חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מדריך הדירוג Chambers & Partners – מילון מושגים

מדריך הדירוג המשפטי הבינלאומי Chambers & Partners (הממוקם פיזית בלונדון, אנגליה) הינו מדריך המדרג משרדי עורכי דין מאז 1990, וכולל כיום כולל דירוגים בלמעלה מ-190 מדינות סביב לעולם.

המדריך אינו מדרג משרדי עו"ד כמכלול, אלא מדרג כל תחום עיסוק בנפרד: במדריך של 2018, פרסם המדריך דירוגים ללא פחות מ-26 תחומי עיסוק שונים במדינת ישראל. בנוסף לכך, מספק המדריך דירוג אינדיבידואלי, אודות עורכי דין מובילים בתחומים שונים. המדריך מפורסם את הדירוג מידי פברואר, אך דואג לעדכן את האתר באופן שוטף במקרה של מעבר של עורכי דין ומזוגים בין משרדים.

המדריך פרסם לאחרונה הסברים למונחים השונים שנעשה בהם שימוש בדירוג השנתי, להלן התרגום של המונחים הרלוונטיים לדירוג הישראלי.

קבוצות איכות 1-6

משרדים ועורכי דין מדורגים בקבוצות איכות (הנקראים גם Tiers) הנעים מ-1 עד 6, כאשר 1 הינה הקבוצה הטובה ביותר. האיכויות הנמדדות בכל קבוצת איכות כוללות יכולת משפטית טכנית, מקצועיות, שירות לקוחות, שקדנות, מחויבות ותכונות אחרות המוערכות על ידי הלקוחות.

מומחים / דסקים זרים

מומחים ודסקים זרים הם עורכי דין או צוותים בעלי מומחיות באזורי שיפוט השונים מאלו בהם הם מבוססים, הנחשבים מאוד בתחומי העבודה הבינלאומית וה- Cross Border. לרוב מדובר במשרדי עו"ד שיופיעו פעמיים בדירוג – הן בארץ המוצא, והן במדינה בו הם מהווים מומחה / דסק זר. כך לדוגמא משרד עו"ד בריטי בעל מומחיות בסין, יופיע בדירוג בבריטניה כמומחה לסין ובדירוג הסיני כמומחה זר המבוסס בבריטניה בעל מומחיות סינית.

אזכור עורכי-דין ספציפי

ישנן מספר קטגוריות בהן יכולים עורכי דין להיות מדורגים ומאוזכרים באופן אישי:

  • עו"ד בכיר / עו"ד כוכב (Senior Stateperson)

"עו"ד בכיר" הוא עורך דין שכבר אינו פועל באופן אינטנסיבי באותה עוצמה, אך, מכוח קשריו ההדוקים עם לקוחות מרכזיים הוא נותר גורם מרכזי בהצלחת המשרד. דירוג "עו"ד כוכב" ניתן לעורכי דין עם המלצות חריגות בתחומם.

  • עו"ד דגולים (Eminent)

"עו"ד דגולים" הם עורכי דין בעלי השפעה רבה בתחום עיסוק מסוים, אך בפועל פעילים פחות בתחום העיסוק (לרוב בשל גיל, אך למרות זאת – נותרו שחקני מפתח במדינה.

  • עו"ד ראוי לציון אחר (other noted practitioners)

עורכי דין אלו מטפלים בעניינים בולטים או קיבלו המלצות כלשהם במהלך ביצוע המחקר, אולם לא הגיעו לרמה הנדרשת בכדי להיכלל במדריך המודפס. עורכי דין אלו נמצאים 'על הרדאר' של המדריך, והם יכולים לפרסם את הביוגרפיה שלהם באתר של המדריך.

  • עו"ד מבטיחים, עו"ד-עמיתים כוכבים, עו"ד שכדאי לעקוב אחריהם

קטגוריה המונה את עורכי הדין של 'הדור הבא' – שטרם נכנסו לקטגוריות האחרות.

  • "עו"ד מבטיחים" הם עורכי דין שטרם ביססו לעצמם די מוניטין, אך מהווים מנוע צמיחה למשרד.
  • "עורכי דין שכדאי לעקוב אחריהם" הינם עורכי דין בכירים שמקבלים הכרה בשל עבודתם ברקע של עסקאות גדולות.
  • "עו"ד-עמיתים כוכבים" הם עורכי דין שבאופן עקבי מציגים מומחיות משפטית ועסקית יוצאת דופן ביחס לעמיתיהם.

זרקור (Spotlight)

דירוג זה ניתן לעורכי דין או משרדים בטבלאות בהן אין דירוג מספרי. הדירוג משמש כדי להבליט קבוצה מסוימת של עורכי דין או משרדים, וכל מבעלי דירוג ה-"זרקור" בטבלה נמצאים באותו המעמד. השימוש בדירוג זה נפוץ במיוחד במומחים / דסקים זרים.

להרחבה נוספת על מדריך הדירוג Chambers & Partners מוזמנים לדירוג של המדריך אודות השוק הישראלי (קישור), להבדלים בין מדריך דירוג זה לבין ה- 'נמסיס' שלו – מדריך הדירוג המשפטי הבינלאומי Legal 500 – מוזמנים להקליק.

  • משרד 'רובוס' עוסק – בין היתר – בעולם מדריכי הדירוג המשפטיים – ישראלים וזרים כאחד. מבקשים להיכנס למדריך? יש לכם שאלות נוספות? מוזמנים לעמוד איתנו בקשר: office@robus.co.il

קראתם עד כאן? הנה עוד כמה מאמרים שיכולים לעניין