חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

7 צעדים פשוטים להצלחה בלינקדאין

לינקדאין (LinkedIn) הינה רשת חברתית המונה כ- 600 מיליון משתמשים ברחבי העולם, וממותגת כ- 'רשת מקצועית', כלומר, רשת בה אנשים "מבלים" במטרה לייצר הזדמנויות ולקדם את עסקיהם. זאת בשונה מפייסבוק ואינסטגרם, הנתפסות כרשתות יותר חברתיות פר סה, בהן ניתן למצוא ערבוב בין פרסומים עסקיים לבין תמונות מנופש משפחתי, סגנון חיים ואירועים מיוחדים.

בארצנו, רשת הלינקדאין נתפסת מעט 'מאיימת' עבור ציבורים גדולים לרבות, עורכי דין אשר עדיין חוששים ממנה בגלל השימוש בשפה האנגלית, או בגלל האופי העסקי מדי שלה – אולם בפועל, לינקדאין היא פלטפורמה מצוינת לקידום עסקיכם.

אחת הבעיות העולות היא שעורכי דין רבים משתמשים בלינקדאין לטובת התחברות וגלילה בין פוסטים של אנשים אחרים – ולא ככלי אשר מסייע בפיתוח עסקי ובגיוס לקוחות חדשים. בלינקדאין יש את כל מה שעורך דין עשוי להזדקק לו בכדי ליצור קשרים המובילים להזדמנויות חדשות. זה רק עניין של מינוף הכלים וליישום טוב יותר.

לשם כך, להלן כמה טיפים לעורכי הדין העושים את צעדיהם הראשונים בלינקדאין:

(1) מצאו נישה

מניסיוני מדובר בכלל רלוונטי לכל פלטפורמה באשר היא, במיוחד בשוק עריכת הדין 2020.
ישנם רבבות עורכי דין בכל תחום עיסוק (דיני משפחה, נזיקין, נדל"ן, ועוד ועוד). השאלה היא איך הם מבדלים את עצמם ממתחריהם?

אימוץ של נישה מסוימת מאפשר להפגין ולשווק את הערך של משרדכם לשוק ממוקד מאוד. אם ברצונכם להצליח כעורכי דין גם במרחב הדיגיטלי של רשת הלינקדאין, אתם יכולים ליצור קשרים עם כל אחד, אבל צריך להתחבר לחברים ואנשים שהם קהל היעד שלכם.

התמקדות בנישה צריכה לבוא לידי ביטוי באופן בו אתם מתחזקים את עמוד הלינקדאין שלכם – החל מדרך יצירת הפרופיל וכלה בתוכן בו אתם משתפים.

דוגמא לנישה למשל יכולה להיות תחום הפינטק – שיכול להיות רלוונטי הן לעו"ד בתחום הליטיגציה, תחום ההייטק, הסייבר ועוד.

נישה יכולה להיות כל תחום משנה אשר ניתן לשזור אותו בפעילות הכללית שלכם. עו"ד לדיני נזיקין יכול לאמץ נישה של ספורטאים, או של רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים. עו"ד משפחה יכול לאמץ נישה של ייצוג משפטי עבור הקהילה הגאה. גם תחום הקנאביס, הפך להיות נישה פופולארית בשנים האחרונות.

(2) השקיעו בפרופיל העסקי והאישי

מטרת הנוכחות בלינקדאין היא לייצר סביבכם 'באז' מקצועי ולמצב את עצמכם כאוטוריטות בתחום העיסוק הרלוונטי. הבעיה מתחילה כאשר רוב הפרופילים בלינקדאין של עורכי הדין נראים כמו קורות חיים מקוונים המתמקדים בתיאורים יבשים של איפה הם למדו, עבדו וצברו את ניסיונם.

במקום זאת, כתבו פרופיל המתמקד באופן בו אתם כאנשי מקצוע יכולים לעזור לקהל היעד שלכם, להשיג את יעדיהם ולפתור את בעיותיהם. הפרופיל שלכם אמור להבהיר מי אתם, במה אתם עוסקים ואת הערך והתועלת הייחודית שאתם יכולים לספק לקהל הנישה הספציפי שלכם.

נקודה חשובה נוספת – הקפידו על כתיבה בשפה שקהל היעד יבין, ולא בשפת עורכי דין. והערה למתקדמים – לא חובה לכתוב באנגלית.

(3) הגדילו את רשת הקשרים שלכם

לאחר שביצעתם אופטימיזציה לפרופיל, מצאו חברים בקהל היעד שלכם והזמינו אותם להתחבר. מעל לכל, רשת לינקדאין מהווה מנוע חיפוש עוצמתי ורב ערך למציאת הקהל האידיאלי שלכם להתחברות ויצירת הזדמנויות. אתם יכולים להשתמש בפונקציית החיפוש של לינקדאין כדי לחפש אנשים ולסנן תוצאות לפי גורמים הכוללים שם, תפקיד, מיקום גיאוגרפי, סוג ענף, שם חברה ועוד.

אגב, ללינקדאין יש פיצ'ר שנקרא Sales Navigator. הוא אמנם לא קיים בגרסה החינמית, אבל מדובר בכלי יעיל ביותר לחיפוש אנשים.

למשל – החיפוש עבור General Consultant , מעלה עשרות אלפי תוצאות. אבל, כשמחברים את זה עם חיפוש המילה Aviation (תעופה) מקבלים 92 תוצאות בלבד! 92 אנשים סופר-רלוונטיים שבקלות ניתן להגיע אליהם, ליצור איתם קשר ולהתחיל שיחה.

(4) הצטרפו לקבוצות

בנוסף ליצירת קשרים אישיים, מומלץ לחפש קבוצות לינקדאין רלוונטיות לתחומי העיסוק שלכם ולהצטרף אליהן. בלינקדאין יש אלפי קבוצות שמתמקדות כמעט בכל נישה בענף שאפשר להעלות על הדעת. הן מורכבות מאנשים עם תחומי עניין משותפים, ובהן תוכלו לשתף תכנים פרי יצירתכם.

הקבוצות מאפשרות לאנשים עם תחומי עניין דומים ליצור קהילות, בהן אנשים מפרים זה את זה בידע ומפתחים קשרים אישיים ומקצועיים.

הצטרפו לקבוצות משיקות לתחומי העיסוק שלכם – למשל עו"ד בתחום הבנקאות יכול להצטרף לקבוצת ה-Finance Club, המונה מעל מיליון משתתפים, ובה ניתן לדון במגוון רחב של נושאים רלוונטיים ולאתר אנשי מפתח בתחום.

עו"ד הפועל בתחום המטבעות הווירטואליים, יכול בעזרת מילות חיפוש רלוונטיות להגיע לקבוצות המונות כל אחת מאות אלפי משתתפים. אפילו בתחום דיני העבודה ניתן למצוא קבוצות רלוונטיות בהן ניתן לקבל עדכונים על המתרחש בתחום בכל העולם ולפתח קשרים עם אנשים מהתחום.

(5) העשירו את הפרופיל שלכם בתוכן

ישנן כמה דרכים לשתף את התוכן שלכם ברשת הלינקדאין. אם התוכן מתפרסם בפלטפורמה אחרת, כגון הבלוג המשרדי שלכם, אתר חדשות או כתב עת, כתבו סיכום קצר ושתפו אותו בפוסט חדש בפרופיל שלכם. אם מישהו מהרשת שלכם "אהב" או הגיב על הפוסט, הוא "יקפוץ" ברחבי הרשת של אותו אדם שהגיב – וכן הלאה.

הידעתם? בעוד שמיליוני אנשים משתמשים בפלטפורמת הלינקדאין, רק אחוז בודד (!) מפרסם ומפיץ מידע. ולכן, יש פה מקום משמעותי לפרסום ולשיווק תוכן שיקבל חשיפה משמעותית – בפשטות, בקלות והכי חשוב – בחינם. בין היתר, זו גם הפלטפורמה המקצועית הכמעט יחידה שמעניקה יתרון ונקודות זכות לתוכן אורגני שאינו ממומן או מקודם בכסף.

(6) שתפו תוכן של אחרים

דרך מעניינת ליצור קשרים עם אנשים היא על ידי שיתוף תכנים של אחרים בעמוד האישי שלכם.
ראיתם פוסט מעניין אצל אדם אחר? שתפו אותו וכתבו כמה מילים משלכם. תתפלאו כמה פרגון יכול להשפיע על מערכות היחסים שאתם יוצרים ברשת הזו ולא פחות חשוב – ככל שתגיבו יותר על נושאי ותחומי העניין שלכם, כך תחשפו לנושאים, אנשים ותחומי עניין הקרובים יותר אליכם.

(7) ייבאו אנשי קשר מקצועיים מהדוא"ל שלכם

זוהי דרך מהירה וקלה למצות חיבורים שכבר יצרתם. לאחר שתיתנו אישור, לינקדאין תחפש בחשבון הדוא"ל שלכם כתובות המקושרות לחשבונות בלינקדאין, מה שמאפשר לכם לייבא אנשי קשר רבים שכבר קיימים אצלכם במערכת – במכה אחת.

לסיכום

למרות הסטיגמה הרווחת כפלטפורמה מסובכת ואפורה, לינקדאין מהווה למעשה כלי עוצמתי לשיווק ופיתוח עסקי של משרדכם בכל הרמות.

משרדי עו"ד ורו"ח רבים פועלים כבר ברשת הזו ומצליחים לייצר לעצמם לא רק קשרים ולייקים לפוסטים שלהם, אלא עבודה של ממש. לא אחת מגיעות אלי תגובות מלקוחות אשר מספרים כי מאמר שכתבו ושיתפו הגיע למקבל החלטות בחברה מסוימת, ואפילו התגבש לכדי עבודה.

מלאו אחרי שבעת הטיפים מעלה – ואני בטוחה שהתוצאות לא יאחרו להגיע!

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין

ליגל מרקטינג במשרדי עורכי דין – טרנדים ושינויים בעידן הרשתות החברתיות והתחרות העזה

המונח "ליגל מרקטינג" (Legal Marketing) מתייחס באופן רחב לפרסום ולשיטות שיווק ופיתוח עסקי שונות, לרבות טיוב תהליכים פנימי, נושאי רשתות חברתיות, קידום קשרי לקוחות (CRM), שמירת קשר עם בוגרים וכדומה.

קרא עוד