי.

כמו כן, המדריך מצא לנכון להדגיש כי יש להימנע מפסקאות ארוכות ואמירות לא מבוססות במבוא הכללי כמו גם בפידבק על הדירוג הקודם – כדאי להסתמך על כמה שיותר ראיות ועובדות.

תחומי העיסוק המשפטיים אליהם משרדים בשוק הישראלי יכולים לבצע הגשה נותרו זהים לאלו של שנה שעברה, פרט לכך שתחום ההתחדשות העירונית בוטל כליל.

נמשכת המגמה של שימת דגש רב יותר דירוג פרסונלי של עורכי הדין (שכן, בבואם של לקוחות לבחור משרד, הפרסונות המובילות את המשרד והפעילות הינן שיקול מרכזי בבחירתו). יוזכר כי בדירוג של 2020 היו לא פחות מ-104 כניסות חדשות של עורכי דין לדירוג הפרסונלי.  בפרט, ישנו מיקוד על נשים, בני מיעוטים וקבוצות חסרות ייצוג. בטופס עצמו נוסף אף עידוד לכלול עורכי דין מקבוצות אלו בהגשה.

בטופס עצמו לא ניכרים שינויים רבים במיוחד: המדריך מחדד, לעניין מילוי המבוא, שיש להדגיש את השינויים שקרו בתוך הצוות לרבות צמיחה וגדילה, אזורי מיקוד חדשים, לקוחות חדשים ולקוחות מפתח. הוא מבקש לשים דגש על בידול מפירמות אחרות בהיבטי הרחבת הצוות, התרחבות לתחומי עיסוק שונים ויוזמות יעילות בהיבטי חיסכון כסף ללקוח. המדריך אף הוסיף מקום להצגת פעילות המשרד המערבת חדשנות בטיפול בלקוחות – בהיבטי חיוב, גיוון, טכנולוגיה שהוטמעה ושיתופי פעולה. בנוסף, בכל הנוגע לצוות, ניתן להכניס יותר משלושה שותפים מובילים, אך מבקשים לכלול רק את אלו עם ממליצים טובים, פידבק מצד עמיתים ותפקיד מוביל בעסקאות (וכמובן, כאמור, נשים, בני מיעוטים וקבוצות חסרות ייצוג). הדבר נכון גם לקטגוריית שותפי הדור הבא ועורכי דין שהם בקטגוריית 'כוכבים עולים'.

כל הגשה מוגבלת ל-20 עסקאות בלבד, כשהמלצת המדריך לעניין משרד שמגיש בתחום העיסוק לראשונה – לתת דוגמאות מהשנתיים האחרונות ולפחות 10 דוגמאות חדשות.

לראשונה, נוספה קטגוריה בטופס של Work Highlights – קטגוריה זו מאפשרת סיכום קצר של שלושה "שיאי עבודה" מותרים לפרסום, ללא קשר ל-20 התיקים שנמנים בהמשך. להבנתנו מידע זה יסייע למדריך בכתיבה בהמשך אודות המשרד, בפרסום הדירוג עצמו.

במסגרת שינויים מינוריים בטופס ניתן למנות הורדה כליל של "Matter Overview", שרבים חשו כי יוצר כפילות לעניין המידע שניתן במסגרתו ובמסגרת ה- Matter description בתיקים המותרים לפרסום ו- Matter Summary בתיקים החסויים. כמו כן, בסוגיית ה- Jurisdiction הורדה השאלה לגבי מיקום תחילת העניין.

לסיכום, פרט להוספת Work Highlights ושימת דגש רב יותר על חדשנות ועל הדירוג הפרסונלי, בפרט לעניין נשים, בני מיעוטים וקבוצות חסרות ייצוג, לא נראה כי המדריך נקט בשינויים מרחיקי לכת בפורמט הטופס של השנה הבאה עלינו לטובה.

את הדדליין, טפסי ההגשה וההנחיות להגשה ניתן למצוא כאן. בהצלחה למגישים!

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין

‏1…2…3… נמכר למשרד עו"ד

בחלק בלתי מבוטל מהחברות המסחריות הגדולות בעולם, תקציב הייעוץ המשפטי החיצוני הולך ומצטמצם מסיבות שונות. הדרכים לייעול הייעוץ המשפטי החיצוני מחד, והפחתת עלויות הייעוץ המשפטי

קרא עוד