הגשת מועמדויות למכרזים הינה חלק משמעותי וחשוב בפיתוח הפעילות של משרדי עורכי דין,  והיא רלוונטית למשרדים בכל גודל ובכל תחום. זכייה במכרז מביאה עמה, מעבר להגדלת הפעילות המשרדית גם מיתוג יוקרתי יותר וכמובן – שכר טרחה ראוי. משרדים רבים מדווחים כי הזכייה במכרז מקלה על גיוס לקוחות אחרים למשרד, ומאפשרת את הגדלת הפעילות גם במישורים שאינם קשורים ישירות למכרז בו זכו וזאת לאור האספקט השיווקי והמיתוגי הקיים לזכייה במכרז.

ההבנה הזו כי הגשת מועמדות למכרזים היא כלי פוטנציאלי חשוב למשרד הביאה לכך שבכל שנה משרדים רבים מגישים מועמדות למכרזים ומשקיעים זמן ומשאבים רבים על מנת להוציא תחת ידיהם את המסמך הטוב ביותר, ולמעשה, זה שיגבור על כל המתחרים האחרים.

בשל החשיבות ההולכת וגוברת של מסמכי מכרז ערוכים ואיכותיים הלוקחים בחשבון הן את המתרחש בשוק עריכת הדין מבחינת שכר-טרחה, והן אלמנטים שיווקיים לא מעטים – מוצאים עצמם משרדי עו”ד רבים מבצעים הגשת מועמדות למכרזים תוך הסתייעות בגופי Legal Marketing.

לתהליך זה יש רלוונטיות וערך מוסף בעבור משרד עורכי-הדין ממספר טעמים:

  • תחרות בשוק – על התחרות בשוק עריכת הדין כבר דובר רבות. אין ספק שהשוק הרווי נותן אותותיו, ועורכי דין נדרשים להציג ערך מוסף וייחודיות על פני חבריהם – גם בכל הקשור להגשת הצעה למכרז – מסמך המביא לידי ביטוי הן יכולות שיווק, הן יכולות תמחור, והן כתיבה קצרה ולעניין.
  • שיווק משרד עו״ד במכרז – הפן השיווקי בעבודתו של עורך הדין חשוב מתמיד, כידוע, באתר, במסמכי הגשה למדריכי דירוג, רשתות חברתיות, פרסומים משרדיים וכד’ אך גם במקומות פחות צפויים, כמו בעת הגשת מסמכי מכרז, אשר הכנתם נתפסת כעבודה משפטית ואדמיניסטרטיבית גרידא.
  • הרציונל בהגשת מכרז – הסיבה לצורך בהוספת אספקט שיווקי נמצאת בהגדרת המושג מכרז, הטומנת בחובה רמז עבה לצורך ביתרון יחסי על פני אחרים:

” פרסום פנייה להגשת מועמדות לביצוע עבודה/איוש משרה וכד’ במטרה לבחור את המועמד או ההצעה המתאימים ביותר שהוצעו”

איך ניתן להגיש את ההצעה הטובה ביותר? 

מומלץ לחשוב על הדברים מנקודת מבטו של עורך המכרז, אותו גוף אשר יקבל לידיו עשרות הצעות של משרדי עו”ד המציעים את עצמם לתפקיד. ניתן להניח שהרוב המוחלט של המסמכים הללו ייכתבו בשפה משפטית ויהיו מאוד דומים זה לזה. במצב זה, משרד המבקש לזכות במכרז נדרש לבלוט מעל שאר ההגשות, ולהדגיש את יכולות המשרד והערך המוסף שהוא מציע בכל דבר – באופן ההגשה והכתיבה, בצורה בה נראים המסמכים, בדרך ‘המכירה’ של המשרד במסמכים, וכמובן – גם בשכר הטרחה שמשרד עורכי הדין מבקש לעצמו.

אין ספק שחלק משמעותי בערך המוסף הוא מקצועיותו של המשרד, ניסיונו והידע שהוא צבר במהלך שנות פעילותו, אך נקודת המפתח היא הנגשת מידע זה לקורא המסמך. מטרה זו ניתן להשיג ע”י שימת דגש על הפן השיווקי של התוכן, עניין חשוב אשר בכוחו להשפיע על תוצאות המכרז.

משרד Robus מסייע למשרדי עורכי-דין בתהליכי הגשה למכרזים, תהליך המגלם בתוכו שני יתרונות משמעותיים:

  1. העברת הנטל– נושא הכנת מסמכי המכרזים הינו “תיק” משמעותי, הכולל בתוכו אדמיניסטרציה לא מעטה. מעבר לכך, פעמים רבות שותפים במשרד עו”ד לא מגיעים להכנת המכרז, ושבים אליו סמוך למועד האחרון להגשה, מה שיוצר לחץ זמן משמעותי להגשה – דבר המשליך גם על איכותה. בשלב זה המשרד נותר לכאורה עם שתי אפשרויות פעולה, ששתיהן אינן ממקסמות את סיכוי הזכייה במכרז : האפשרות הראשונה – עורכי הדין במשרד נדרשים לטפל בהכנת והגשת המסמכים דבר המבזבז זמן עבודה יקר, שראוי וינוצל באופן אחר. לחלופין, העברת הטיפול לסגל אדמיניסטרטיבי או הצוות המשפטי הזוטר (מתמחים) דבר המשפיע על איכות המסמכים המוגשים.

משרד Robus מספק אופציה שלישית ועדיפה – לפיה הטיפול בהכנת והגשת המסמכים מבוצע על ידי צוות מיומן בתחום ה- Legal Marketing המכינים את המכרז בדגש על היכרות עם השוק – וניסיון בהגשת מסמכי מכרזים.

  1. כתיבה שיווקית משרדנו מתמחה בכתיבה שיווקית, כתיבה הדואגת ש- “את המסמך הזה ייזכרו”, במטרה לבדל את מסמכי המכרז מעשרות ההצעות האחרות, תוך נתינת דגש ליתרונות התחרותיים של המשרד, התייחסות למדריכי הדירוג המשפטיים ולנושאי תקשורת ומיתוג, וכן ייעוץ בנושאים כלכליים.

השורה התחתונה את ההזדמנות הטמונה בהגשת מועמדות למכרזים יש לנצל בתבונה. פנייה לגוף מקצועי העוסק במיקור חוץ –גוף בעל היכרות והבנה רוחבית של השוק היא הדרך למקסם את סיכוי המשרד לזכות במכרז ולקצור את היתרונות הנלווים לזכייה.

משרד רובוס הינו משרד המספק שירותי ליגל מרקטינג (legal marketing) ייעוץ ופיתוח עסקי למשרדי עורכי דין עוד משנת 2010, המחזיק בהיכרות מעמיקה עם שוק עורכי הדין בישראל ומאחוריו הגשה של עשרות מכרזים בתחום עריכת הדין. נשמח לסייע למשרדכם בתחום זה, מוזמנים לעמוד עימנו בקשר.